Technologie » Komputery

Budowanie marek, dla których ludzie chcą pracować

Działy kadr współczesnych przedsiębiorstw przechodzą transformację – ich rola przestała się już ograniczać do zadań głównie administracyjnych; zaczęła obejmować również budowanie marki pracodawcy - przekonuje Oscar Lausegger, Oracle HCM Strategy Director.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:


W warunkach ostrej konkurencji o najlepszych kandydatów niezbędne jest posiadanie marki, która jest rozpoznawalna jako doskonały pracodawca. Zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że dział kadr ma równie istotny wpływ na budowę tej marki, co dział marketingu. Jest tak dlatego, że wiele zasad marketingu doskonale sprawdza się przy budowie marki pracodawcy — na przykład to, że należy znać preferencje swojej grupy docelowej. Podobnie jak przedsiębiorstwo promuje produkty pod kątem zaspokajania potrzeb klienta, tak samo powinno wykorzystywać informacje o docelowych kandydatach w celu nawiązania z nimi kontaktu. 

Kluczowe znaczenie ma zdobycie rozgłosu. Udział firmy w konkursach, których celem jest nagrodzenie nowoczesnych pracodawców i wspaniałych miejsc pracy, to dobry początek. Pomaga to firmom prowadzącym rekrutację w zwiększeniu rozpoznawalności i daje im coś, czym będą mogły się chwalić. Mając to na uwadze, w celu zwiększenia rozpoznawalności firmy dział kadr musi robić wszystko, co w jego mocy, aby generować osobiste rekomendacje. Zasadniczo oznacza to wywieranie doskonałego pierwszego wrażenia przy każdej okazji, a następnie robienie wszystkiego, aby konsekwentnie je wzmacniać. 

Działy marketingu stosują wskaźnik Net Promoter Score i mają obsesję na punkcie tego, czy klienci poleciliby firmę swoim znajomym. Dobrze by było, gdyby pracodawcy poprosili swoich pracowników, partnerów handlowych i dostawców o to samo. Jeśli dana osoba nie poleciłaby swojemu przyjacielowi pracy w danej firmie, warto dowiedzieć się, dlaczego; a jeśli jest to wiarygodny powód, podjąć odpowiednie działania w celu rozwiązania tego problemu. W kwestii marketingu szeptanego nie ma dróg na skróty — Twoja firma musi po prostu być firmą, o której ludzie chcą rozmawiać. 

Pomiędzy kadrami i marketingiem jest jednak jedna istotna różnica: podczas gdy osoby zajmujące się marketingiem produktów mogą sobie czasem pozwolić na pewną kreatywność w swoich wypowiedziach, dział kadr musi pilnować, by wszystkie jego twierdzenia były w 100% wiarygodne. Konsumenci mogą bowiem przymknąć oko na odrobinę fantazji w reklamach napoju gazowanego, ale nikt nie będzie tolerował, jeśli wciśnie mu się pracę niespełniającą jego oczekiwań.


Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Oracle

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »