Firma » Biznes

Moc skutecznego motywowania

Dzień Nauczyciela, Barbórka czy zbliżający się, obchodzony 14 sierpnia Dzień Energetyka – zgodnie z tradycją święta branżowe to w wielu polskich firmach doskonała okazja, aby podziękować pracownikom za dobre wyniki pracy i dodatkowo ich zmotywować.

Według badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Motivation Solutions[1], aż 13% przedsiębiorstw nagradza swoich pracowników przy tego typu okazjach.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

Doceniaj, bo warto

 

Niezależnie od branży, przedsiębiorcy coraz częściej doceniają pracowników, ponieważ mają świadomość, że to właśnie oni są największą wartością firmy. Przez cały rok prowadzą różnego rodzaju działania motywacyjne, które stają się w przedsiębiorstwach elementem długofalowej strategii. Na kompleksowe akcje motywacyjne tradycyjnie składają się także święta branżowe, a wśród nich zbliżający się Dzień Energetyka – polskie święto branży energetycznej. Co zatem warto podarować pracownikom tego sektora z okazji ich święta?

 

Możliwość samodzielnego wyboru

 

Dobrze dobrany i przemyślany prezent daje dodatkową energię każdemu członkowi zespołu. Pracodawcy szukają zatem pewnych i sprawdzonych rozwiązań, takich jak Kupony i Karty Podarunkowe czy Zestawy Prezentowe Vivabox oferowane przez Sodexo Motivation Solutions. Każde z nich jest elastyczne –  pozostawia pracownikowi wybór finalnego prezentu. W ten sposób zapisuje się w pamięci znacznie silniej niż na przykład przelew gotówki na konto i wpływa na wzrost satysfakcji i motywacji do pracy.

 

Sprawdzone rozwiązania i dodatkowe korzyści

 

Kupony i Karty Podarunkowe to jedne z najpopularniejszych form motywowania pracowników, wybierane przez firmy także z okazji świąt branżowych. Ich zastosowanie przynosi wiele korzyści zarówno przedsiębiorstwom, jaki i obdarowywanym członkom zespołu. Poza łatwością obsługi Kuponów i Kart Podarunkowych Sodexo, pracodawcy zyskują rozwiązania, które przynoszą dodatkowe korzyści finansowe. W przypadku Kuponów Podarunkowych, jeśli ich zakup finansowany jest ze środków ZFŚS, nie zwiększają one podstawy wymiaru składek ZUS. Pracownicy obdarowani Kuponami Podarunkowymi mogą zrealizować je w ponad 50 000 punktów akcaptujących w całym kraju i korzystać ze specjalnych wakacyjnych promocji w pakiecie PromoStrefa Sodexo. Wśród partnerów promocji znalazły się między innymi hipermarkety Carrefour z rabatem 7%, sieć sklepów SMYK, Telepizza czy Yves Rocher.

 

Równie atrakcyjnym rozwiązaniem, zarówno dla pracodawcy, jak i dla pracowników, są nowoczesne Karty Podarunkowe. O ile są one finansowane z ZFŚS, podlegają zwolnieniu z podatku dochodowego do kwoty 380 zł na pracownika w roku podatkowym. Kartą Podarunkową pracownicy mogą dokonywać zakupów we wszystkich punktach wyposażonych w terminal Visa w Polsce i na całym świecie. Dodatkowo Karcie Podarunkowej towarzyszą atrakcyjne promocje w PromoStrefie Sodexo, które podnoszą wartość otrzymanego od pracodawcy prezentu. Więcej informacji o programie promocyjnym do Kart Podarunkowych znajduje się na stronie www.PromoStrefa.sodexo.pl.

 

Niektóre okazje wymagają wyjątkowej oprawy. Idealnie sprawdzają się tutaj Zestawy Prezentowe Vivabox. Vivabox to elegancki prezent zawierający voucher, który można wymienić, w zależności od tematyki zestawu, na wybraną usługę jak wizyta w SPA czy restauracji, albo na wybrany produkt. Vivabox nie ma wartości nominalnej, co sprawia, że jest naprawdę eleganckim rozwiązaniem. Wpływa to na wyższe postrzeganie wartości prezentu i wzrost satysfakcji pracowników. Dodatkowo Vivaboxy nie są objęte podatkiem dochodowym od osób fizycznych do kwoty 380 zł na jednego pracownika w roku podatkowym, jeśli są finansowane ze środków ZFŚS lub funduszu związków zawodowych.

 

Pomysłów na dodatkową motywację z okazji branżowego święta – Dnia Energetyka – może być bardzo wiele. Ważne, by nie zapominać o najważniejszym: tylko taki prezent, który odpowiada na faktyczne potrzeby pracowników, będzie dla nich naprawdę motywujący i pozytywnie wpłynie na ich zaangażowanie. Kluczem jest zatem dobór rozwiązania dającego możliwość samodzielnego wyboru.

 

W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt:

                                                             

 

Marta Rakoczy

m.rakoczy@contrust.pl

GSM: + 48 605 073 929

Tel./Fax: +48 22 402 48 68

 

 

 

 

 

 

 

Filozofia Sodexo

Jakość  Codziennego  Życia odgrywa ważną rolę w indywidualnym rozwoju każdego człowieka oraz
w działalności organizacji. Bazując na takim przekonaniu Sodexo, od chwili założenia firmy przez Pierre’a Bellon’a w 1966 roku, jest strategicznym partnerem dla firm i instytucji, które kładą nacisk na efektywność, lojalność i dobre samopoczucie pracowników oraz partnerów biznesowych. Z wielką pasją 420 000 pracowników Sodexo w 80 krajach, każdego dnia projektuje, zarządza i dostarcza unikalne usługi w zakresie kompleksowych rozwiązań usług dla nieruchomości (Sodexo On-site Services) oraz w zakresie kompleksowych rozwiązań motywacyjnych (Sodexo Motivation Solutions).

 

Sodexo stworzyło nową formę usług dla przedsiębiorców, które nie tylko zapewniają rozwój oraz samorealizację pracowników, ale również przyczyniają się do rozwoju gospodarczego, ekonomicznego
i środowiskowego społeczności lokalnych, regionów i całych państw, w których Sodexo funkcjonuje.

 

Sodexo w liczbach (dane z 31 sierpnia 2012)


 


Grupa Sodexo na świecie

18,2 miliarda euro skonsolidowanego dochodu

420 000 pracowników

20. pozycja na liście największych pracodawców na świecie

80 krajów

34 300 placówek

75 milionów konsumentów dziennie

 

Sodexo On-site Services w Polsce
5 800 000 obsługiwanej powierzchni (m2)

2 600 obsługiwanych mniejszych jednostek
2 000 zatrudnionych pracowników
420 Klientów

400 obsługiwanych nieruchomości

70 restauracji

 

Sodexo Motivation Solutions w Polsce

43 000 Klientów

3 500 000 użytkowników naszych rozwiązań rocznie

50 000 punktów usługowo-handlowych współpracujących
z Sodexo Motivation Solutions w całej Polsce.



[1] Badanie „Potencjał rynku benefitów pozapłacowych” przeprowadzonych przez niezależny Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia w styczniu 2013 roku na zlecenie Sodexo Motivation Solutions



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

ConTrust
http://contrust.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »