Firma » Praca
31 maja - Światowy Dzień Bez Papierosa 2012: EU-OSHA rozpoczyna kampanię „Miejsca pracy wolne od dym
W tym roku Europejska Agencja Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy (EU-OSHA) bierze udział w Światowym Dniu Bez Papierosa, rozpoczynając tym samym kampanię informacyjną pt. „Miejsca pracy wolne od dymu”.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Szacuje się, że co roku w Unii Europejskiej (UE) ponad pół miliona przypadków śmierci jest związanych z paleniem, przy czym uznaje się, że 79 000 takich przypadków wynika z samego narażenia na oddziaływanie środowiskowego dymu tytoniowego. Obecnie większość państw UE wprowadziła już przepisy antynikotynowe lub całkowity zakaz palenia w zamkniętych miejscach publicznych, choć zakres obowiązywania takich przepisów jest różny w poszczególnych państwach . Oznacza to, że wciąż istnieją miejsca pracy, w których pracownicy są narażeni na działanie środowiskowego dymu tytoniowego.
Prowadzona przez EU-OSHA kampania pt. „Miejsca pracy wolne od dymu” ma na celu wspieranie pracodawców i pracowników w tworzeniu miejsc pracy wolnych od dymu tytoniowego, niezależnie od przepisów krajowych. Aby osiągnąć ten cel opracowano trzy broszury w 24 wersjach językowych, film wideo z udziałem Napo, animowanej postaci rysunkowej, zatytułowany „Płuca w pracy”, oraz inne materiały informacyjne.
Rozpoczynając kampanię, EU-OSHA zamierza obalić „fałszywe twierdzenia" dotyczące palenia w miejscu pracy. Wbrew powszechnemu przekonaniu żaden system wentylacyjny nie jest w stanie całkowicie wyeliminować dymu tytoniowego, a zamknięte strefy przeznaczone do palenia zawsze zanieczyszczają powietrze w pomieszczeniach, w których przebywają osoby niepalące. Ponadto umieszczanie obszarów przeznaczonych do palenia przy drzwiach, oknach lub szybach wentylacyjnych budynków często prowadzi do narażenia osób niepalących na oddziaływanie środowiskowego dymu tytoniowego. EU-OSHA podkreśla, że pomieszczenia przeznaczone do palenia nie zapobiegają narażeniu pracowników na oddziaływanie dymu tytoniowego, ponieważ personel sprzątający pracujący w tych pomieszczeniach wdycha zanieczyszczone powietrze.
Broszura pt. „Porady dla pracodawców dotyczące tworzenia zdrowego środowiska pracy” dostarcza pracodawcom praktycznych porad na temat sposobu wdrażania programów rzucania palenia w miejscach pracy, a także podstawowych informacji na temat zdrowotnych i ekonomicznych aspektów palenia w miejscu pracy. Porady dla pracowników przedstawiono w broszurach Wskazówki dla palących i Wskazówki dla niepalących. Zachęcają one do inicjowania wewnętrznych dyskusji dotyczących palenia w miejscu pracy i aktywnego angażowania pracodawców w działania służące rozwiązaniu tego problemu.
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Nadesłał:
PRprimum
|
Komentarze (0)