Gospodarka » Żywność

31 stycznia zbierze się Loża Ekspertów programu „Doceń polskie”

31 stycznia zbierze się Loża Ekspertów programu „Doceń polskie”
Zobacz więcej zdjęć »
Każdy z laureatów programu promocyjnego „Doceń polskie” otrzymuje pakiet aż 12 różnorodnych narzędzi wspierających jego działalność.

Profesjonalne zdjęcia żywności, konsultacje dot. znakowania żywności, czy wsparcie agencji PR - to tylko kilka przykładów z szerokiej oferty, jaką do wytwórców rodzimych wyrobów kierują twórcy „Doceń polskie”.
Najbliższą sposobnością zdobycia godła jakości będzie XXVII atestacja żywności, która odbędzie się 31 stycznia w Sosnowcu. Swój udział w wydarzeniu już potwierdzili producenci z wszystkich województw, ale nadal można przesyłać swoje zgłoszenia. Udział w certyfikacji jest bezpłatny. 

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Branża spożywcza się zmienia; firmy muszą sprostać różnorodnym oczekiwaniom konsumentów. My także nie stoimy w miejscu: naszymi działaniami chcemy odpowiedzieć na bieżące potrzeby producentów związane z propagowaniem polskich wyrobów i budowaniem rozpoznawalności marki. Oferta skierowana do firm, które zdobędą znak jakości „Doceń polskie” jest systematycznie wzbogacana - mówi Karolina Szlapańska, organizatorka Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”.

Jak dodaje, certyfikat w ozdobnej ramie (idealny do wyeksponowania w sklepie, czy siedzibie firmy) i jego odpowiednik w formie cyfrowej to tylko wstęp do działań oferowanych nagrodzonym producentom. - Godło jakości jest przyznawane na 2 lata i tak długo trwa nasza współpraca z producentem. Działania rozkładamy w czasie tak, aby nagrodzona firma czerpała maksimum korzyści z posiadania znaku „Doceń polskie” - wyjaśnia K. Szlapańska. 

Nazwa programu jest chroniona jako znak towarowy i zastrzeżona w Urzędzie Patentowym RP, a samo godło „Doceń polskie” może być wykorzystywane na wszystkich polach eksploatacji. Krótko po audycie nagrodzone firmy otrzymują profesjonalne zdjęcia produktów, którymi mogą dowolnie dysponować, a także zestaw tekstów pomocnych w komunikacji z konsumentami, czy partnerami handlowymi. Opracowane przez agencję PR materiały pozwalają poinformować o zdobytych wyróżnieniach. Firmy otrzymują także bon na indywidualne, jednorazowe konsultacje ze specjalistą reprezentującym Centrum Znakowania Żywności. Dzięki temu można wyeliminować nieprawidłowości na etykiecie nagrodzonego artykułu.

Na tym nie koniec korzyści. Informacje o nagrodzonych wyrobach są (w różnych kontekstach) publikowane w mediach lokalnych i branżowych, na blogu programu, w kwartalniku „Doceń Dobre Wiadomości”, Mapie Dobrego Smaku (zestawieniu uwzględniającym siedziby nagrodzonych firm), jak również w mediach społecznościowych związanych z programem. Producenci co miesiąc otrzymują specjalne zestawienie obejmujące najważniejsze ze zrealizowanych działań oraz zaproszenia do współpracy, czy udziale w ciekawych wydarzeniach branżowych. - Angażujemy się w przedsięwzięcia związane z sektorem spożywczym, inicjujemy także własne, takie jak Dzień polskiej żywności. Przy współpracy z laureatami programu inspirujemy do odkrywania bogactwa rodzimej kuchni; zapraszamy do korzystania z kulinarnego e-booka - wylicza Marek Bielski, twórca programu promocyjnego. - Staramy się elastycznie reagować również na propozycje nagrodzonych firm i wspierać ich inicjatywy. Program prężnie się rozwija, niebawem odbędzie się już dwudziesta siódma atestacja! Niektóre z produktów zostały nagrodzone u progu funkcjonowania programu, a ich kolejna certyfikacja najlepiej świadczy o sile znaku „Doceń polskie” - podsumowuje Marek Bielski.

Więcej informacji na temat korzyści wynikających z posiadania godła jakości, w tym także formularze zgłoszeniowe, są dostępne na stronie internetowej www.DocenPolskie.pl.

Przed styczniowym audytem, czyli co warto wiedzieć o programie
Loża Ekspertów Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie” będzie obradowała po raz pierwszy w tym roku. Grono specjalistów, którym przewodzi Mirek Drewniak (współzałożyciel Klubu Szefów Kuchni) spotka się 31 stycznia w Sosnowcu. To będzie dwudziesta siódma certyfikacja żywności w historii programu „Doceń polskie”. Patronat honorowy nad wszystkimi dotychczasowymi ocenami żywności sprawował Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Certyfikacje zaplanowane na 2018 roku również odbywają się pod patronatem szefa tego resortu.
Pierwszy audyt miał miejsce w 2011 roku, od tego czasu nie zmieniła się idea programu, także same są również zasady przyznawania godła jakości „Doceń polskie”. Członkowie Loży Ekspertów oceniają wyłącznie produkty posiadające tzw. polski akcent (tworzone w Polsce, z rodzimych składników lub na podstawie tradycyjnej receptury). Każdy juror indywidualnie sprawdza wszystkie artykuły spożywcze: przyznaje im noty w skali od 1 do 10. Ocenie podlega smak, wygląd i stosunek jakości do ceny. Do zdobycia znaku jakości potrzeba minimum 7,5 pkt., zaś wyroby z maksymalnymi notami zdobywają także tytuł TOP PRODUKT. Wyróżnienia są nadawane zawsze na 2 lata, ale po tym czasie producent może zaproponować żywność do ponownej oceny.
Do certyfikacji zgłosić można różnorodne artykuły spożywcze, takie jak: nabiał, wędliny, pieczywo, napoje, dania gotowe, przekąski, słodycze, mrożonki, wyroby marki własnej, alkohole, półprodukty, czy sosy.


* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl 

Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Klubu Szefów Kuchni. Twórca programu „Doceń polskie” jest  także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. 

* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl

Kontakt dla mediów:
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 780 115 953
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Adventure Media

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »