Firma » Biznes

53% firm rozważa inwestycję w dodatkową ochronę transakcji finansowych

53% firm rozważa inwestycję w dodatkową ochronę transakcji finansowych
Zobacz więcej zdjęć »
Według badania przeprowadzonego przez Kaspersky Lab oraz B2B International w 2014 r., 53% firm jest skłonnych zainwestować w oprogramowanie stworzone z myślą o zabezpieczeniu transakcji finansowych.

Mogłyby przy tym wykorzystać komponenty zainstalowane we własnej infrastrukturze lub dostarczane przez usługi firm zewnętrznych. 

 

Według badania Kaspersky Lab bezpieczeństwo danych płatniczych oraz transakcji finansowych stanowi priorytet dla biznesu. Jedna trzecia firm (34%) traktuje ochronę tego rodzaju informacji jako jeden z trzech największych priorytetów kierownictwa IT na nadchodzący rok, a niemal połowa respondentów uważa, że ich firma potrzebuje większego bezpieczeństwa transakcji finansowych. Większe firmy są bardziej skłonne zainwestować w najlepszą technologię bezpieczeństwa: spośród przedsiębiorstw posiadających ponad 5 000 pracowników 64% uznało, że jest w stanie zapłacić więcej za lepszą jakość ochrony, przy czym w przypadku mniejszych firm odsetek ten wynosił 48%. 15% respondentów uważa, że koszt nie powinien być w tym przypadku czynnikiem decydującym.         

 

Badanie pokazało również, jak często cyberprzestępcy kradną z firm dane finansowe: 33% firm, które straciły dane na skutek cyberataku, przyznało, że skradziono im dane związane z płatnościami. 32% respondentów uważało, że jest to najgorszy z możliwych rodzaj danych, jakie można stracić. Wygląda na to, że obawy te są uzasadnione – eksperci z Kaspersky Lab wykryli niedawno cyberprzestępczą kampanię The Luuuk uderzającą w klientów dużego banku europejskiego, w której oszuści przechwycili dane finansowe klientów i w przeciągu zaledwie jednego tygodnia ukradli ponad pół miliona euro z kont w tym banku. Dzisiaj firmy muszą również myśleć o ochronie wieloplatformowej, ponieważ – jak pokazuje badanie – w 43% firm poufne transakcje przeprowadzane są na urządzeniach mobilnych.           

 

„Klienci są skłonni zainwestować w ochronę swoich płatności, a wysoki odsetek kradzieży danych finansowych, jaki ujawniło nasze badanie, to kolejny argument potwierdzający, że warto zainwestować w skuteczną ochronę. Dostawcy usług finansowych powinni rozważyć zastosowanie zintegrowanych rozwiązań bezpieczeństwa, które pozwalają proaktywnie zapobiegać oszustwom, w celu zmaksymalizowania skuteczności i zoptymalizowania pracy użytkownika. Te warstwy ochrony pozwolą dostawcom usług finansowych nie tylko uniknąć utraty pieniędzy i reputacji na skutek naruszenia bezpieczeństwa danych, ale również uzyskać dodatkowe przychody poprzez przyciągnięcie nowych klientów oraz oferowanie dotychczasowym klientom wartości dodanej” – powiedział Ross Hogan, szef działu zapobiegania oszustwom, Kaspersky Lab.

 

Przykładem takiego zintegrowanego rozwiązania jest platforma Kaspersky Fraud Prevention przeznaczona dla firm z branży finansowej i handlu elektronicznego. Platforma ta chroni dowolne urządzenie wykorzystywane przez klientów, niezależnie od tego, czy działa pod kontrolą systemu Windows, Mac, iOS, Android czy Windows Phone, i potrafi wykrywać nielegalne transakcje w infrastrukturze firmy. Ponadto, platforma zawiera usługi i narzędzia informacyjne, które umożliwiają firmom świadczącym usługi finansowe opracowanie mocnych zabezpieczeń przed cyberoszustwami we własnych bezpiecznych aplikacjach mobilnych z pomocą zaawansowanych technologii firmy Kaspersky Lab.  

 

Pełny raport z badania przeprowadzonego przez Kaspersky Lab oraz B2B International jest dostępny na stronie http://media.kaspersky.com/en/IT_Security_Risks_Survey_2014_Financial_Security_report.pdf.

 

Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky Lab jako źródła.

 

Wszystkie informacje prasowe Kaspersky Lab Polska są dostępne na stronie http://www.kaspersky.pl/news.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Kaspersky Lab Polska Sp. z o.o.
http://kaspersky.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »