Kultura, sztuka » Muzyka
61. Konkurs Piosenki Eurowizji z oświetleniem firmy OSRAM
Zobacz więcej zdjęć » |
W tym roku OSRAM już po raz kolejny jest głównym partnerem oświetleniowym Eurowizji. Jest to największe wydarzenie telewizyjne na świecie, swoiste show, którego atmosferę, poza muzyką, scenografią i gwiazdami, buduje także nowoczesna technika świetlna. Światło wkracza na scenę i wraz z dźwiękiem tworzy niezapomniane wrażenia dla widzów.
Kolorowe efekty i projekcje świetlne zapewniają specjalne systemy, już wypróbowane podczas poprzednich konkursów. Centralny element stanowią oprawy Moving Heads, zaprojektowane przez Clay Paky, firmę od 2014 roku wchodzącą w skład działu Oświetlenia Specjalistycznego firmy OSRAM. Oprawy są wyposażone w ruchome, wielokierunkowe głowice, dzięki którym możliwe jest tworzenie spektakularnych efektów świetlnych. W tym roku aż 80% z 1000 wszystkich opraw, to produkty Clay Paky. Oświetlą one występy uczestników z 42 krajów zarówno w półfinałach, jak i w finale, który odbędzie się już 14 maja.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Cieszymy się, że możemy oświetlać tak prestiżowe wydarzenie, jakim jest konkurs Eurowizji - mówi Hans Joachim Schwabe, Prezes Działu Oświetlenia Specjalistycznego w OSRAM, a Frederik Jönsson, projektant oświetlenia dodaje: Ta impreza jest dla naszej branży niczym Święty Graal, przyciąga ogromną liczbę widzów z całego świata i stanowi wielkie wyzwanie pod kątem operacyjnym.
Każdy z występów opiera się na indywidualnej koncepcji oświetlenia. Światło staje się współtwórcą scenografii, ważnym aktorem drugiego planu, dostosowującym się do muzyki. Firma OSRAM wraz z Clay Paky dbają, by światło zapewniało odpowiedni nastrój zarówno podczas nastrojowej ballady, jak i energetycznego hitu.
Dodatkowo widzowie mogą skorzystać ze specjalnej aplikacji stworzonej na potrzeby głosowania – Lightify@ESC. Narzędzie to współgra z systemem sterowania oświetleniem Lightify. Głosując na poszczególnych kandydatów w systemie punktowym 1-12 wysyłamy także sygnał świetlny. Wysyłane przez ludzi z całego świata światełka będą widoczne na ścianach areny, w której odbywają się występy oraz na budynkach Urzędu Miasta i telewizji w Sztokholmie. Kolor elewacji będzie odzwierciedlał popularność piosenki, ta która zdobędzie najwięcej błękitnych światełek, okaże się zwycięzcą. Aby wziąć udział w tej zabawie, wystarczy mieć dostęp do sieci i po zalogowaniu się do bezpłatnej aplikacji, można brać udział w typowaniu najlepszego kandydata.
Firma OSRAM, wraz z Clay Paky, to czołowy dostawca rozwiązań oświetleniowych stosowanych podczas dużych imprez rozrywkowych. W przypadku Eurowizji, udało się wykorzystać także innowacyjny system oświetleniowy Lightify, pozwalający na wykorzystywanie szerokich możliwości sterowania oświetleniem w domu przy pomocy aplikacji w smartfonie lub tablecie.
61. Konkurs Piosenki Eurowizji 2016 odbywa się w Sztokholmie od 10 do 14 maja.
Komentarze (0)