Kobieta, zdrowie, uroda » Ciało

70% Polek chce odżywiać się zdrowiej, ale brakuje im pomysłów i czasu

70% Polek chce odżywiać się zdrowiej, ale brakuje im pomysłów i czasu
Zobacz więcej zdjęć »
Jak Polki podchodzą do zdrowego odżywiania? Czy są świadome wpływu diety na ich samopoczucie? Odpowiedzi na te i inne pytania można poznać dzięki analizie wyników badania przeprowadzonego przez GfK na zlecenie marek Purella Superfoods i NutriBullet.

Jak odżywiają się Polki?

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Stale wzrastająca świadomość żywieniowa Polek dotycząca wpływu diety na ich zdrowie
i samopoczucie sprawiła, że współczesne kobiety przywiązują coraz większą uwagę do tego co i jak jedzą. Potwierdzają to wyniki badania potrzeb i zwyczajów Polek związanych z odżywianiem się, przeprowadzonego przez agencję GfK na zlecenie marek Purella Superfoods i NutriBullet. Jak możemy dowiedzieć się z raportu, 50% respondentek deklaruje, że stara się właściwie bilansować posiłki
i kupować zdrową żywność.
Jednocześnie 70% kobiet podkreśla, że chciałoby odżywiać się jeszcze lepiej. Co mają na myśli mówiąc o zdrowym odżywianiu? Najczęściej utożsamiają je ze spożywaniem dużej ilości warzyw i owoców, z ograniczeniem ilości spożywanych słodyczy, a także z rezygnacją z dań typu fast food. Jak jednak deklarują Polki, na drodze do zdrowego odżywiania się stoją im m.in. brak czasu, a także brak pomysłów na szybkie i zdrowe dania.

Szybko, łatwo i zdrowo - czy to możliwe?

Ostatnie lata pandemii sprawiły, że nawyki żywieniowe Polek znacząco się zmieniły. Jak wynika z badania, aż 80% kobiet samodzielnie przygotowuje posiłki w domu. Choć połowa z nich łączy codzienne gotowanie z przyjemnością, dzisiejszy tryb życia nie pozwala większości kobiet spędzać długich godzin w kuchni. Szukają więc prostych rozwiązań. 57% Polek preferuje posiłki, których przygotowanie zajmuje niewiele czasu. W związku z tym chętnie sięgają po urządzenia elektryczne, które ułatwiają im przygotowanie posiłków np. mikser, blender kielichowy czy robot kuchenny.

- Jak pokazują badania, kobiety chętnie spożywają koktajle warzywno-owocowe, na których przygotowanie potrzeba niewiele czasu. Zdecydowana większość, bo aż 85% nie zna jednak pojęcia „ekstrakcja składników odżywczych”. Jest to najefektywniejszy proces wyodrębniania wartości odżywczych z produktów, np. owoców, warzyw, orzechów czy nasion. Możliwe jest to między innymi przy pomocy blenderów kielichowych NutriBullet, które precyzyjnie rozdrabniają produkty na cząstki, aby były najlepiej przyswajalne przez organizm i lekkostrawne. - Jakub Czostkiewicz, NutriBullet Brand Manager CEE.

Wpływ superfoods w diecie na zdrowie i samopoczucie

77% kobiet ma świadomość, że dieta ma duży wpływ na ich zdrowie i samopoczucie. Chętnie interesują się wpływem poszczególnych składników odżywczych na organizm. Chociaż kobiety nie zawsze są tego świadome, w ich daniach coraz częściej pojawiają się produkty z kategorii superfoods.

- Superfoods to produkty pełne cennych składników, które wzbogacają dietę o unikalne wartości odżywcze, witaminy i minerały. Współczesne kobiety coraz częściej używają ich w swoich daniach, jednak wciąż nie są świadome, czym superfoods dokładnie są. Wiele Polek regularnie używa w swojej kuchni kurkumy, siemienia lnianego czy czarnuszki, nie mając przy tym świadomości, że są to produkty z tej kategorii. 30% ankietowanych kobiet zadeklarowało, że chętnie korzystałoby z dobrodziejstw superfoods, ale nie wie, które wybrać. Dlatego tak ważna jest edukacja na ich temat oraz pokazywanie możliwości wykorzystania superfoods w codziennym przygotowaniu posiłków. – mówi Natalia Ukleja, Brand Manager Purella Superfoods.

- NutriBullet wraz z marką Purella Superfoods udowadnia, że zdrowe odżywianie może być niezwykle szybkie i proste - z pomocą blendera kielichowego NutriBullet oraz produktów Purella Superfoods wystarczy dosłownie kilka chwil na przygotowanie pełnowartościowego posiłku. - Jakub Czostkiewicz, NutriBullet Brand Manager CEE.

W odpowiedzi na potrzeby Polek, marki Purella Superfoods oraz NutriBullet połączyły siły i wspólnie edukują, motywują, a także inspirują Polki do poprawy nawyków żywieniowych.  Już teraz można zapoznać się m.in. ze zdrowymi przepisami zaprezentowanymi w postaci miniserialu kulinarnego „Superfoody na co dzień”, dostępnego na kanale YouTube Purella Superfoods. Dodatkowo obie marki prowadzą działania w mediach społecznościowych i zapewniają, że już niedługo ruszą kolejne wspólne aktywności.

Cały raport dostępny jest tu: www.purellasuperfoods.pl/raport               

O BADANIU:     

Szczegółowe dane można znaleźć w podsumowaniu raportu z badania potrzeb i zwyczajów związanych z odżywianiem się, przeprowadzonego na reprezentatywnej grupie Polek w grudniu 2021 roku przez GfK na zlecenie marek Purella Superfoods i NutriBullet.            


Purella Superfoods zadebiutowała na rynku spożywczym w 2016 roku. W krótkim czasie stałą się jednym
z liderów w branży zdrowej żywności impulsowej i superfoods. Będąc producentem, firma czuje się odpowiedzialna za przyszłość branży spożywczej. Z tego względu regularnie prowadzi kampanie edukacyjne, promujące zdrowy styl życia i zachęcające konsumentów do świadomych wyborów żywieniowych.   

NutriBullet to marka nr 1 urządzeń blendujących w USA, która może pochwalić się ponad 80 milionami zadowolonych klientów na całym świecie. Urządzenia marki NutriBullet wyróżnia rewolucyjna technologia ekstrakcji składników odżywczych, minimalistyczny design oraz wysoka jakoś wykonania.

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Vladyslava Adamska

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »