Firma » Praca

ADP: Europejscy pracodawcy nie dotrzymują obietnic – Raport: Evolution of Work 2.0.

• Tylko 57% pracowników twierdzi, że ich oczekiwania dotyczące pracy zostały spełnione • 47% pracowników twierdzi, że odejdzie z pracy, która nie spełni ich oczekiwań • Pracodawcy błędnie określają powody, dla których pracownicy decydują się na pozostanie w miejscu pracy

Warszawa - 28 listopada 2017 r. - Według badań ADP Research Institute® europejscy pracodawcy nie spełniają oczekiwań swoich pracowników. Raport "Evolution of Work 2.0", który powstał na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród ponad 8500 pracowników i pracodawców z 13 krajów, wskazuje na znaczne nieprawidłowości w kontekście dotrzymywania obietnic warunków pracy. Według badań ponad połowa (57%) pracowników w Europie twierdzi, że ich oczekiwania, po dołączeniu do nowej firmy, nie zostały spełnione. Aż 60% pracowników jest otwartych na nowe możliwości rozwoju kariery tj. zmianę pracy i prawie połowa (47%) pracowników twierdzi, że odejdzie z pracy, jeżeli ich oczekiwania nie zostaną spełnione. Wniosek jest jeden: pracodawcy muszą robić znacznie więcej niż dotychczas aby utrzymać najlepsze talenty w swoich organizacjach.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Co przyciąga pracownika a co sprawia, że odchodzi?

Raport ADP „Evolution of work 2.0” wykazuje, że pracodawcy liczą się z tym, że ich pracownicy są mniej lojalni. Jednak podwładni są przekonani, że byliby bardziej przywiązani do swoich firm, gdyby te traktowały je w sposób bardziej ludzki i wywiązywały się z obietnic postawionych na początku współpracy. Pracownicy podkreślają, że ich lojalność w stosunku do pracodawcy nie jest kwestią nastawienia a zachowań w obszarze zarządzania. Jednym z argumentów, które decydują o pozostaniu w firmie jest jasna ścieżka rozwoju. We wszystkich badanych krajach, pracownicy w znacznie mniejszym odsetku deklarują, że słyszeli o możliwości awansu wewnątrz przedsiębiorstwa niż pracodawcy. Ci natomiast zapewniają, że dają takie możliwości i informują
o nich.

To, co przyciągnęło pracownika do miejsca pracy, to w większości te same rzeczy, które sprawiły, że zdecydował się na odejście. Pracodawcy muszą zmienić swoją postawę i zaspokoić szerszy zestaw potrzeb w zakresie osobistego rozwoju pracowników. Obecnie pracodawcy bardzo starają się pozyskać uzdolnionych pracowników, skupiając się tym samym na początkowych etapach tj. rekrutacji czy onboardingu. Jednak, aby zatrzymać pracowników w organizacji, pracodawcy muszą pamiętać, co im obiecali na początku i zagwarantować, że te obietnice zostaną spełnione. Najważniejsza rola pracodawcy w dużej mierze zaczyna się właśnie w tym momencie i przejawia się na wielu obszarach, począwszy od rozwoju, szkoleń po dobrą atmosferę w pracy – mówi Magdalena Dacka, HR Business Partner, ADP Polska

Pieniądze to nie wszystko

Dla pracowników płace i dodatkowe wynagrodzenie są istotnym elementem, dla którego decydują się podjąć pracę i w niej pozostać (47%). Jednak środowisko pracy, relacje z kolegami, atmosfera oparta na zaufaniu, pochwały czy uznanie szefa mają znacznie większe znaczenie. Dlatego też pracownicy sądzą, że ich pracodawcy dość dobrze wypadają w początkowym etapie współpracy, jednak wraz z biegiem czasu idzie im to coraz gorzej. Analizując, pracownicy dobrze oceniają obszary zarządzania takie jak rekrutacja (41%), wprowadzenie do pracy (44%) i szkolenia (46%).

Wszystko w rękach pracodawców

Europejscy pracownicy stosunkowo nisko oceniają swoje firmy pod kątem większości obszarów zarządzania talentami. Ta rozbieżność jest najważniejszym problemem dla specjalistów HR. Firmy muszą rozpoznać wzajemne oddziaływanie tych różnic, a także opracować narzędzia, techniki
i programy mające na celu zlikwidowanie rozbieżności. Poczucie docenienia wydaje się być kluczowym czynnikiem satysfakcji z pracy oraz kwestią, w której pracodawcy mogą się znacznie poprawić, w porównaniu do innych emocjonalnych wskaźników, takich jak lojalność, zaangażowanie i zaufanie.

 

O ADP (NASDAQ-ADP)
Zaawansowana technologia w ludzkim wymiarze. Przedsiębiorstwa wszelkiego rodzaju i różnej wielkości na całym świecie polegają na oprogramowaniu ADP w chmurze oraz wsparciu ekspertów, by pomóc uwolnić potencjał swoich pracowników. HR. Talent. Korzyści. Usługi kadrowo-płacowe. Zgodność. Wspólna praca na rzecz tworzenia lepszych kadr. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź
ADP.com

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

BrandLab_02

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »