Kultura » Muzyka
AFTERMOVIE-INTRO Festival 2019 przeszedł do historii
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Partnerami wydarzenia byli Tauron Polska Energia i RAFAKO S.A.
3 sceny, 2 dni, 46 artystów, tysiące uczestników i 1 miejsce – Zamek Piastowski w Raciborzu. Tegoroczna edycja INTRO Festival za nami. Podczas imprezy, która odbyła się 12-13 lipca, bawiło się na terenie Beach Stage i Zamku ok. 7 tys. osób, w tym 4,5 tys. w Parku Zamkowym oraz na bulwarach nadodrzańskich, które stały się swego rodzaju miasteczkiem festiwalowym. Jednak niepowtarzalny klimat inicjatywy odczuwalny był w całym mieście.
Atmosferę, która panowała w Raciborzu 12 i 13 lipca pomaga oddać filmowe podsumowanie wydarzenia. Aftermovie szóstej edycji INTRO Festival jest dostępne pod adresem https://www.youtube.com/watch?v=NyaxVTitMuM Fotorelacje z imprezy można natomiast znaleźć na Fanpage www.facebook.com/intro.festival.poland.
- W stosunku do organizatorów Intro mogę przekazać wyłącznie pozytywną opinię. Z każdym rokiem profesjonalizm idzie w górę. Śledzę rozwój festiwalu od jego pierwszej edycji i absolutnie nie można porównać poziomu pierwszych edycji do obecnej. To dzień i noc, gratuluję i cieszę się, że w mieście mamy takie wydarzenie – mówi Wojciech Smołka, mieszkaniec Raciborza.
- Jesteśmy po raz pierwszy na festiwalu. Wybraliśmy się, bo to niedaleko naszego miejsca zamieszkania, a jesteśmy z Orzesza. Intro to bardzo dobrze zrobiony festiwal, mimo że mniejszy, może z powodzeniem konkurować z wielkimi wydarzeniami w kraju – podkreślili Sylwia i Karol, którzy przyjechali na Intro z Orzesza w powiecie mikołowskim. Do ich opinii dołączył się Marcin z Katowic. - Fantastyczne oświetlenie, miejsce, jednak nieco mała frekwencja przez deszczową pogodę, to jednak powinno się zmienić wieczorem – komentował w sobotnie popołudnie, kiedy pogoda nie oszczędzała uczestników imprezy.
Na Intro nie zabrakło gości z innych zakątków kraju, nie tylko ze Śląska. - Przyjechałyśmy do Raciborza po raz pierwszy i jesteśmy pozytywnie zaskoczone dostępną infrastrukturą. DJ-e są naprawdę dobrzy, jednak organizacyjnie trzeba dopracować parę rzeczy. Duży plus za line up oraz za światło, bo wizualizacje naprawdę zapadają w pamięci – podkreślają Kaja i Iwona, które na Intro Festival przyjechały z Krakowa.
INTRO Festival kolejny raz przybrał dwudniowy format. Na łącznie 3 scenach wystąpiło niemal 50 artystów z Francji, Ukrainy, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Holandii,Włoch oraz Polski. Wśród głównych gwiazd znaleźli się BOOKA SHADE, EELKE KLEIJN, ACID ARAB, ONUKA, MAX COOPER oraz STRöME synth. Główna scena stanęła na dziedzińcu Zamku Piastowskiego w Raciborzu, na bulwarach ulokowano Beach Stage oraz GOA, ponadto można było pobawić się na dodatkowej scenie Silent Disco w strefie Taurona.
- Na Intro Festiwal wystąpiliśmy po raz pierwszy. To było cudowne doświadczenie. Odnieśliśmy wrażenie, że odbiór naszego koncertu był znakomity. Przygotowania wymagały mnóstwa pracy. Spektakularna forma sceniczna zobowiązuje do stworzenia adekwatnej treści muzycznej. – podkreśla Szymon Weiss, twórca Weiss Video Orchestra. - To print festiwal. Miejsce jest świetnie zaaranżowane. Organizatorzy świetnie połączyli klasykę architektury z nowoczesnością aktów koncertowych, dlatego w zasadzie nasz mariaż symfoniczno - elektroniczny dobrze się tu wpisał. Weiss Video Orchestra dla organizatorów koncertów może wydawać się ryzykownym przedsięwzięciem, ze względu wymagania techniczne. I choć do dziś mamy to już znakomicie rozpracowane, to dla realizatorów dźwięku nasze rozwiązania są faktycznie zaskakujące. – zapowiada Szymon Weiss.
- To świetna lokalizacja dla festiwalu tego typu, moim zdaniem jedna z najciekawszych, w jakich graliśmy. Pokazuje niezwykły kontrast, który organizatorzy potrafili połączyć w jedno wydarzenie. Moją uwagę zwrócił szczególnie mapping kaplicy zamkowej, który po zmroku zrobił ogromne wrażenie – mówi Tobias Weber z niemieckiej formacji STRöME.
Niewątpliwie kulminacyjnym punktem był mapping 3D. Set przygotowany po raz pierwszy przez Clockwork zupełnie odmienił bryłę XIII-wiecznej kaplicy św. Tomasza Becketa z Canterbury.
Do przygotowania Strefy Światła użyto w sumie 160 tys. lumenów światła, a do dekoracji zużyto w sumie 21 kilometrów kabla oraz 450 m2 mappingu 3D.
INTRO Festival skupia się jednak nie tylko na światle i muzyce. Wydarzenie pozwoliło poznać prace artystów wielu sztuk (m.in. graffiti, malarstwo, tatuaże, czy rzeźba). Swój talent i umiejętności zaprezentowali przedstawiciele Wyższej Szkoły Technologii Informatycznej z Katowic oraz studenci katowickiej i krakowskiej ASP oraz Szkoły Filmowej w Łodzi.
Wydarzenie miało 10 patronów medialnych (są to: Wirtualna Polska, TVP Kultura, 4FUN TV, Radio ESKA, Radio Katowice, Aktivist, muno.pl, Dziennik Zachodni, Co jest grane 24, oraz Radio Vanessa).
Na miejscu pracowali dziennikarze i fotoreporterzy prezentujący zarówno media lokalne, jak i ogólnopolskie, w tym także muzyczne oraz branżowe (skupiające się na nowoczesnych technologiach obecnych na wydarzeniu).
- Widzimy, że ożywienie bulwarów i stworzenie instalacji świetlnych również po drugiej stronie Odry było dobrym krokiem. Mamy partnera energetycznego – Tauron, dzięki czemu stworzyliśmy fajny mariaż w koncepcji naszego festiwalu. Wsparło nas również RAFAKO, nasz raciborski zakład, z bogatą historią. Niestety pogoda jak zwykle nas nie oszczędzała, ale frekwencja mimo tego dopisała. Słuchając opinii, że Intro jest charakterystyczne pośród innych wydarzeń i dobrze łączy średniowieczne mury z nowoczesnym światłem i dźwiękiem, utwierdza nas w przekonaniu, że pomysł ma sens i warto go rozwijać – zapewnia Odyseusz Olbiński, jeden z twórców Intro Festival.
INTRO Festival to finalista konkursu Academy Virgin Mobile (pod patronatem Narodowego Centrum Kultury) na najbardziej innowacyjny projekt kultury w Polsce (z pośród 600 projektów). K MAG określił go jako nowe, śląskie rodzeństwo OFFa i Tauronu. Festiwal - unikat. Nominacja Monoludów w kategorii DIY Festiwal Roku 2018. Urocze miasteczko Racibórz w tych dniach staje się muzyczną stolicą Polski.
Głównym partnerem wydarzenia był Tauron Polska Energia i RAFAKO S.A. a także Marszałek Województwa Śląskiego, Miasto Racibórz i Starostwo Powiatowe w Raciborzu.
- Miałem przyjemność uczestniczyć w festiwalu dopiero drugiego dnia, ze względu na obowiązki, ale pod względem organizacyjnym i frekwencyjnym niewątpliwie jest to duży sukces. Rozmawiałem również z osobami, które przyjechały do nas z daleka i podzielają moją opinię - komentuje Dariusz Polowy, prezydent Raciborza.
– Przechodząc bulwarami widziałem, że część ogólnodostępna cieszyła się również ogromnym zainteresowaniem mieszkańców miasta i regionu. Intro od początku było festiwalem dobrze przyjętym przez raciborzan. Natomiast głównym celem tego wydarzenia jest jego zaistnienie w skali kraju. Dziś wiemy na pewno, że Intro Festival stał się marką znaną i docenianą na poziomie regionu i województwa. Dzięki temu został wsparty przez Urząd Marszałkowski, a od tej edycji przez dwóch dużych sponsorów – Tauron i RAFAKO. Jak mówiłem na konferencji prasowej, udało nam się osiągnąć efekt kuli śnieżnej, czyli kolejność: Miasto Racibórz, RAFAKO, Tauron, a myślę, że w przyszłym roku będzie jeszcze lepiej – podkreśla prezydent.
Podziękowania dla wszystkich firm, partnerów i instytucji, które włączyły się w organizację wydarzenia, a także wszystkich osób zaangażowanych w jego przygotowanie.
***
INTRO FESTIVAL
www.introfestival.pl
https://www.facebook.com/intro.festival.poland/
https://www.instagram.com/intro_festival/
INTRO to festiwal muzyki elektronicznej i światła w Raciborzu. Unikatowe święto z niezwykłą atmosferą i różnorodnością sztuk. Najnowsza technologia miesza się z tłem historii. Kontrast. Smak. Ludzie. Emocje. INTRO to przede wszystkim 12 godzin wyszukanych DJ'ów i składów elektronicznych.
***
Kontakt do organizatora:
Odyseusz Olbiński
tel: +48 604 886 176
e-mail: kontakt@introfestival.pl
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Nadesłał:
Adventure Media
|
Komentarze (0)