Kultura, sztuka » Kultura

Amerykański sen w Galerii Krakowskiej

Imponujące drapacze chmur, luksusowe samochody, wymarzony smak coca-coli czy oślepiające neony Las Vegas. O tym wszystkim fantazjowali Polacy przez dziesięciolecia komunizmu.

 

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

W podróż po kraju, który przez wiele lat pociągał
i inspirował Polaków będą mogli wybrać się wszyscy, którzy w dniach 8 – 25 września 2011 r. odwiedzą wystawę „American Dream”, w Galerii Krakowskiej.

 

W czasach, gdy telewizory w Polsce odbierały jedynie dwa kanały, a w sklepach królował ocet, wiele osób marzyło o wyjeździe za wielką wodę, by tam zacząć nowe życie. Dla Polaków, to właśnie Ameryka była symbolem ziemi obiecanej. Za żelazną kurtyną ideały amerykańskiej demokracji utożsamiane były głównie z coca-colą, niebieskimi jeansami. Za wszystkim co za oceanem było na wyciągnięcie ręki - tęsknili jak za wymarzonym Eldorado.

 

Organizując wystawę w Galerii Krakowskiej postawiliśmy sobie za cel przybliżyć mieszkańcom Krakowa historię Stanów Zjednoczonych lat 60-tych, za pomocą eksponatów związanych z architekturą, sztuką
i życiem codziennym Amerykanów –
mówi Ryszard Wysokiński, Dyrektor Galerii Krakowskiej.

 

Klienci, którzy odwiedzą Galerię, będą mogli podziwiać budynek Empire State Building zbudowany ze skrzynek najbardziej legendarnego napoju na ziemi, jakim jest coca-cola czy też kasyno – symbol bogactwa, zabawy, ale i dreszczyku emocji. Na specjalną uwagę zasługuje również samochodu marzeń– różowy Cadillac. Model ten zyskał na popularności dzięki królowi rock & roll’a. To właśnie Elvis Presley jako pierwszy przemalował samochód na różowy kolor.

 

Andy Warhol i zupa Campbella

 

Każdy, kto odwiedzi Galerię, podczas wystawy „American Dream” będzie mógł pospacerować wśród puszek najbardziej znanej na świecie zupy pomidorowej marki Campbell z lat 60-tych. Ekspozycja ta nawiązuje do biografii przedstawiciela pop-artu – Andy Warhol’a i zarazem twórcy najbardziej rozpoznawalnych sitodruków. Artykuły konsumpcyjne społeczeństwa amerykańskiego, przedmioty pop, które dla Polaków
przez długie lata były jedynie w zasięgu marzeń, będzie można obejrzeć już od
8 września.

Niebieskie, czarne, przetarte, dzwony, rurki...

 

Wystawa zainteresuje również miłośników kultowych spodni z denimu – będących marzeniem każdego nastolatka w czasach PRL-u. Przedstawiona zostanie historia powstania jeansów, która wiąże współczesne spodnie z denimowego płótna
z kowbojami, zdobywcami Dzikiego Zachodu oraz gorączką złota w Kalifornii. Zaprojektowane dla poszukiwaczy cennego kruszcu spodnie, które dziś można znaleźć
w prawie każdej szafie, zmieniały się przez lata. O tym jak wyglądały poszczególne modele można będzie przekonać się oglądając wystawę „American Dream".

 

Na wystawie nie zabraknie również atrakcji dla miłośników amerykańskiego kina akcji. Dla nich przygotowana zostanie ekspozycja o hollywoodzkich stróżach porządku, najczęściej samotnie walczących z przestępcami. Godna uwagi będzie także historia filmowych efektów specjalnych, a także replika samochodu z filmu „Pogromcy duchów” dostępna na wyciągnięcie ręki dla najmłodszych klientów Galerii.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

wojcik_karolina@interia.eu

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »