Społeczeństwo » Szkolnictwo i nauka
Antywirusowa technologia w służbie uczniów i nauczycieli
Zobacz więcej zdjęć » |
Cztery profesjonalne urządzenia pracują na korytarzu, w szkolnych salach oraz na oddziale przedszkolnym, chroniąc wychowanków oraz nauczycieli przed wszelkimi grzybami, pleśniami i innymi wirusami.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Odkąd urządzenia pojawiły się w rzeszowskiej placówce, nie doszło do sytuacji, w której konieczne było jej zamknięcie z powodu zachorowań na COVID-19 wśród kadry, uczniów czy rodziców. Wcześniej, choć szkoła podejmowała wszelkie kroki w celu zabezpieczenia placówki, zanotowała zachorowania na COVID-19. – Dwa razy zmuszeni byliśmy zamknąć przedszkole z tego powodu – mówi Justyna Łasocha, dyrektorka Szkoły Montessori im. Pilota Pirxa w Rzeszowie.
Wdrożenie urządzeń pozwoliło na zwiększenie bezpieczeństwa zdrowotnego, ale podniosło też komfort przebywania w placówce, na co uwagę zwrócili sami wychowankowie. – Kiedy jeszcze testowaliśmy urządzenie, już po kilku dniach, nasze dzieci wchodząc do sali, stwierdziły, że w klasie czuć wiosnę. Zmiana jakości powietrza była bardzo wyraźna, powietrze zdecydowanie jest przyjemniejsze – podkreśla Justyna Łasocha.
Na decyzję szkoły o zastosowaniu chroniących zdrowie urządzeń duży wpływ miały ogłoszone w styczniu br. wyniki badań naukowców z Uniwersytetu Jagiellońskiego, którzy przetestowali je na oddziałach covidowych szpitali w Bochni i Krakowie. Szczegółowej analizie poddano próbki powietrza, filtry urządzeń oraz maseczki i bezpośrednie otoczenie hospitalizowanych pacjentów.
– Wirus jest eliminowany przez urządzenie z powietrza – mówi dr hab. Anna Różańska, z Zakładu Kontroli Zakażeń i Mykologii, Wydziału Lekarskiego Katedry Mikrobiologii Uniwersytetu Jagiellońskiego – Potwierdzono jego obecność na stronie twarzowej maseczki chirurgicznej pacjentów. Był także obecny na filtrze wlotowym, wstępnym, którym powietrze obecne w pomieszczeniu było wprowadzane do urządzenia Sterylis. Po przejściu powietrza przez urządzenie, po naświetleniu promieniowaniem UV-C, na filtrze wylotowym wynik oznaczenia był ujemny – dodaje Anna Różańska.
Urządzenia zastosowane w Szkole Montessori im. Pilota Pirxa w Rzeszowie (Sterylis Basic) wykorzystują w procesie dezynfekcji dwustopniową filtrację powietrza oraz promieniowanie UV-C o długości fali 253,7 nanometrów. Co istotne, cały proces jest w pełni bezpieczny dla przebywających w szkolnych pomieszczeniach osób. Dzięki tzw. pułapkom świetlnym promieniowanie ultrafioletowe działa jedynie w obrębie szczelnie zamkniętej komory urządzenia.
***
Materiał filmowy: https://youtu.be/ebWZ5FxaQ7Q
Szkoła Montessori im. Pilota Pirxa to niepubliczna szkoła podstawowa z oddziałem przedszkolnym, która funkcjonuje w Rzeszowie od czterech lat. Łącznie z przedszkolakami, uczy się dziś w niej 71 dzieci. Zarówno przedszkole, jak i szkoła, prowadzone są zgodnie z metodą Marii Montessori – dają dzieciom wolność i swobodę ale w określonych granicach, podążają za dzieckiem, zgodnie z jego rytmem, ale bacznie obserwując jego indywidualny rozwój w taki sposób, aby niczego nie pominąć. Organem prowadzącym placówkę jest Fundacja Curiositas - pozarządowa organizacja non-profit, założona w 2017 roku przez młodych rodziców skupionych wokół idei poszerzenia i urozmaicenia oferty oświatowej w Rzeszowie. Więcej: montessorirzeszow.pl
Szkoła zastosowała polskie urządzenia Sterylis (w wersji Basic), które mają atest Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego Państwowego Zakładu Higieny i laboratoryjnie zmierzone bezpieczeństwo w zakresie UV-C. Urządzenia przeszły również badania w Uniwersytetu Jagiellońskiego – w tym unikatowe badanie w szpitalach covidowych, potwierdzające skuteczność w zakresie niszczenia koronawirusa SARS-CoV-2. Sterylisy są stosowane m.in. w prywatnych i publicznych szpitalach, przychodniach zdrowia i gabinetach lekarskich, biurach i firmach przemysłowych oraz tysiącach punktów handlowych w Polsce, Słowacji i Niemczech. Więcej: sterylis.com
Nadesłał:
PRconsultants
|
Komentarze (0)