Technologie » Komputery
Aplikacje ERP i ECM do obsługi reklamacji, czyli jak zyskać mimo straty?
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 
Następny krok, czyli stworzenie papierowego protokołu rejestrującego  reklamację - kolejne 30 minut. Jak rozwiązać problemy  czasowo-ekonomiczne salonów sprzedaży w Polsce? Jak rynek oprogramowania  ERP i ECM reaguje na te potrzeby?
Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Urząd Ochrony Konkurencji i  Konsumentów, tylko w 2013 roku miejscy i powiatowi rzecznicy udzielili  ponad 443 tys. porad, z czego przeszło 77 tys. dotyczyło zakupu odzieży i  obuwia, a ponad 41 tys. – sprzętu RTV i AGD. Niezadowoleni z zakupów i  jakości obsługi byli także klienci sklepów oferujących elementy  wyposażenia mieszkania (ponad 20 tys. skarg), sprzedających komputery  (blisko 15 tys. skarg) oraz artykuły motoryzacyjne (9 tys. skarg). 
  Równie niepokojące wnioski płyną z ankiety przeprowadzonej przez  Ośrodek Badania Opinii Adama Kowalskiego na zlecenie Trusted Trader.  Mimo że ponad połowa ankietowanych deklarowała, że w przypadku  niezadowolenia z zakupu „raczej” składa reklamację, a 11 proc. robi to  „zawsze”, to aż 10 proc. respondentów wskazało, że w takiej sytuacji  zamiast zgłaszać skargę, rezygnuje z usług danej firmy. W takim  przypadku salon sprzedaży odnotowuje realną stratę, ponieważ każdy  nierozwiązany spór rzutuje na wizerunek oraz utrudnia osiąganie wysokiej  i stabilnej pozycji na rynku. Co więcej, firma traci szansę na  pozyskanie wartościowych informacji od klienta, stanowiących niezbędną  wiedzę do poprawy jakości produktów lub procesu obsługi, a co za tym  idzie, również eliminacji przyczyn powstawania reklamacji. 
 Reklamacja jako dążenie do doskonałości? 
czytaj całość artykutłu tutaj: http://www.erp-view.pl/crm/aplikacje_erp_i_ecm_do_obslugi_reklamacji_czyli_jak_zyskac_mimo_straty.html    
    	
| Nadesłał:
            openmediagroup | 
 Sztuczna inteligencja zmienia pracę w terenie – AI na pierwszej linii
						Sztuczna inteligencja zmienia pracę w terenie – AI na pierwszej linii			 Zyxel Networks prezentuje bezhasłowe logowanie i zabezpieczenia oparte na sztucznej inteligencji
						Zyxel Networks prezentuje bezhasłowe logowanie i zabezpieczenia oparte na sztucznej inteligencji			
Komentarze (0)