Technologie » Komputery
Aplikacje mobilne definiują nowe oblicze biznesu – wynika z badania Oracle
W nowym badaniu Oracle prawie 55% przedstawicieli „pokolenia Millenium” (zwane także Generacją Y – ludzie urodzeni w latach 80. i 90. XX wieku) stwierdziło, że złe doświadczenia z aplikacjami mobilnymi danej firmy skutecznie zniechęciłyby ich do skorzystania z jej produktów lub usług.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Zgodnie z globalnym raportem pt. „Millennials and mobility: how businesses can tap into the app generation” (Generacja Y i mobilność: jak przedsiębiorstwa mogą trafić do pokolenia aplikacji), 39% przedstawicieli tej grupy społecznej byłoby mniej skłonnych do polecenia innym produktów lub usług danej firmy, jeżeli nie spodobały im się jej aplikacje mobilne, a 27% osób wyraziłoby wręcz negatywną opinię na ten temat.
Raport pokazuje również, że Generacja Y nie lubi dostawać niechcianych, natrętnych wiadomości nieistotnych z punktu widzenia ich potrzeb, ale lubi otrzymywać od przedsiębiorstw wsparcie w postaci wiadomości o dużej wartości dodanej.
73% ankietowanych ceni sobie możliwość kupowania produktów lub usług za pomocą aplikacji mobilnej. Podobnie 71% respondentów lubi mieć możliwość zarządzania rozliczeniami za usługi, a 65% — możliwość informowania przedsiębiorstwa o problemach lub zgłaszania reklamacji za pomocą aplikacji mobilnej.
Wyniki badania w rozbiciu na regiony pokazują, że młodzi ludzie w regionie Dalekiego Wschodu są o wiele bardziej zaawansowani w używaniu aplikacji, w szczególności w zakresie aplikacji korporacyjnych oraz bardziej „poważnych” funkcji. Aplikacje mobilne to dla nich nie tylko „gadżety”, lecz również niezbędny element codziennego życia. Cały czas poszukują nowych, innowacyjnych aplikacji, a także — co korzystne dla firm — są gotowi zapłacić za aplikacje udostępniające atrakcyjne funkcje.
W skali globalnej badanie wskazuje na istotne różnice pomiędzy używaniem smartfonów i tabletów przez Generację Y. Mimo że młodzi ludzie sporo korzystają z tabletów, to uzyskują dostęp do aplikacji mobilnych przede wszystkim za pomocą smartfonów. Przykładowo 61% przedstawicieli pokolenia Y co najmniej raz pobrało treści medialne za pomocą aplikacji na smartfona, a tylko 35% pobrało takie treści za pomocą tabletu. Jeśli chodzi o przelewanie pieniędzy znajomym, 48% choć raz wykorzystało do tego celu aplikację na smartfona, a 22% aplikację na tablet.
Pełne wyniki i wnioski z badania można znaleźć na stronie Millennials and mobility.
Badanie zostało przeprowadzone wspólnie z Opinium Research LLP wśród młodych ludzi w wieku 18–34 lat, pracujących w międzynarodowych korporacjach w regionie EMEA, na Dalekim Wschodzie i w Ameryce Północnej.
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Nadesłał:
Oracle
|
Komentarze (0)