Firma » Finanse
ATAL z nowym rekordem sprzedaży mieszkań
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
ATAL w pierwszym kwartale br. sprzedał 509 mieszkań, czyli o 62% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku (315). To jednocześnie rekordowy w historii wynik sprzedaży liczony w ujęciu kwartalnym. Dotychczas najlepszy pod tym względem był drugi kwartał 2015 r. kiedy podpisano 491 umów deweloperskich. Jednocześnie aktywne są 404 rezerwacje, co jest dobrym prognostykiem przed kolejnymi miesiącami.
Sprzedaż mieszkań w I kwartale br. zwiększała się w każdym kolejnym miesiącu, a w marcu sięgnęła 194 lokali. Najważniejszy pod względem liczby sprzedanych mieszkań pozostał rynek krakowski, gdzie w I kwartale br. podpisano 155 umów. Bardzo duże znaczenie zyskał rynek warszawski, na którym w tym okresie sprzedano aż 151 lokali, czyli ponad połowę tego co w całym minionym roku (273). Z kolei we Wrocławiu w pierwszych trzech miesiącach br. sfinalizowano 85 transakcji, w Katowicach 62, a w Łodzi 56.
Zgodnie z długoterminową strategią w tym roku firma zakładała sprzedaż na poziomie 1600-1800 lokali, czyli na zbliżonym pułapie do uzyskanej w minionym roku (1690). Po rekordowym pierwszym kwartale planowane jest przekroczenie tej liczby i uzyskanie wyniku powyżej 1800 lokali. W latach 2018-2020 zakładane jest zwiększenie sprzedaży do 2-2,5 tys. mieszkań rocznie.
„Z powodzeniem realizujemy strategię systematycznego wzrostu sprzedaży. Jest to możliwe dzięki coraz większym inwestycjom w grunty. W minionym roku na ten cel przeznaczyliśmy 161,7 mln zł, czyli najwięcej w historii. Pozwala nam to cały czas poszerzać, a tym samym uatrakcyjniać ofertę. W tym roku dodatkowo rozpoczniemy sprzedaż na dwóch nowych rynkach: poznańskim i gdańskim. Jednocześnie chcemy umacniać naszą pozycję w miastach, w których już jesteśmy obecni” – powiedział Zbigniew Juroszek, Prezes ATAL S.A.
W pierwszych trzech miesiącach tego roku ATAL wprowadził do sprzedaży 6 nowych i kolejnych etapów realizowanych inwestycji - jeden projekt w Warszawie (Nowy Targówek II), dwa we Wrocławiu (Nowe Żerniki, ATAL Towers IIb) oraz trzy w Krakowie (Wielicka Garden, Bagry Park III, Bajeczna Apartamenty). Od początku roku oferta została poszerzona o 794 lokale o łącznym PUM wynoszącym blisko 43 tys. m2.
Obecnie na różnym stopniu zaawansowania realizowanych jest 35 inwestycji, które dostarczą łącznie 4898 lokali. Powstają one na wszystkich 5 obsługiwanych rynkach (Łódź, Katowice, Kraków, Warszawa, Wrocław). W ofercie firmy aktualnie jest dostępnych 2227 lokali. Do końca 2016 r. spółka planuje wprowadzić do sprzedaży jeszcze 17 projektów o łącznym PUM wynoszącym ponad 144 tys. m2. Z tego 2 ruszą we Wrocławiu, 6 w Krakowie, 3 w Warszawie, 2 w Łodzi, 1 w Katowicach, 2 w Gdańsku i 1 w Poznaniu. W efekcie liczba obsługiwanych przez ATAL rynków wzrośnie do 7. „Tym samym będziemy obecni na wszystkich najważniejszych i najbardziej perspektywicznych rynkach w Polsce” - dodał Zbigniew Juroszek.
W 2015 r. ATAL uzyskał 226,8 mln zł skonsolidowanych przychodów i 47,4 mln zł zysku netto. Osiągnięty wynik netto był o około jedną trzecią wyższy od szacunków analityków przedstawionych w ostatnio wydanych rekomendacjach. W minionym roku spółka wydała właścicielom 628 mieszkań. Na koniec grudnia ub.r. wartość kapitału własnego spółki wyniosła 611,6 mln zł i była o 42,5% wyższa niż rok wcześniej. „Zarząd ATAL będzie rekomendował wypłatę dywidendy za 2015 r. w wysokości 50% wypracowanego skonsolidowanego zysku netto” – podkreślił Zbigniew Juroszek.
Nadesłał:
mskala@tauber.com.pl
|
Komentarze (0)