Gospodarka » Maszyny
Automatyzacja i cyfryzacja rolnictwa według Continental
Zobacz więcej zdjęć » |
Oferując przełomowe technologie, Continental nadaje tempo zmian w dziedzinie inteligentnego rolnictwa. Przykładem jest koncepcja platformy robotów, które mogą pracować między innymi na polu jako część większej floty maszyn. Pojazd sterowany automatycznie dzięki budowie modułowej może być wykorzystywany do wielu zadań, takich jak monitorowanie wzrostu plonów, gruntowne odchwaszczanie, równy zasiew czy właściwe nawożenie. W projekcie szczególną rolę odgrywają czujniki wizyjne, wielospektralne lub termograficzne. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom branży, Continental służy swoją wiedzą oraz doświadczeniem w zakresie kamer, radarów i lidarów umożliwiających bezpieczną pracę maszyn rolniczych sterowanych automatycznie.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Widzieć i rozumieć: zdolność do rozpoznawania otoczenia wymogiem automatyzacji
Dzięki szerokiemu asortymentowi produktów przeznaczonych do samochodów osobowych, użytkowych i innych, Continental ma już w swojej ofercie wszystkie czujniki potrzebne do monitorowania otoczenia. Są one niezbędne do ustalenia toru jazdy pojazdu, ale mogą też znaleźć zastosowanie w automatyzacji procesów rolniczych. Aby połączyć pojazd ze środowiskiem zewnętrznym – danymi w chmurze, innymi pojazdami lub pobliską infrastrukturą – Continental oferuje sprzęt telematyczny fabrycznie przystosowany do pracy w nowej technologii 5G oraz zasoby potrzebne do stworzenia interfejsów i oprogramowania.
Druga generacja inteligentnego systemu monitorowania otoczenia wokół pojazdu ProViu 360 już dziś wskazuje przyszły potencjał inteligentnych maszyn rolniczych. Panoramiczny obraz z kamer cyfrowych przedstawiający widok z lotu ptaka jest wyświetlany na ekranie dotykowym w rozdzielczości HD. W ramach kolejnych prac rozwojowych ProViu 360 stanie się systemem inteligentnym wzbogaconym o dodatkowe, cenne informacje, takie jak odczyt radaru czy poziom ciśnienia w oponach. Oznaczenia, piktogramy i komunikaty tekstowe będą nakładane bezpośrednio na obraz z kamery, tworząc na ekranie wyświetlacza wrażenie rzeczywistości rozszerzonej. W ten sposób system może na przykład pokazać informacje o stanie pojazdu (np. ciśnieniu w oponach) czy przeszkodach na drodze.
Monitoring i analiza: rozwiązania na rzecz całkowitej automatyzacji
Poza przedstawionymi systemami wsparcia, oferta Continental wpisuje się również w próby wprowadzenia w pełni zautomatyzowanych pojazdów i maszyn. Przykładem mogą tu być rozwiązania służące monitorowaniu komponentów, takie jak opona VF TractorMaster Hybrid, która będzie prezentowana na targach Agritechnica. Ten inteligentny produkt został wyposażony w technologię VF oraz czujniki umożliwiające ciągły monitoring ciśnienia i temperatury opony. Rozwiązanie zwiększa produktywność, wydajność, jak również komfort pracy operatora, ograniczając jednocześnie zużycie paliwa oraz bieżnika, koszty przestojów czy konserwacji. Na tegorocznych targach w Hanowerze w hali 4 na stanowisku C22 zaprezentowane zostaną nie tylko opony, ale też gąsienice gumowe ze wbudowanymi czujnikami.
W przyszłości technologia wykorzystująca czujniki umożliwi również stały monitoring pasów napędowych do kombajnów, poprawiając niezawodność maszyn rolnych. Dzięki czujnikom możliwe jest wykrycie potencjalnych awarii, zanim jeszcze się pojawią. Pozwala to uniknąć kosztownych, nieplanowanych przestojów w pracy maszyn podczas żniw, co przekłada się na oszczędność czasu, materiałów, a tym samym również pieniędzy. Przy zastosowaniu tej technologii, serwisanci i producenci będą mogli również znacznie poprawić czas reakcji na zgłaszane problemy, zwiększając dostępność i jakość usług. Continental testuje koncepcję inteligentnego pasa napędowego do kombajnów we współpracy z producentem maszyn rolniczych CLAAS.
Komentarze (0)