Motoryzacja » Samochody
AVS w standardzie
Zobacz więcej zdjęć » |
To system amortyzatorów o zmiennej charakterystyce, które pozwalają na dostosowanie twardości zawieszenia pojazdu do zmieniających się warunków drogowych lub wybranych trybów pracy. AVS wspomaga działanie funkcji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo jazdy, ograniczając ugięcie zawieszenia przy gwałtownym hamowaniu i dynamicznym przyspieszaniu.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
W Lexusach jest siedem funkcji automatycznej regulacji sztywności, między innymi przeciwdziałanie obniżaniu przodu i tyłu samochodu. Elektroniczny układ sterujący nieustannie monitoruje i reguluje siłę tłumienia amortyzatorów każdego z kół. Wykorzystując szereg czujników – między innymi akcelerometr, czujnik żyroskopowy i czujniki prędkości – zawieszenie AVS poprawia komfort jazdy i stateczność prowadzenia, w szczególności na nierównych nawierzchniach czy przy skręcaniu. W najnowszym wydaniu AVS oferuje 30 poziomów sztywności amortyzatorów (dotychczas było ich 9), które są automatycznie dobierane, by zapewnić precyzyjne dopasowanie charakterystyki zawieszenia do każdego rodzaju nawierzchni.
Przy skręcaniu następuje odpowiednie usztywnienie amortyzatorów w reakcji na obrót kierownicy, działanie siły odśrodkowej i zachowanie pojazdu, dzięki czemu samochód doskonale trzyma się obranego toru jazdy, przechyły nadwozia są zminimalizowane, a pasażerowie mogą rozkoszować się płynną i komfortową jazdą.
W każdym z trybów jazdy czy to ECO, NORMAL czy SPORT S najważniejszy jest komfort podróżowania i stateczność prowadzenia w każdych warunkach drogowych, bez względu na stan nawierzchni. W trybie SPORT S+ w maksymalnym stopniu kontrolowana jest sztywność amortyzatorów.
Modele, które teraz w standardzie otrzymały AVS, mają pod maską 5-litrowy wolnossący silnik V8, o mocy 351 kW (477 KM) i ośmiostopniową skrzynią biegów Sports Direct Shift. Zawieszenie to nie jedyna nowość. GS F jest dostępny od teraz z nowym kolorem nadwozia – szarym, a RC F z czarnym. Ostatni ma również nowy wzór tarcz kół z lekkiego stopu: z siedmioma podwójnymi ramionami.
Źródło: http://lexuspr.pl/informacje_prasowe/artykul/gs-f-i-rc-f-z-systemem-avs-w-standardzie,166.html
Nadesłał:
AdComms Media & Marketing Group
|
Komentarze (0)