Technologie » Internet

Bakłażan i cukinia – ich właściwości i zastosowanie w kuchni

Bakłażan i cukinia to jedne z najmniej kalorycznych warzyw, które posiadają wiele cennych składników odżywczych. Czy często po nie sięgamy? Jeśli nie jesteście przekonani do ich smaku lub nie wiecie, jak wykorzystać je w kuchni warto nadrobić zaległości.

Dlaczego warto jeść bakłażany?

Warzywo to, nazywane również oberżyną, wywodzi się z rodziny psiankowatych. Najpopularniejszą odmianą jest bakłażan z ciemnofioletową skórką, jednak występują także odmiany białe i zielone.

Bakłażany są świetnym źródłem składników mineralnych, takich jak potas, mangan, magnez czy miedź. Ponadto zawierają witaminy z grupy B, witaminę K i C. Posiadają także cenny błonnik pokarmowy oraz przeciwutleniacze. To właśnie one – antocyjany – odpowiadają za charakterystyczny kolor warzywa. Innym antyoksydantem jest nasunina, która chroni błony komórkowe, przez co zmniejsza ryzyko zachorowania na nowotwory. Innymi zaletami bakłażana, o których warto pamiętać jest utrzymywanie prawidłowego funkcjonowania układu krążenia i zapobieganie chorobom z nim związanym. Ponadto, jedzenie bakłażanów przyspiesza przemianę materii oraz obniża poziom złego cholesterolu.

Włącz cukinię do swojego menu

Cukinia, w niektórych regionach Polski nazywana też kabaczkiem, należy do rodziny dyniowatych. Występuje w trzech odmianach: żółtej, ciemnozielonej i pasiastej. Cukinia jest lekkostrawna i ma łagodny smak, przez co może być spożywana przez najmłodszych oraz osoby, które zmagają się z problemami trawiennymi. Zawiera wiele składników mineralnych, w tym magnez, potas czy żelazo. Jest też źródłem witaminy C, K, B1 i beta karotenu. To idealne warzywo dla wielbicieli mięsa, ponieważ świetnie odkwasza organizm i dobrze wpływa na procesy trawienne. Także osoby, które chcą zrzucić zbędne kilogramy nie powinny zapominać o niej w diecie. Jest bowiem niskokaloryczna, a przy tym, dzięki dużej zawartości błonnika wspomaga trawienie.

Zastosowanie w kuchni

Zarówno bakłażan, jak i cukinia to zdrowe alternatywy dla kalorycznych przekąsek. Z cukinii możemy przygotować niskokaloryczne frytki, których smak na pewno zachwyci nawet największych fanów tej przekąski. Warzywa te można przyrządzać na wiele sposobów: dusić, smażyć, marynować, piec lub po prostu jeść na surowo. Ponadto, mogą być głównym składnikiem placków, zapiekanek, a nawet ciasta. Sprawdzają się świetnie jako jeden z głównych składników leczo. Popularność zyskują także w okresie grillowym, ponieważ świetnie smakują w takie postaci oraz są smacznym i zdrowym zamiennikiem tłustych grillowanych potraw.

Źródło Take a Fruit



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

KnowledgeHub Fund

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Zamów opracowanie informacji prasowej


Kalendarium

Za 22 dni:
Szkolenie Google Ads - rozpocznij przygodę z reklamą w wyszukiwarce
dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »