Motoryzacja » Samochody
Barometr Flotowy CVO Arval – Środowisko
Zakup samochodów elektrycznych do firmowych flot jest wciąż stosunkowo problematyczny, zarówno dla przedsiębiorstw działających w Polsce, jak i podmiotów z pozostałych krajów Europy. Ponadto słaba polityka proekologiczna w naszym kraju, brak dopłat oraz ulg podatkowych dla potencjalnych nabywców aut ekologicznych skutkuje ogromną przewagą silników spalinowych w parkach flotowych.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Tego typu działania wspierające ze strony rządu możemy zaobserwować w większości krajów Unii Europejskiej, gdzie samochody o napędach alternatywnych do spalinowych są np. zwolnione z podatku drogowego, rejestracyjnego, co liczone jest w tysiącach euro. Jeśli chodzi o system dopłat, to większość krajów wprowadziła system bardzo korzystnych dotacji, premii i bonusów. Niestety w naszym kraju możemy wprost mówić o braku jakiejkolwiek chęci promowania ekonomicznej i ekologicznej motoryzacji.
Według danych „Barometru Flotowego 2013", najszersza grupa ankietowanych przedsiębiorców z krajów Europy za główną barierę w nabywaniu elektrycznych pojazdów uznała ograniczenie niezależności w zakresie jej użytkowania, w tym znacznie mniejszy niż przy tradycyjnych paliwach zasięg aut. Tego typu kwestie najmniej uciążliwe są dla mikroprzedsiębiorstw (54 procent wskazań), najbardziej dla największych podmiotów (aż 71 procent). Dodatkowe utrudnienia, zdaniem badanych, to niedostateczna liczba punktów oraz zbyt długi czas ładowania baterii.
Ograniczony wybór modeli napędzanych elektrycznym silnikiem oraz wątpliwości techniczne związane z nietypową technologią wskazała ponad jedna trzecia wszystkich ankietowanych. Co ciekawe, jako najmniej problematyczną kwestię w przypadku użytkowania takich pojazdów respondenci wskazali konieczność wprowadzenia zmian w organizacji pracy zatrudnionych osób.
Pełen raport CVO 2013 oraz szczegółowe opracowanie znajduje się w serwisie www.arval.pl
Komentarze (0)