Gospodarka » Przemysł

Barter SA. Rozbudowa terminalu i pierwszy kontener na Wschód

Barter SA. Rozbudowa terminalu i pierwszy kontener na Wschód
Zobacz więcej zdjęć »
Barter SA zakończył pierwszy etap rozbudowy terminalu przeładunkowego w Sokółce. Pozwoliło to na uruchomienie wysyłek kontenerowych dla firm, prowadzących wymianę towarową z krajami byłego ZSRR i Azją.

Prace inwestycyjne rozpoczęły się w marcu ubiegłego roku, a w kwietniu tego roku spółka złożyła wniosek o wydanie pozwolenia na użytkowanie rozbudowanej bocznicy.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

- Pierwszy etap rozbudowy polegał na wybudowaniu południowej grupy torów wraz z odwodnieniem – opowiada Czesław Falkowski, dyrektor sokólskiego terminalu. - Łączna długość wybudowanych torów szerokich (o prześwicie 1520 mm) wynosi 1170m, a torów o europejskim rozstawie (1435 mm)  - 1190m. W układ torowy wbudowanych zostało osiem rozjazdów, skrzyżowanie oraz waga wagonowa o nośności 120 t. Obszar bocznicy zabezpieczony został przed zalewaniem wodami opadowymi siecią kanalizacji deszczowej zakończoną separatorem.

Dodatkowo na całej długości bocznicy wybudowano sieć hydrantową oraz oświetleniową. Międzytorze zostało utwardzone betonowym płytami jako plac ładunkowy. Obecnie prowadzone są remonty infrastruktury i uzbrojenia terenu terminalu.

Koszt pierwszego etapu inwestycji Barteru to 8,5 mln zł, pochodzące ze środków własnych firmy.

- Inwestycja pozwoli na rozszerzenie zakresu świadczonych usług, a dysponowanie większą długością torów odstawczych i przeładunkowych pozwoli na skrócenie czasu postoju wagonów na terenie stacji granicznej w Kuźnicy Białostockiej i tym samym na zmniejszenie kosztów frachtu towarów – dodaje Czesław Falkowski.

Dzięki inwestycji Barter SA zrealizował już pierwszą wysyłkę kontenerową na Wschód.

- Na zlecenie spedytora, białostockiej spółki Bagat Sp. z o.o. wykonaliśmy przewóz z terminala do granicy RP i załadunek płyty drewnopochodnej do 40-stopowego kontenera - w łańcuchu dostawy od włoskiego producenta do Kazachstanu - mówi Wiesław Treszczotko, kierownik logistyki kolejowej Barter SA. - Tym samym, w ramach dywersyfikacji usług bazy przeładunkowej, uruchomiliśmy kolejny wektor przemieszczania towarów ze Wschodu na Zachód realizowany w 100 proc. przez terminal Barter w Sokółce.

Zwiększy to konkurencyjność spółki zarówno w zakresie wykonywanych usług, jak i importowanych towarów.

- Dotychczas terminal wykorzystywany był na wewnętrzne potrzeby Barteru do przeładunków i  magazynowania węgla, gazu i nawozów - dodaje Wiesław Treszczotko. - Teraz za pośrednictwem terminalu można dokonywać przeładunków na rzecz klientów zewnętrznych towarów masowych stałych (węgla, kruszyw), płynnych (gazu węglowodorowego), sypkich czyli zrębków, nawozów, soli oraz drobnicowych takich jak stal, drewno czy materiały budowlane. Następne wysyłki do krajów WNP są w trakcie przygotowań.

 

W ramach kolejnego etapu inwestycji Barter zamierza rozbudować istniejącą bazę przeładunkowo - magazynową. W planach jest też budowa placu składowego, rampy załadunkowej i wyładunkowej. Szacunkowy koszt całej inwestycji wyniesie ok. 38 mln zł.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Masz-Media

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »