Dom » Wnętrza
Bezgłośny krzyk buntownika- Reality
Zobacz więcej zdjęć » |
Powstały w latach 80. XX wieku kultowy fotel Reality jest pierwszym projektem, którego kontekst powstania odkrywa SITAG w ramach kampanii "Forma to diagram sił. Ikony SITAG". Jego twórcą jest Uli Witzig, którego zainspirowała kultura tamtych czasów. W swojej grafice Andrzej Dobosz uchwycił wewnętrzne napięcie i sprzeczność w obrębie sił, które stworzyły ten projekt.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Napięcie pomiędzy rozkwitem gospodarczym symbolizowanym przez postać yuppie i afirmującą ten materialistyczny styl życia popkulturą świateł, rytmów i kolorowych, trochę kiczowatych trendów w modzie, a kontestującą konsumpcjonizm kontrkulturą oraz punkową subkulturą młodzieżową z hasłem „No future”. Lata 80 to też rozkwit gospodarki typu „Do It Yourself”, która była próbą uwolnienia się od konsumpcyjnych wzorców narzucanych przez wielki przemysł.
Fotel Reality zrodziła więc sprzeczność, starcie pomiędzy „mieć” i „być”, głównym nurtem i kontrkulturą, korporacją i sztuką ulicy, hedonizmem i kontestacją, salą konferencyjną i koncertem punkowym.
Choć na pierwszy rzut oka Reality jest stworzony dla wielkich korporacji, w których salach konferencyjnych zapadają ważne decyzje o zasięgu globalnym, ma w sobie wewnętrzny pazur, nieoczywistą zadrę, ostry rys, który nadają mu charakterystyczne trójkąty - mówi Andrzej Dobosz, twórca grafik w ramach kampanii "Forma to diagram sił. Ikony SITAG".
Ten element skojarzył mi się z twórczością Jamesa Stirlinga, wyróżnionego w 1981 roku nagrodą Pritzkera, który jak nikt inny potrafił w architekturze łączyć elementy funkcjonalne i symboliczne. Podobnie jak u Stirlinga, Reality udowadnia, że połączenie formy, funkcji i kontekstu jest możliwe i że dzięki temu projekty mają szansę wpisać się w styl życia użytkowników – dodaje Andrzej Dobosz.
Dziś punkowi buntownicy z lat 80. pracują z powodzeniem dla wielkich korporacji. Nawet jeśli nie noszą agrafek, kolorowych irokezów, łańcuchów czy ćwieków, nie stracili swego wewnętrznego pazura i czasem chcą go pokazać. Powiedzieć, że chcą czegoś więcej. Reality jest ich sojusznikiem, cichym symbolem ich wewnętrznych rozterek.
Fotel Reality (projekt Uli Witzig):potrafi dostosować się do swojego odbiorcy i otoczenia, cicho wypowiedzieć to, czego nie można wykrzyczeć. Dynamiczna forma oraz szerokie możliwości doboru kolorystyki oparć i tapicerki pozwalają na jego dopasowanie do indywidualnych oczekiwań użytkownika oraz do projektu wnętrza. Może być zarówno klasycznym fotelem w banku, jak i wyjątkowym, zindywidualizowanym fotelem szefa agencji reklamowej, a co więcej, może występować jako wygodne krzesło konferencyjne w zrewitalizowanej kamienicy. Doskonała ergonomia i ponadczasowa estetyka sprawiają, że Reality nigdy nie wychodzi z mody, a przy tym jest bezgłośnym krzykiem swego użytkownika.
Więcej informacji na temat fotelu REALITY znaleźć można na stronie www.sitag.pl/ikonySITAG
Fotografie projektów Jamesa Stirlinga znajdziesz tutaj
Grafika Reality: projekt Andrzej Dobosz (2014), format: 70x70cm
O projekcie "Forma to diagram sił. Ikony SITAG":
Projekt „Ikony SITAGA” to cykl dziewięciu grafik Andrzeja Dobosza, inspirowanych najbardziej charakterystycznymi i znanymi modelami foteli marki SITAG. Pretekstem do jego powstania jest obchodzony w tym roku jubileusz 20-lecia naszej firmy. To dobry moment, aby podsumować dotychczasową działalność w dość przewrotny sposób, opracowując coś w rodzaju biografii naszej marki w kontekście emocjonalnym. Chcemy tym samym rozpocząć dyskusję o designie, o jego istocie, znaczeniu, o przyszłości, sile biznesowej oraz o innowacyjności - mówi Anna Vonhausen, Dyrektor Kreatywny SITAGFormy Siedzenia
O SITAG
SITAG to marka foteli biurowych klasy PREMIUM będących synonimem doskonałych rozwiązań ergonomicznych i technicznych, nowoczesnego designu i wysokiej jakości materiałów. Firma SITAG Formy Siedzenia produkuje fotele biurowe klasy PREMIUM od 1995 roku. Dynamiczny rozwój firmy zapewniła starannie dobierana do potrzeb polskich odbiorców i wciąż uaktualniana oferta bazująca na oryginalnym, własnym wzornictwie. Wieloletnie doświadczenie producenta pozwoliło na wykreowanie zróżnicowanej i wyjątkowej oferty.
Kontakt medialny
Adam Korpalski
KLAXON Communications
ul. Górczewska 216/403
01-460 Warszawa
tel. 22 216 99 12
tel. 22 370 29 05
fax. 22 370 29 44
mail: adam.korpalski@klaxon.pl
Komentarze (0)