Rozrywka » Sport
BMC Timemachine Road – nowe rowery szosowe aero
Zobacz więcej zdjęć » |
W nowych rowerach priorytetowo potraktowano też kwestie związane z integracją. Temu służą m.in. nowy kokpit ICS Aero i innowacyjny system Aero Module.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Nowe rowery BMC zaprojektowano tak, by oferowały maksymalną wydajność – zarówno przy przyspieszaniu, jak i podczas długich sprintów. Producent wskazuje na to, że w tym właśnie celu udoskonalono ramę pod kątem aerodynamiki i zastosowano nowatorskie rozwiązania technologiczne.
System Aero Module – suma funkcjonalnej integracji
Za pomocą nowego systemu Aero Module BMC zintegrowało pod kątem funkcjonalności poszczególne komponenty, aby miejsca na bidony i schowek były zoptymalizowane pod względem aerodynamiki w trakcie jazdy. Koncepcja Aero Module narodziła się po pogłębionych analizach CFD, które jasno pokazały, że tradycyjne koszyki na bidony są – z powodu rozdzielania strumieni powietrza przy bardzo małych kątach odchylenia – całkiem sporym ograniczeniem dla wydajności szosowych rowerów aero. Nowy system BMC, czyli Aero Module, dosłownie eliminuje ten problem poprzez połączenie miejsca na bidony ze schowkiem w specjalnym systemie modułowym. Taki system pozwala na zachowanie funkcjonalności i poprawę aerodynamicznej wydajności roweru. Finalnie BMC Timemachine Road zoptymalizowano pod kątem wydajności aerodynamicznej – z myślą o dwóch bidonach o pojemności 550 ml i zintegrowanym z ramą schowku. System można zdemontować, by rower spełniał wymogi startowe Międzynarodowej Unii Kolarskiej (UCI). W nowych rowerach BMC zintegrowano również skrzynkę przyłączeniową Shimano Di2 z dolną rurą, dzięki czemu użytkowanie oraz dostęp są łatwiejsze.
ICS – bezkompromisowy kokpit aero
Integracja to jeden z głównych priorytetów marki BMC. Każdy element Timemachine Road jest zintegrowany w ramach spójnego i innowacyjnego systemu. Podstawowym celem projektantów i inżynierów było stworzenie możliwości do osiągania jeszcze większych prędkości – przy takiej samej sile wkładanej przez kolarza. Nowy kokpit Integrated Cockpit System (ICS) Aero zapewnia w tym przypadku maksymalny poziom integracji, co stało się możliwe dzięki ograniczonemu do minimum obszarowi czołowemu i dyskretnemu, wewnętrznemu poprowadzeniu kabli. Takie rozwiązania pozwoliły zmniejszyć opór i jednocześnie nie wpłynęły negatywnie na funkcjonalność roweru. Twórcy nowych modeli BMC Timemachine Road wskazują też, że udało im się zapewnić optymalną kontrolę i wygodę. Odpowiednie właściwości aerodynamiczne daje także sztyca o specjalnym profilu (Kamm tail).
„Dla kompleksowej oceny wydajności aerodynamicznej Timemachine Road 01 w określonym środowisku przeprowadziliśmy na torze szereg sesji testowych, w których udział brali kolarze różnych typów. Dzięki identycznym warunkom testowym mogliśmy bezpośrednio porównać Timemachine Road 01 z Teammachine SLR01. Kilka godzin później nowy Timemachine Road 01 udowodnił, że zapewnia stałą i konkretną oszczędność energii w przypadku wszystkich rodzajów kolarzy” – mówi kierownik ds. badań i rozwoju w BMC Switzerland, Stefan Christ.
Nowy Timemachine Road był testowany nie tylko na torze i szosie. Producent wyjaśnia, że w trakcie prac nad nowymi rowerami wykorzystano ponadto zaawansowane modele aerodynamiczne, symulacje CFD oraz sesje w tunelu aerodynamicznym. Sprzęt testowano także w różnych rzeczywistych warunkach drogowych i pogodowych.
Szybkość ma znaczenie
Stworzona przez BMC technologia Tuned Compliance Concept (TCC) Sport pozwala na tłumienie wibracji na drodze oraz odpowiednio płynną i efektywną jazdę. Jak zapewnia producent, TCC Speed oznacza w praktyce przede wszystkim wydajność. System stworzono, by zoptymalizować transfer mocy i opór toczenia na każdym rodzaju nawierzchni, dzięki czemu możliwe staje się utrzymanie maksymalnej prędkości przez dłuższy czas. Ze swoją strukturą z włókien węglowych Timemachine zwiększa też wydajność transferu mocy poprzez konstrukcję widelca oraz obniżonych górnych widełek tylnego trójkąta. Jednocześnie spłaszczone kształty mostka ICS Aero dają komfort i kontrolę, bez negatywnego wpływu na właściwości aerodynamiczne. BMC wskazuje, że w przypadku Timemachine Road TCC Speed to jeden z kluczowych elementów – rozwiązanie minimalizujące poziom zmęczenia i umożliwiające kolarzom osiąganie wysokich mocy przy dłuższym wysiłku.
Modele, rozmiary, ceny
Seria rowerów BMC Timemachine Road obejmuje kilka różnych wariantów, w tym Timemachine Road 01 ONE, Timemachine Road 01 TWO, Timemachine Road 01 THREE oraz Timemachine Road 01 Module. Rowery są dostępne z ramami w sześciu rozmiarach (47, 51, 54, 56, 58 i 61 cm). Sugerowane ceny wynoszą od 17 990 do 50 590 zł.
BMC Timemachine Road – stworzony dla szybkości (prezentacja wideo):
https://youtu.be/Ac6NFAtlE90
BMC Timemachine Road 01 – testy na torze (prezentacja wideo):
https://youtu.be/v3YUhWKtglk
Oficjalny dystrybutor rowerów marki BMC w Polsce:
https://bmc-switzerland.pl/
Nadesłał:
tab2
|
Komentarze (0)