Technologie » Komputery
Bo to tanga trzeba dwojga: CRM i ERP. Z tej integracji płyną same korzyści
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Na połączeniu oprogramowania najbardziej skorzystają producenci z sektora spożywczego. Braną ta charakteryzuje się niewielkimi marżami, więc zwiększanie udziału w rynku przez obniżanie cen nie wchodzi w grę. W takiej sytuacją firmy muszą włożyć sporo energii w utrzymanie intratnych relacji biznesowych, a fuzja systemów ERP i CRM może okazać się dla nich zbawienna.
Informatyzacja to sztandarowe hasło związane z koncepcją Fabryki 4.0, jednak poziom cyfryzacji w przedsiębiorstwach różni się w poszczególnych sferach.
Producenci przemysłowi chętnie inwestują w ERP, natomiast systemy CRM w tej grupie docelowej cieszą się mniejszą popularnością – zwraca uwagę Piotr Rojek z DSR, spółki specjalizującej się w dostarczaniu zaawansowanych rozwiązań informatycznych dla produkcji.Według eksperta nie tylko producenci żywności, lecz również firmy działające w innych branżach mogą sporo zyskać na integracji takiego oprogramowania. Czemu firmy produkcyjne odkładają inwestycje w systemy CRM na lepsze czasy? Odpowiedź na to pytanie jest stosunkowo prosta. Większość z nich posiada niewielki zespół sprzedażowy i ograniczoną pulę klientów. Nie znaczy to jednak, że takie firmy mogą podchodzić do obsługi klienta po macoszemu.
Czytaj całość artykułu tutaj: https://www.erp-view.pl/erp/bo_to_tanga_trzeba_dwojga_crm_i_erp_z_tej_integracji_plyna_same_korzysci.html
Nadesłał:
openmediagroup
|
Komentarze (1)
Rozwiązania CRM nie są tylko przeznaczone dla branż spożywczych - dzięki swoim funkcjonalnościom swoje zastosowania znajdują niemal w każdej branży! Wystarczy znaleźć system odpowiadającym najbardziej oczekiwaniom stawianym prze konkretną firmę. U nas używamy CRM Kamflex, głównie ze względu na możliwość fakturowania, tworzenia grafików, podliczania ogólnych kosztów, monitorowania procesów zachodzących w firmie, mobilność systemu i odpowiadająca nam niska cena. Sprawdza się do prostej organizacji i zarządzania relacjami z klientami.