Technologie » Internet

Bombardowani przez reklamy

Życie w XXI wieku wymaga od każdego z nas stałego dostępu do informacji. Codziennie jesteśmy bombardowani przez reklamy i inne źródła danych w niemal każdym miejscu.

Podczas zwykłego wyjścia do osiedlowego sklepu po podstawowe produkty do jedzenia czy też podczas popołudniowego spaceru z rodziną możemy zauważyć dziesiątki, jeżeli nie setki reklam. Są widoczne na billboardach, na przystankach autobusowych, w samych autobusach, na szyldach sklepów.

Co gorsza, nie mamy możliwości uniknięcia ich, jeżeli chcemy pozostać na bieżąco z wiadomościami z kraju i ze świata. Kiedy w kiosku sięgniemy po gazetę, niezależnie czy to ogólnopolski dziennik, czy może lokalny tygodnik lub pismo o tematyce sportowej albo komputerowej, wszędzie ujrzymy krzykliwe reklamy, nierzadko pokrywające całe strony wydawnictwa. 

Także podczas oglądania telewizji natkniemy się na reklamy. W tym przypadku będą one szczególnie uciążliwe. Niektórzy nadawcy, pomimo negatywnej opinii przeważającej liczby konsumentów, nadal wyświetlają znaczną ilość reklam w kilkunastominutowych blokach w trakcie filmów. Co ciekawe, dość często ta sama reklama pokazywana jest kilka razy podczas jednej przerwy. Przerwy reklamowe wyjątkowo utrudniają życie kibicom sportowym. Zdarza się od czasu do czasu, że nadawca przerywa niezwykle ważny i zacięty mecz w samej końcówce, aby nadać kilka reklam.  Nietrudno jest wyobrazić sobie rozgoryczenie i irytację, które czuje kibic, gdy orientuje się, że właśnie w ten sposób przegapił bramkę, która miała decydujące znaczenie na przebiegu finału międzynarodowych rozgrywek. Na szczęście takie zachowanie producentów programów i nadawców od pewnego czasu staje się coraz mniej popularne i występuje znacznie rzadziej, niż kiedyś.

Ostatnio modne jest także oglądanie rozgrywek sportowych, filmów, programów informacyjnych i innych przekazów audio-video w internecie. Jest to o tyle wygodne, że pozwala korzystać z tej rozrywki przy pomocy laptopa czy tabletu. Dzięki temu możemy obejrzeć mecz albo film edukacyjny w niemal każdym miejscu, gdzie mamy dostęp do internetu. Dostawcy telewizji z roku na rok wchodzą coraz bardziej na rynek on-line. Udostępniają użytkownikom możliwość emocjonowania się rozgrywkami sportowymi na żywo na swoich stronach. Niezwykle popularne jest także oglądanie filmów w zajmujących się tym serwisach internetowych. Jednak pamiętać należy, że nie wszystkie produkcje będą dostępne za darmo. Inne będą wymagały rejestracji konta przez użytkownika na danej stronie internetowej oraz zalogowania się na nim przed obejrzeniem każdego filmu.

Dodatkowym mankamentem rozwiązania internetowego będą rzecz jasna reklamy. W życiu nie ma nic za darmo, dlatego dostarczyciele internetowej rozrywki udostępniając nam film bez żadnych opłat, wyświetlają kilka reklam na stronie z odtwarzaczem. Wiele witryn nie pozwala na włączenie filmu, jeżeli korzystamy z jednego z popularnych ostatnio programów blokujących wyświetlanie reklam w witrynach internetowych.

Warto pamiętać także o odpowiednim łączu internetowym. W tym przypadku lepsze będzie stałe łącze od wi-fi, gdyż nie utracimy nagle sygnału. Niezależnie od tego, jaki internet stacjonarny wybierzemy, musi być on odpowiednio szybki. Przy wolnym połączeniu film się po prostu będzie długo ładował, jednak program nadawany na żywo może okazać się nie do obejrzenia, ze względu na ciągłe zacinanie się obrazu albo drastyczny spadek jakości.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

weronikad

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami


Kalendarium

Za 10 dni:
XXVIII edycja festiwalu Sounds of the Dolomites w górach Trentino we Włoszech
dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »