Społeczeństwo » Społeczeństwo
Bonarka wspiera ruch Zero Waste. Rusza kampania edukacyjna „Nie bądź plastik”
Zobacz więcej zdjęć » |
Podstawowym założeniem projektu „Nie bądź plastik" jest zwiększenie świadomości klientów centrum o zagrożeniach wynikających z nadmiernego korzystania z plastikowych opakowań i akcesoriów. Kampania udowadnia, że używanie jednorazowych słomek, wieczek i toreb wcale nie jest konieczne. Ulubiony napój nie traci przecież na smaku, kiedy jest pity bezpośrednio z kubka bez udziału plastikowych elementów.
Ideę akcji przybliża Dominik Piwek, Head of Marketing & PR w NEPI Rockcastle: - Nie jest naszą intencją zakazywać, czy nakazywać niekorzystania z plastiku, lecz skłonić klientów do bardziej ekologicznych postaw. Centra handlowe to miejsca w których wykorzystywanie plastikowych opakowań jest bardzo duże, i niestety często bezrefleksyjne, pomimo że już teraz wiele firm umożliwia klientom wybór: słomka plastikowa czy biodegradowalna; wielorazowy talerz czy jednorazowa tacka, papier lub plastik. Chodzi nam o to, abyśmy świadomie podejmowali decyzję i odpowiedzieli sobie na pytanie czy aby w każdej sytuacji konieczne jest korzystanie z np. plastikowej słomki, czy wieczka? - tłumaczy.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Bonarka stawia na edukację. Opierając się na wiedzy i doświadczeniu polskiego oddziału WWF została opracowana lista dobrych praktyk, które klienci centrum mogą wdrożyć od zaraz. Ułatwi ona świadome i odpowiedzialne korzystanie z plastikowych przedmiotów już na etapie podejmowania decyzji - „czy wezmę plastikowe opakowanie czy nie.
Większość porad odnosi się do zachowań w strefie gastronomicznej, gdzie bezrefleksyjnie zużywa się mnóstwo plastikowych opakowań i akcesoriów. W kampanii zaleca się m.in.: rezygnowanie ze słomek oraz wieczek do napojów i korzystanie z wielorazowych sztućców i bidonów na wodę.
Zachęca się w niej także do ekologicznego „noszenia się": zabierania na zakupy toreb materiałowych, przekazywania zużytych ubrań osobom potrzebującym i kupowania kosmetyków w wielorazowych opakowaniach.
Z roku na rok problem plastiku jest coraz poważniejszy. Każdego dnia tony tego surowca lądują w morzach, lasach i na przepełnionych wysypiskach. Taki stan rzeczy stanowi realne zagrożenie dla ludzi i wielu gatunków zwierząt. Niestety centra handlowe to miejsca, w których klienci generują szczególnie dużo takich odpadów.
Ta sytuacja jednak dynamicznie się zmienia. O pozytywnych tendencjach zgodnych z ruchem Zero Waste w Bonarce mówi Katarzyna Kasprzak, Marketing Manager Bonarki: - Nasi najemcy stopniowo rezygnują z plastikowych opakowań i akcesoriów. Klienci coraz częściej mogą skorzystać z ich biodegradowalnych odpowiedników. Jestem przekonana, że kampania edukacyjna „Nie bądź plastik" jest idealnym uzupełnieniem tych działań. Uczymy i uczulamy w niej, że los naszej planety zależy od drobiazgów, zwykłych przyzwyczajeń, których zmiana nie wymaga wiele wysiłku i czasu.
Auchan wprowadził możliwość zapakowania towarów zakupionych na działach z obsługą (sery, wędliny, ryby, garmaż) we własne opakowania wielokrotnego użytku.
LPP, właściciel marek Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay, jako pierwsza polska firma przystąpiło do globalnej inicjatywy New Plastics Economy Global Commitment. Ze sklepów LPP zostały już wycofane plastikowe torby. Do 2025 roku pozostałe plastikowe opakowania będą w 100% nadawały się do ponownego użycia, poddawały się recyklingowi lub kompostowaniu. Marki H&M i Promod również zrezygnowały z plastikowych toreb. Zamiast nich proponują swoim klientom biodegradowalne torby papierowe z certyfikatem FSC (The Forest Stewardship Council).
ALPINE PRO nie stosuje membran zawierających szkodliwe dla środowiska i człowieka związki perfluorowane PFC. W swoich kolekcjach wykorzystuje natomiast naturalne produkty i materiały m.in. włókna z wełny owiec rasy Merynos czy włókna bambusowe.
Smoothie the Fruit korzysta z kompostowanych słomek, których data przydatności wynosi 6 miesięcy (w porównaniu do 500 lat rozkładu plastiku). Nagradza także klientów przychodzących z własnymi kubkami lub innymi pojemnikami wielokrotnego użytku specjalnym rabatem.
So!Coffee wprowadził specjalną zniżkę dla klientów, którzy przyjdą z własnym kubkiem. Ich proekologiczna postawa będzie nagradzana dwuzłotowym rabatem (dotyczy oferty kaw klasycznych).
Kärcher inwestuje w rozwiązania e-commerce'owe, które sprzyjają kupowaniu online. Taki sposób zakupów eliminuje potrzebę zaopatrywania się w plastikową torbę. Bezpośrednio w salonie można natomiast skorzystać z biodegradowalnych i podlegających kompostowaniu reklamówek ze skrobi kukurydzianej.
W Empiku w Bonarce odbyły się natomiast proekologiczne warsztaty. Ich uczestnicy dowiedzieli się m.in. jak kupować ubrania, żeby nie wpływać negatywnie na środowisko oraz jak prosto wdrożyć zasady Zero Waste do swojego życia.
Bonarka zachęca wszystkich klientów do bardziej proekologicznych zachowań. Niewielkie zmiany w przyzwyczajeniach, mogą mieć kolosalne znaczenie dla środowiska. Trawestując Neila Armstronga, pierwszego człowieka na Księżycu: dla człowieka to tylko jedna plastikowa słomka, dla całej ludzkości natomiast wielki problem.
Nadesłał:
Lyrmed
|
Komentarze (0)