Gospodarka » Żywność
Certyfikacja produktów spożywczych po raz 32!
Zobacz więcej zdjęć » |
Kolejny, 32. audyt programu „Doceń polskie” odbędzie się już 15 maja w Sosnowcu. Na rodzimych wytwórców, których specjały wykażą najwyższą jakość, czeka szeroki wachlarz narzędzi promocyjnych. Certyfikat jakości, teksty na blogu, konsultacje ze specjalistą CZZ, e-book z przepisami – to tylko niektóre z nich. Zapisy trwają!
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
PKN ORLEN, Kaufland, Kruszwica to tylko namiastka firm, które już zgłosiły swój udział w 32. certyfikacji żywności. Co więcej, w gronie kandydatów znaczna ich liczba to przedsiębiorstwa, które ubiegają się o przedłużenie licencji. Już teraz należy przypomnieć, że znaki jakości przyznawane są na 2 lata. - W przypadku, gdy wyniki atestacji są pozytywne, czyli produkt otrzyma wymaganą regulaminem liczbę punktów za smak, wygląd i stosunek jakości do ceny, firma zyskuje możliwość promowania wyrobu godłem jakości produktu „Doceń polskie”. Należy pamiętać, że aby zdobyć certyfikat należy uzyskać minimum 7,5 pkt., a tytuł TOP PRODUKT przyznawany jest tylko wyrobom z maksymalnymi ocenami, czyli samymi „10”. Artykuły spożywcze poddawane są ocenie doświadczonych specjalistów z branży spożywczej – tłumaczy Karolina Szlapańska, organizatorka Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”.
Co na to polscy wytwórcy – laureaci programu „Doceń polskie”?
Polscy producenci żywności doskonale wiedzą, jak ważne w dzisiejszych czasach jest posiadanie w swojej ofercie wyrobów rodzimego pochodzenia. Laureaci Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie” dbają, by ich produkty spełniały surowe kryteria świadczące o ich wysokiej jakości. Jednym z takich działań jest także chęć zdobycia potwierdzenia w formie certyfikatu.
- Jesteśmy zdania, że znak promocyjny „Doceń polskie” wyróżnia naszą firmę na rynku spożywczym. Podkreśla, iż jesteśmy producentem ze w stu procentach polskim kapitałem, a w przypadku firmy regionalnej, takie wyróżnienie na przestrzeni ogólnopolskiej jest niezwykle istotne – tłumaczy Beata Rostkowska, przedstawicielka Zakładu Produkcji Spożywczej „MIWEX” S.A. - wielokrotnego laureata Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. - Klienci mają coraz większą świadomość pochodzenia produktów spożywczych, a więc warto podkreślać ich polski rodowód. Promocja polskiej żywności jest ważna zawsze, a tym bardziej w czasach obecnych, w epoce coraz większej globalizacji – dodaje przedstawicielka producenta ketchupów MIWEX.
Firma BOMADEK zaznacza, że udział przedsiębiorstwa w tego typu przedsięwzięciach pozwala na promocję marki, co przekłada się na większą jej rozpoznawalność pośród konsumentów. - Polacy coraz bardziej cenią zdrową żywność: świeżą, z pewnego źródła, z certyfikatem. Konsumenci chcą wiedzieć, skąd pochodzi dany produkt i szukają tego typu informacji właśnie na etykietach. Oczywiście, poprzez promowanie rodzimych artykułów spożywczych możemy wpłynąć na zmianę świadomości potencjalnego konsumenta (wybierając polski produkt mamy możliwość wspierania lokalnych przedsiębiorstw). Przy promocji polskiej żywności warto zwrócić także uwagę na to, że często są to produkty lepszej jakości, a w niższej cenie. Należy także pamiętać, że sektor spożywczy jest strategiczny w ekonomicznym rozwoju naszego kraju – tłumaczy Agnieszka Adler z firmy BOMADEK Sp. z o.o., której siedziba znajduje się w Trzebiechowie w województwie lubuskim.
Marka Kaufland to kolejny z uczestników programu „Doceń polskie”, który w audycie programu bierze udział nie pierwszy raz. Jak informuje firma, laury programu to dla przedsiębiorstwa niezwykle ważne wyróżnienie, które jest realną formą wsparcia polskich producentów oraz potwierdzeniem najwyższej jakości. - Świeżość i wysoka jakość produktów oferowanych w sklepach Kaufland jest dla nas priorytetem. Dlatego także podejmując współpracę z dostawcami zwracamy szczególną uwagę na posiadane przez nich certyfikaty i inne dokumenty potwierdzające z jednej strony bezpieczeństwo towaru, a z drugiej świadczące o jego wysokiej jakości. Są to również czynniki ważne dla naszych klientów, co potwierdzają wyniki przeprowadzonego przez nas ogólnopolskiego badania na temat CRS. Respondenci wskazali, że nie tylko oferowanie przez sklep produktów rodzimych (krajowych) i regionalnych, lecz także produktów o obniżonej zawartości cukru, soli i tłuszczu i bez sztucznych dodatków w postaci np. barwników, konserwantów, wzmacniaczy smaku, ma dla nich bardzo duże znaczenie. Potwierdzają to również wyniki badań agencji Mands, które wskazują, że dla zdecydowanej większości Polaków pochodzenie produktów ma znaczenie. To przekłada się również na kształtowanie oferty zakupowej marketów Kaufland. W naszej sieci ponad 85% produktów pochodzi od polskich dostawców. Sieć podejmuje szereg działań mających na celu przede wszystkim promowanie zdrowego odżywiania oraz wsparcie polskich producentów jak również szerzenie proekologicznych rozwiązań zarówno w zakresie stosowanych technologii jak i oferowanych produktów - mówi Justyna Przybylska z Kauflandu.
Korzyści dla laureatów
C jak Certyfikat jakości produktu „Doceń polskie”, wysyłany w ozdobnej ramie. Można go eksponować na wszystkich możliwych polach, zaznaczając w ten sposób zdobycie wyróżnienia. Na certyfikacie widnieje logotyp Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz podpisy wszystkich członków Loży Ekspertów.
D jak Dzień polskiej żywności i wydarzenia branżowe
Dzień polskiej żywności to nietypowe święto kulinarne zainicjowane przez twórców programu „Doceń polskie” w 2013 roku. Jego celem jest podkreślenie jak ciekawa jest oferta rodzimych producentów i zwrócenie uwagi na wysoką jakość polskich artykułów spożywczych. To nawiązanie do innych kulinarnych „świąt” (jak Dzień Mleka czy Dzień Czekolady), ale propagujące całą branżę.
E-book z przepisami kulinarnymi to elektroniczna książka kucharska z rozwinięciem zakładki „Przepisy” dostępnej na blogu programu. W publikacji zawarto 85 receptur i zdjęć gotowych dań, których składnikiem są produkty nagrodzone przez Lożę Ekspertów. Książka jest systematycznie aktualizowana, wszyscy laureaci programu będą mogli za jej pośrednictwem promować swoje wyroby.
F jak fanpage programu „Doceń polskie". Stronę wwww.facebook.pl/docenpolskie polubiło ponad 8 tys. osób. Tu dostępne są odnośniki do wszystkich tekstów publikowanych na blogu. Producenci mogą bezpośrednio z tego źródła udostępniać materiały dotyczące ich wyrobów.
I jak Informacje prasowe i współpraca z agencją PR. Każdy laureat po certyfikacji otrzymuje tekst przygotowany przez profesjonalną Agencję PR. Jest to materiał dot. zdobycia znaku jakości do dowolnego wykorzystania. Agencja Adventure Media regularnie przygotowuje informacje prasowe dot. laureatów programu: w tekstach tych zamieszczane są wypowiedzi przedstawicieli nagrodzonych firm, ich porady, czy przepisy kulinarne. Wszystkie przygotowane dotychczas teksty są dostępne w Centrum Prasowym. Efektem tych działań są publikacje, które ukazują się bezpłatnie na łamach prasy i portali internetowych (branżowych, lifestylowych, lokalnych i ogólnoinformacyjnych).
K jak Kwartalnik „Doceń Dobre Wiadomości”, czyli bezpłatny magazyn, który jest wydawany przez organizatorów programu od lipca 2015 roku. Kwartalnik zawiera wywiady z przedstawicielami nagrodzonych firm, prezentacje wyróżnionych produktów, teksty lifestylowe i poradnikowe. Pismo dostarcza ponadto informacji na temat bieżących działań związanych z realizacją programu. Magazyn jest dystrybuowany m.in. w hurtowaniach i sieciach handlowych, a wersję elektroniczną (w formacie PDF) można pobrać bezpośrednio z bloga programu „Doceń polskie”.
M jak Mapa Dobrego Smaku – www.MapaDobregoSmaku.pl
Mapa Dobrego Smaku to graficzne zestawienie wszystkich nagrodzonych artykułów spożywczych wg kategorii oraz siedziby wytwórcy. Dzięki niej konsumenci mogą bez trudu odnaleźć dobrą żywność produkowaną w swoim regionie.
P jak Profesjonalne zdjęcia produktu. Od przeprowadzonej w lipcu 2017 roku atestacji żywności, wszyscy laureaci otrzymują także profesjonalne zdjęcia nagrodzonych produktów (tzw. „packshoty”).
S jak Specjalista Centrum Znakowania Żywności. Konsultacje z przedstawicielką CCZ to kolejne z narzędzi dostępnych dla laureatów programu. Od XXV certyfikacji, specjalistka do spraw prawa żywnościowego sprawdza etykiety produktów, które biorą udział w audycie. Każdy laureat programu (którego wyroby oceniono podczas XXV certyfikacji i kolejnych) otrzymuje informację czy etykieta produktu spełnia wymogi prawa. Jeśli nie, producent zostanie skierowany na konsultacje (telefoniczne lub mailowe) z Centrum Znakowania Żywności. Laureat audytu otrzyma konkretną wskazówkę co zrobić, aby zapis był poprawny. Działania te nie wymagają uiszczania dodatkowych opłat.
T jak Teksty publikowane na blogu programu pod adresem www.blog.docenpolskie.pl. Na blogu zamieszczane są różnorodne materiały dot. wyrobów ze znakiem „Doceń polskie”. Począwszy od zapowiedzi udziału w certyfikacji, przez informację o zdobytym godle, aż po wiadomości na temat działalności producenta. Materiały te powstają we współpracy z przedstawicielami firm i są przez nich autoryzowane.
Z jak Znak promocyjny „Doceń polskie”, który może być wykorzystywany przez producenta we wszelkich działaniach promocyjnych dotyczących nagrodzonego produktu. Laureat może posługiwać się nim na wszystkich polach eksploatacji (od opakowania produktu, przez materiały promocyjne, na stronie internetowej, billboardach i reklamie telewizyjnej kończąc). W ten sposób podkreśla wysoką jakość swojego wyrobu i jego pochodzenie. Co ważne, nazwa programu jest chroniona (jako znak towarowy) i zastrzeżona w Urzędzie Patentowym RP.
* * *
Autor tekstu: Magdalena Matusik /Adventure Media
Zdjęcia: program "Doceń polskie"
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny "Doceń polskie"
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu "Doceń polskie" jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu "Doceń polskie" zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu "Doceń polskie" jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) - innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny "Doceń polskie"
www.docenpolskie.pl
Kontakt dla mediów:
Magdalena Matusik
magdalena.matusik@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 690 449 064
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
Nadesłał:
Adventure Media
|
Komentarze (0)