Motoryzacja » Samochody
Coraz częściej sięgamy po auta klasy premium. Sprawdź czym możesz jeździć za 80
Zobacz więcej zdjęć » |
- Z raportu Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR wynika że tylko w pierwszych miesiącach tego roku dynamika rejestracji nowych samochodów klasy premium jest trzy razy większa od liczby wszystkich rejestrowanych samochodów osobowych. Ma to przełożenie również na większą popularność samochodów używanych z tego segmentu. Z naszych obserwacji wynika, że rośnie grupa klientów, którzy zamiast nowego auta kompaktowego decydują się kupić samochód z drugiej ręki, ale w wyższym standardzie – mówi Grzegorz Grodecki, Dyrektor Zarządzający Master1.pl
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Zalety auta pokontraktowego klasy premium: niski przebieg i bogate wyposażenie
Kierowcy zdecydowani na zakup używanego auta klasy premium są świadomi, że ważne jest od kogo kupią samochód. Coraz częściej decydują się na auta pokontraktowe, które wcześniej były używane przez firmy w ramach kontraktów flotowych oraz klientów indywidualnych. Pojazdy te to najczęściej modele 3-4 letnie, ponieważ właśnie na tyle średnio opiewają umowy leasingowe. Kupujący auto pokontraktowe ma do dyspozycji jego pełną historię serwisową z udokumentowanymi wszystkimi przeglądami gwarancyjnymi, naprawami eksploatacyjnymi oraz ewentualną szkodowością, w postaci napraw blacharsko-lakierniczych.
Zaletą samochodu pokontraktowego klasy premium jest udokumentowany przez autoryzowany serwis przebieg, który w dodatku jest relatywnie niski jak na 3-4 letnie auto.
- W takcie trwania umów leasingowych samochodami klasy premium jeżdżą menadżerowie wyższego szczebla, którzy generują niskie przebiegi roczne. Dodatkowo auta te są często częścią kontraktu menadżerskiego, więc pracodawca stara się zapewnić swojej kadrze kierowniczej możliwość korzystania z samochodów z bogatym wyposażeniem, na czym korzystają klienci decydujący się właśnie na auta pokontraktowe tej klasy – komentuje Michał Oglęcki, Dyrektor ds. Technicznych Grupy Masterlase.
Osoby poszukujące pokontraktowych samochodów klasy premium powinny mieć na uwadze koszty obsługowe w postaci m.in. przeglądów serwisowych. Na przykład po przejechaniu ok. 150 tys. km koszt przeglądu okresowego wykonywanego w ASO, będzie zaczynał się od 2 tys. zł. Do tego mogą dojść koszty eksploatacyjne, w postaci np. konieczności wymiany układu hamulcowego lub koszty napraw elementów elektronicznych samochodu.
- Wynika to z faktu, że samochody klasy premium są zazwyczaj wyposażone w najnowsze rozwiązania technologiczne bazujące na zaawansowanych systemach elektronicznych, skomplikowanych modułach wykonawczych. Wszelka diagnostyka tych elementów wiąże się najczęściej, w przypadku ich nieprawidłowego działania, z wymianą całego elementu – dodaje Dyrektor ds. Technicznych z Grupy Masterlease
Wycena 1: od 80 000 do 100 000 zł
W wariancie cenowym nieprzekraczającym 100 000 zł można wybierać spośród wielu popularnych marek oraz typów aut klasy premium. Wśród najczęściej poszukiwanych w tej kwocie są takie modele jak:
- Audi A4 z 2014 r. , silnik 1.8 TFSI Multitronic
- Volvo XC 60 D4 AWD Momentum z 2012 r., silnik 2.0 TDI
- BMW 316d z 2015 r., silnik 2.0 TDI
- BMW X1 z 2015 r., silnik 2.0 TDI
- Audi A6 Multitronic z 2013 r., silnik 2.0 TDI
Wycena 2: od 100 000 zł do 150 000 zł
W cenie przekraczającej 100 000 zł do wyboru są zarówno sportowe sedany, wyczynowe kombi z napędem na cztery osie oraz SUV-y. Wśród dostępnych modeli znajdują się m.in.:
- Infiniti M30 d S Premium z 2012 r., silnik diesla 3.0
- Audi A4 Allroad z 2014 r., silnik 2.0 TDI Quattro
- Jeep Cherokee z 2015 r., silnik diesla 2.0
- Audi Q5 z 2014 r., 2.0 TDI Quattro S-tronic
- BMW X3 z 2016 r., silnik 2.0 TDI
Wycena 3: powyżej 150 000 zł
Jeżeli kierowca jest zdecydowany przeznaczyć na auto kwotę przekraczającą 150 000 zł, to będzie mógł wybierać spośród marek i modeli spełniających wymagania nawet najbardziej wymagających klientów. Oprócz bogatego wyposażenia i materiałów wykończeniowych najwyższej jakości, kierowcy podczas jazdy będą mieli okazje poczuć pracę kilkaset koni pod maską. Do wyboru są m.in. takie model samochodów jak:
- Audi A6 z 2016 r., 2.0 TDI ultra S-tronic
- Land Rover Discovery Sport z 2017 r., 2.0 TD4 SE
- Jaguar F-Pace z 2016 r., 2.0 iR4D R-Sport
- Volvo XC 90 z 2015 r., 2.0 TDI
- BMW X5 z 2014 r., silnik benzynowy 3.0
- Prosche Panamera z 2011 r., z silnikiem benzynowym
Nadesłał:
brandscope
|
Komentarze (0)