Technologie » Internet
Cyfrowa perspektywa dla branży rozrywkowej
Hubert Kowalski, konsultant w firmie doradczej Déhora
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przedstawiciele branży poszukują odpowiedniego i niezawodnego rozwiązania na wyjście z sytuacji, która pozwoli na bezpieczne uczestnictwo ludzi w tego typu imprezach. Jednym z ciekawszych narzędzi może stać się zastosowanie innowacyjnej technologii z obszaru VR, która pozwoli każdemu z nas na uczestnictwo w wydarzeniu. Czy można odwiedzić ogromną konferencję, jednocześnie pozostając w zaciszu własnego domu?
Technologiczna kroplówka potrzebna od zaraz
Należy uznać, że społeczeństwo od momentu wybuchu pandemii i przymusowej izolacji doświadczyło zjawiska rozproszenia w każdym możliwym obszarze. Praca została przeniesiona z formy stacjonarnej na zdalną, sklepy online zaczęły rosnąć w siłę, a digitalizacja firm przyspieszyła na niespotykaną skalę. Rozproszenie wymusiło dostosowanie się do nowej rzeczywistości w bardzo szybkim tempie. Taką drogą może podążyć także branża rozrywkowa, która poprzez organizację wydarzeń w formie online, być może zyska na jeszcze większej popularności. Odpowiednie zagospodarowanie możliwości spowodowanych rozwojem sieci 5G jest tutaj kluczową kwestią. Według raportu „5G Economics of Entertainment”, technologia 5G uwolni potencjał rzeczywistości rozszerzonej (AR) i rzeczywistości wirtualnej (VR), tworząc łączne przychody o wartości ponad 140 miliardów dolarów w latach 2021-2028. Wykorzystanie tego potencjału pozwoli na złapanie drugiego oddechu dla całej branży.
Alternatywny świat
Transfer danych przy użyciu sieci 5G jest parokrotnie szybszy w porównaniu do obecnie obowiązujących standardów. Tak zaawansowana technologia da możliwość zupełnie naturalnej obecności na konferencji odbywającej się w dowolnym miejscu na świecie. Dostęp do okularów VR jest już w chwili obecnej powszechny, co otwiera możliwości zastosowania ich jako element dostępu do konferencji dla osób zainteresowanych z każdego miejsca na świecie. Wyobraźmy sobie taki scenariusz: zamiast elektronicznego biletu do wydrukowania, by mieć możliwość uczestnictwa w konferencji, otrzymujemy paczkę z goglami VR, które wykorzystujemy do „zalogowania się” i poruszania po przestrzeni eventu w świecie online. Zbudowanie wirtualnego środowiska targowego ze stoiskami i gadżetami, znanymi nam ze stacjonarnych wydarzeń, w chwili obecnej nie stanowi już bariery technologicznej.
Event hybrydowy czyli nowy standard
Dzięki wykorzystaniu technologii 5G i rozszerzonej rzeczywistości, wydarzenia hybrydowe lub w pełni zdalne staną się codziennością. Wygoda, ograniczanie kosztów, czy postęp technologiczny przyczyni się do dynamicznego rozwoju spotkań online przy użyciu gogli VR, z zastosowaniem technologii 5G. Co ważne, możliwość uczestnictwa w wydarzeniach nie będzie wymagała długich podróży służbowych czy kosztownych noclegów w hotelach. Dla wielu potencjalnych uczestników inne zobowiązania przestaną kolidować z możliwością przybycia online na wydarzenie, a dzięki temu organizatorzy będą mogli znacznie zwiększyć frekwencję. Taka wizja może stać się atrakcyjna dla wielu organizatorów w branży rozrywkowej, nawet jeżeli będą musieli ponieść koszty w postaci zakupu sprzętu potrzebnego do obsługi wydarzeń, także w cyfrowej rzeczywistości.
Nadesłał:
SPECTATOR
|
Komentarze (0)