Technologie » Komputery

Czy prowadzenie firmowego bloga pomaga w pozyskiwaniu klientów?

Prowadzenie firmowego bloga to nie tylko zagrania PR-owe. Tematy na nim opisywane bardzo często poza treściami informacyjnymi zawierają wskazówki do rozwiązania problemów. Wpisy takie bardzo często są wysoko pozycjonowane na frazy tkz. długiego ogona np. "kto dziedziczy majątek po śmierci ojca?"
Blogi kojarzą się najczęściej z pamiętnikami nastolatek, które są aktualizowane każdego dnia. Tymczasem okazuje się, że jest to błąd. Blogosfera już dawno przeszła proces personalizacji. Z jednej strony to sami blogerzy stali się profesjonalni w swoich działaniach, z drugiej zaś sami profesjonaliści – na przykład prawnicy – prowadzą własne blogi. Do tego swoje blogi posiada naprawdę wiele firm. Znaczna część z nich publikuje treści, mając na myśli zarówno aktualnych, jak i przyszłych klientów.

Blog to nic innego, jak pewien sposób komunikacji z określoną społecznością, która ma miejsce cyklicznie. Bez wątpienia na blogu opłaca się publikować artykuły o charakterze poradnikowym, wpisy pełne inspiracji, czy umieszczać treści, które mają przyczynić się do rozwiązania danego problemu, jaki może mieć określony użytkownik. W całym tym kontekście należy oczywiście przedstawiać własne towary oraz usługi. Każda firma, a tym samym również konkretne grupy odbiorców, posiadają własną specyfikę. Oznacza to, że blog nie w każdej sytuacji okazuje się być najlepszym sposobem komunikacji inbound marketingowej. W niektórych przypadkach lepszym rozwiązaniem okazuje się być na przykład dobrze przygotowana sekcja, w której zamieszczone są materiały do ściągnięcia bądź poradniki w postaci filmów video. Sprawdza się także zwykłe forum, które stanie się miejscem wymieniania się poradami między osobami korzystającymi ze ściśle określonych produktów.

Treści, które tworzone są, a następnie publikowane na danej witrynie mogą być dystrybuowane chociażby w mediach społecznościowych, a także na forach. W tym drugim przypadku wykorzystuje się monitoring sieci. Idealnie sprawdzają się w tym wypadku Sentione, Monitori oraz Brand24. Takie działania sprawiają, że z konkretną poradą można pojawić się w miejscu, w którym ktoś opisuje rzeczywisty problem.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:


Więcej przeczytasz tutaj: http://fusioninboundmarketing.pl/



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

waw82

Komentarze (3)

  • avatar
    ~http://printee.org/ 2016-04-26 14:29:01

    Świetny tekst, zwłaszcza w kontekście wyrastających jak grzyby po deszczu blogerek i blogerów: modowych, kulinarnych, biznesowo-coachingowych i wszelkich innych...

  • avatar
    ~Kamil Bargiel 2016-03-01 08:31:18

    Dzięki za pamięć w imieniu SentiOne!

  • avatar
    ~Mikołaj 2016-02-29 14:41:44

    Dziękuję za wspomnienie o Brand24


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »