Firma » Reklama

Czym jest performance marketing - wyjaśniamy

Czym jest performance marketing - wyjaśniamy
Zobacz więcej zdjęć »
Sprzedaż to jedno z haseł wytrychów, jakie towarzyszą naszej rzeczywistości. Nie chodzi tu tylko o sklepy i rynek e-commerce. Sprzedaje każda strona – towary, usługi, informacje, marki osobiste. Tym samym wdrożenie różnych form dotarcia do potencjalnych odbiorców staje się niezwykle ważnym zadaniem.

I dlatego właśnie wiele firm oraz internautów sięga po efektywny performance marketing. Inaczej można te narzędzia nazwać strategią efektywnej sprzedaży, która sięga na przykład po takie narzędzia jak na przykład cost per lead, cost per action, cost per order, cost per click czy cost per sale. Zobacz, co się kryje za tymi terminami.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:



Cost per action czy cost per order?

W internecie zarabiają strony internetowe, sklepy, systemy składania zamówień, witryny generujące leady, wiadomości, produkty, blogi. Ta różnorodność to idealne miejsce, by wdrożyć performance marketing. Ta forma działań reklamowych ma na celu przede wszystkim zaangażowanie potencjalnych klientów – czyli skłonienie ich do aktywności. Bardzo często oblicze performance marketingu to wypełnienie ankiety czy formularza, kliknięcie w reklamę, zakup, złożenie zamówienia, rejestracja czy też zapisanie się na newsletter. I te różnorodne elementy będą wpływać na to, czy kampanie reklamowe będą po prostu skuteczne.

Marketing efektywnościowy z założenia jest skupiony na rezultacie. I dlatego każda z firm może wybierać zupełnie inną i najkorzystniejszą w danym momencie dla siebie kampanię reklamową. A ta będzie związana również z wybranym modelem rozliczania. Chodzi przecież o to, by osiągać maksymalny zysk przy minimalnych kosztach. W ten sposób można mierzyć skuteczność performance marketingu. Oczywiście wszelkie działania są starannie przemyślane i zaplanowane, bazują na narzędziach analitycznych i dzięki temu wiadomo, czy opłaca się inwestować w cpa cost per action, bo może lepszym wyborem byłaby strategia cps cost per sale lub cpo cost per order. Poza tym w szeregu działań marketingowych należy również optymalizować koszty kampanii. I dlatego narzędzia dobiera się indywidualnie do konkretnego typu strony internetowej, możliwości finansowych, zakładanej grupy docelowej, wykorzystywanych kanałów promocji, a także modelu rozliczania.  



Na czym polega cost per lead?

Celem performance marketingu jest skuteczna sprzedaż przy jak najmniejszych kosztach. Najczęściej sięga się w tym celu po sprawdzone formaty takie jak na przykład reklama natywna lub ta wykorzystywana w mediach społecznościowych. Poza tym pożądane działania odbiorców pomagają uzyskać różnego rodzaju programy afiliacyjne oraz porównywarki cen. Firmy chętnie wykorzystują także landing page, serwisy ogłoszeniowe, giełdy online oraz retargeting. Coraz bardziej przekonują się także do tego, by poprzez e-mail marketing docierać z ofertą do potencjalnych i obecnych klientów.



Zalety performance marketingu

Najważniejsze zalety performance marketingu to przede wszystkim mierzalność efektów. Widać konkretne wskaźniki liczbowe, które pomagają ocenić korzyści. Poza tym raporty, które przygotowuje agencja performance marketignu, zakładają przykładowe modele rozliczeń pozwalają docenić transparentność działań. W kampanii performance marketingowej widać wyraźnie, jak rośnie sprzedaż online dzięki bazowaniu na różnych kanałach pozyskiwania klientów. Dywersyfikacja pozwala wykorzystywać różnego rodzaju źródła ruchu, a to daje podstawę, by harmonijnie rozwijać biznes. W marketingu efektywnościowym niezwykle istotne są także elastyczność, oszczędność, natychmiastowy efekt. Poza tym działania oparte na tym modelu wymuszają postępowanie według konkretnych reguł.

Źródło fotografii: unsplash.com
Licencja: https://unsplash.com/license



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

slawek

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »