Firma » Biznes
Dachser dwukrotnie wyróżniony przez Polskie Towarzystwo Logistyczne
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Nagroda PTL jest jedną z najważniejszych nagród branżowych Polsce.
Prestiżowa Nagroda Polskiego Towarzystwa Logistycznego przyznawana jest za znaczące osiągnięcia organizacyjne lub technologiczne w obszarze logistyki. Obok nagrody głównej przyznano kilka wyróżnień, w tym aż dwa dla projektów firmy Dachser.
Wyróżnienie dla programu stażowego
Program stażowy w Dachser trwa dwa lata, podczas których młodzi ludzie po 3-4 miesiące pracują w różnych działach w firmie. Stażyści rekrutowani są wśród absolwentów szkół średnich, głównie o profilu logistycznym. Zaczynają od magazynu, następnie przechodzą do zespołu dyspozycji, spedycji, obsługi klienta, działu handlowego i reklamacji. W ten sposób świetnie poznają firmę, procesy logistyczne oraz różne aspekty pracy w logistyce. Jednocześnie, wraz z kolegami uczestniczącymi w podobnych programach w innych krajach, zgłębiają swoją wiedzę, korzystając z platformy e-learningowej. Obecnie operator przygotowuje rekrutację do czwartej edycji programu.
„Od lat widzimy niedoskonałości absolwentów szkół, jeśli chodzi o przygotowanie do praktycznej pracy. Naszym marzeniem było wyedukowanie pracownika idealnego, stąd pomysł wdrożenia u nas dwuletniego programu stażowego, podczas którego uczymy młodych ludzi konkretnych umiejętności” – mówi Grzegorz Lichocik, prezes zarządu Dachser w Polsce. „Zalety tego projektu są nie do przecenienia, czego dowodzi także świetna ocena i wyróżnienie dla naszego programu stażowego przyznane przez Polskie Towarzystwo Logistyczne” – dodaje.
Program stażowy Dachser umożliwia uczestnikom nie tylko zdobycie doświadczenia w logistyce, ale także pomaga w usamodzielnieniu się. „Na programie korzysta również firma – dzięki niemu zyskaliśmy już wielu wszechstronnie wykwalifikowanych pracowników, którzy znają nasze wszystkie procesy od podszewki” – wyjaśnia Grzegorz Lichocik.
Wyróżnienie dla Supply Pipeline Dachser DIY Logistics
Usługa Dachser DIY Logistics polega na dostarczaniu przesyłek do sieci marketów budowlanych oraz świadczeniu szeregu usług dodatkowych, w tym merchandisingu na terenie sklepu. Wyjątkowość usługi polega na tym, że operator dostarcza produkty bezpośrednio na półki, a nie tylko na rampę sklepu. Aby wszystkie procesy na każdym etapie mogły być sprawnie zintegrowane, pracownicy operatora opracowali model wdrożenia Supply Pipeline, optymalizujący łańcuch dostaw. „Naszą intencją było połączenie dwóch serwisów – dostaw do marketów oraz merchandisingu w sklepach w celu zwiększenia efektywności sprzedaży produktów w marketach DIY. Kolejnym etapem projektu jest rozszerzenie serwisu na inne kraje” – wyjaśnia Juliusz Pakuński, project manager usługi Dachser DIY Logistics w Polsce. „Obecnie DIY Logistics realizowany jest w całej Europie, codziennie dostarczamy do 18 000 marketów w całej Europie, ponad 2 mln przesyłek rocznie. Oferujemy unikalną, dostosowaną do potrzeb dostawców sieci DIY usługę, opartą na dużej ilości własnych oddziałów oraz globalnej sieci dostaw w Europie” – dodaje Juliusz Pakuński.
Dachser w Polsce w 2013 roku osiągnął przychody w wysokości 199,1 mln PLN oraz obsłużył 766.168 przesyłek o tonażu 261.434 ton. Firma zatrudnia obecnie 295 pracowników w 8 oddziałach.
O Dachser:
Dachser oferuje kompleksową logistykę transportu, magazynowania oraz usługi dodane dla klientów w trzech obszarach biznesowych: Dachser European Logistics, Dachser Food Logistics i Dachser Air & Sea Logistics. Kompleksowe i interdyscyplinarne usługi, takie jak logistyka kontraktowa, konsulting oraz rozwiązania branżowe uzupełniają ofertę firmy. Gęsta sieć transportowa w Europie i na świecie wraz ze zintegrowaną technologią informatyczną umożliwiają świadczenie inteligentnych usług logistycznych o zasięgu globalnym.
Z pracownikami w liczbie 25.000 w 471 lokalizacjach na całym świecie, Dachser w 2013 roku osiągnął przychody w wysokości prawie 5 miliardów euro i obsłużył około 70 mln przesyłek.
Więcej informacji: www.dachser.pl
Nadesłał:
katarzyna.prochniak@globalbrand.pl
|
Komentarze (0)