Firma » Biznes
Dachser GmbH & Co. KG zmienia formę prawną na SE
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Dachser jest teraz spółką europejską (SE). Dachser GmbH & Co. KG przeniósł swoje główne obszary biznesowe funkcjonujące w ramach transportu drogowego (European Logistics i Food Logistics) oraz Air & Sea Logistics do spółki będącej w 100 proc. własnością Dachser SE. Teraz Dachser GmbH & Co. KG działa jako spółka holdingowa o nazwie Dachser Group SE & Co. KG.
Dzięki nowoczesnej strukturze holdingowej forma prawna SE oferuje firmie rodzinnej Dachser idealne warunki do połączenia struktury korporacyjnej z oddziałami niemieckimi i za granicą. W przyszłości w Niemczech będzie obowiązywała nazwa Dachser SE, natomiast nazwy organizacji funkcjonujących na innych rynkach pozostaną bez zmian.
Nowa forma prawna firmy nie jest związana z żadną zmianą w strukturze akcjonariatu. Nie będzie emisji akcji spółki do obrotu giełdowego, ani żadni zewnętrzni inwestorzy nie nabędą udziałów firmy. CEO Dachser Bernhard Simon wyjaśnia: Zmieniamy formę prawną aby dopasować ją do naszej globalnej strategii rozwoju i tym samym otworzyć drogę do przyszłości. Dachser jest odnoszącą sukcesy firmą rodzinną i taką pozostanie w przyszłości.
Dotychczasowy zarząd będzie nadal działać jako rada nadzorcza w Dachser SE.
Struktura zarządzania i organizacji: bliskość klienta i zdecentralizowany proces podejmowania decyzji
W Dachser Group SE & Co. KG funkcje zarządzające i kontrolne na poziomie globalnym spółki realizować będą zarząd i osoby piastujące najwyższe stanowiska w firmie. Zarząd tworzą: prezes zarządu Bernhard Simon (CEO), wiceprezes Michael Schilling (COO Road Logistics), Thomas Reuter (COO Air & Sea Logistics) i Burkhard Eling (CFO).
Osiem działów operacyjnych, które są prowadzone przez dyrektorów zarządzających będą odpowiadać przed zarządem Dachser SE. Z wyjątkiem dywizji Dachser Food Logistics, którą nadal zarządzać będzie Alfred Miller, jednostki te zostały wydzielone według regionów: Niemcy, Europa Północna i Środkowa, Francja i Maghreb oraz Półwysep Iberyjski dla transportu drogowego, a także EMEA, Ameryka Północna i Południowa oraz Azja Pacyficzna dla transportu lotniczego i morskiego. Podział na osiem działów operacyjnych wzmocni naszą zdecentralizowaną strategię biznesową, dając możliwość jeszcze szybszego i bardziej elastycznego podejmowania decyzji. Pozwoli to nam także jeszcze bardziej zbliżyć się do naszych klientów – powiedział Bernhard Simon.
Nadesłał:
katarzyna.prochniak@globalbrand.pl
|
Komentarze (0)