Technologie » Komputery
Dlaczego firmy powinny postawić na automatyczne uczenie i sztuczną inteligencję
Dzięki zintegrowanej strategii chmurowej firma może być pewna, że wykorzysta pełny potencjał swoich danych – przekonuje Neil Sholay, kierownik ds. rozwiązań cyfrowych w firmie Oracle w regionie EMEA.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Każda osoba robiąca zakupy przez Internet lub korzystająca ze streamingu muzyki na pewno miała do czynienia z rekomendacjami. Na pierwszy rzut oka ich trafność może się wydawać zaskakująca, ale warto pamiętać, że nie są one dziełem przypadku. Są oparte na zaawansowanych technikach automatycznego uczenia, analizie wzorców i automatycznym podejmowaniu decyzji.
Tego rodzaju systemy bazują na infrastrukturze informatycznej, która jest w stanie importować, analizować i interpretować ogromne ilości danych oraz podejmować na ich podstawie odpowiednie działania bez potrzeby interwencji człowieka. Technologie sztucznej inteligencji i automatycznego uczenia są już wykorzystywane przy rekomendacjach wspomnianych powyżej, natomiast następnym etapem będzie włączenie ich do obsługi klienta i szerszej działalności przedsiębiorstwa.
Wyścig w stronę automatyzacji
Automatyczne uczenie stanowiło ważny temat na konferencji Oracle OpenWorld, na której prezes zarządu Oracle Corp. Larry Ellison zapowiedział dodanie technologii automatycznego uczenia do platformy Oracle Cloud Platform oraz do niektórych aplikacji chmurowych Oracle. Wprowadzenie tzw. inteligentnych aplikacji (Intelligent Applications) stanowi ważny etap we wdrażaniu technologii automatycznego uczenia w wielu działach przedsiębiorstwa i wspomaga przedsiębiorstwa chcące tworzyć usługi automatyzujące działania w oparciu o analizę danych dotyczących pracowników, klientów lub finansów, uwalniając je od niektórych zadań w zakresie innowacji i opracowywania rozwiązań.
Ponadto w miarę jak produkty i usługi wykorzystujące Internet Rzeczy (IoT) stają się coraz bardziej popularne, dane dotyczące klientów wkrótce będą pochodzić z wielu różnych źródeł i będą generowane w znacznie większych ilościach. Firma Gartner szacuje wręcz, że w 2020 r. na świecie będzie 6,4 mld przedmiotów podłączonych do Internetu. W związku z tym firmy powinny starać się o to, aby opracowywać usługi wykorzystujące sztuczną inteligencję w celu automatyzacji procesów oraz podejmować działania na podstawie olbrzymiej ilości danych.
Kolejne postępy
Połączenie automatycznego uczenia i Internetu Rzeczy w celu umożliwienia kolejnych postępów w dziedzinie sprzedaży, produkcji i handlu to doskonały przykład zjawisk określanych często mianem Przemysłu 4.0. Celem tego obszaru innowacji jest dostarczanie lepszych, inteligentniejszych i szybszych usług automatycznych na podstawie lepszego zrozumienia konkretnych środowisk. Proces ten już trwa, i to nie tylko w firmach ukierunkowanych na obsługę klienta. Czerpią z niego korzyści takie branże jak służba zdrowia, zarządzanie infrastrukturą miejską, transport, produkcja przemysłowa czy usługi dla klientów indywidualnych.
W służbie zdrowia monitoring w czasie rzeczywistym połączony z informacją zwrotną na temat zachowań mogą się przyczynić do bardziej spersonalizowanego leczenia i lepszego zarządzania wydatkami. W rolnictwie dokładniejsze, hiperlokalne prognozy pogody mogłyby pomóc rolnikom w uzyskaniu większych zbiorów po niższym koszcie. Wiele przedsiębiorstw zdaje sobie już sprawę z tego, że automatyczne uczenie i automatyczne usługi są niezbędne do pełnego wykorzystania ogromnej ilości danych, które będą napływać ze wszystkich stron wraz z upowszechnieniem się IoT. Nasze najnowsze badanie pokazało, że 62% przedsiębiorstw wdraża już technologie w zakresie sztucznej inteligencji lub planuje je wdrożyć w najbliższej przyszłości.
Od czego zacząć?
Aby móc skutecznie wdrożyć rozwiązania w zakresie sztucznej inteligencji i czerpać z nich korzyści, firmy muszą dysponować systemami, które są maksymalnie spójne i elastyczne. Najlepszym sposobem na uzyskanie takich systemów jest zintegrowane podejście łączące usługi przetwarzania i platformy przetwarzania w chmurze, dzięki któremu dane mogą łatwo przepływać pomiędzy różnymi narzędziami i działami przedsiębiorstwa. Więcej niż połowa (56%) organizacji biorących udział w badaniu rozumie, jak duże znaczenie ma integracja tych dwóch funkcji chmury dla czerpania korzyści ze sztucznej inteligencji.
W epoce Przemysłu 4.0 dane stanowią najważniejszy atut przedsiębiorstwa, a ich jak najlepsze wykorzystanie powinno być priorytetem. Dzięki zintegrowanej strategii chmurowej firma może być pewna, że wykorzysta pełny potencjał swoich danych. Natomiast organizacje, które nie odnajdą się w tym nowym świecie Przemysłu 4.0 opartym na sztucznej inteligencji, ryzykują, że zostaną w tyle. A przy dzisiejszym tempie zmian nie będą musiały długo na to czekać.
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Nadesłał:
Oracle
|
Komentarze (0)