Społeczeństwo » Szkolnictwo i nauka

Do trzech razy sztuka!!!

Do trzech razy sztuka!!!
Zobacz więcej zdjęć »
Po raz trzeci studenci Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie uczestniczyli w finałowej rozgrywce Marketplace, która tym razem okazała się być szczęśliwa.

Uczestnictwo w Marketplace wiąże się z podejmowaniem wielu różnorodnych decyzji. Decyzje te są podobne do tych, jakie muszą zostać podjęte przez zarząd każdej nowo utworzonej firmy.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Zakres oraz wymiar podejmowanych decyzji ograniczone zostały do najbardziej istotnych elementów. Dzięki temu utrzymano złożoność systemu w możliwym do przyjęcia zakresie, bez ograniczania realizmu i wyzwań stawianych przed uczestnikami.

Największym wyzwaniem w grze - tak jak i w świecie rzeczywistym - jest konieczność ciągłego dokonywania wielu decyzji strategicznych i taktycznych równocześnie. Nie można odkładać decyzji o kampanii reklamowej czy rozwoju rynku w czasie podejmowania decyzji o wysokości ceny produktu.

Uczestnik staje przed problemem współzależności różnych opcji decyzyjnych związanych z daną tematyką, ale również zależności pomiędzy różnymi obszarami decyzyjnymi. Jednym z aspektów, dla których Marketplace jest tak cenną pomocą naukową, jest możliwość uczenia się zarządzania w dynamicznym i złożonym świecie.

Biorąc udział w symulacji Marketplace, uczestnicy ćwiczą podejmowanie strategicznych i taktycznych decyzji. Po zidentyfikowaniu dostępnych możliwości i rozważeniu dobrych oraz złych stron każdej z nich, należy opracować strategię działania.

Procesowi decyzyjnemu zawsze towarzyszy niepewność. Można jednak zredukować tę niepewność, opierając swoje decyzje o wyniki decyzji z przeszłości, korygując swoje przewidywania o zdobytą wiedzę i doświadczenie.

III EDYCJA

III edycja ogólnopolskich rozgrywek Marketplace okazała się wielkim sukcesem dla studentów Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie, którzy zajęli I miejsce i tym samym zostali mistrzami Polski w zarządzaniu wirtualnym przedsiębiorstwem.

Finał rozegrany w dniach 8 -9 czerwca 2009 roku, który odbył się w Poznaniu był bardzo emocjonujący, nie tylko dla studentów, ale i także dla opiekunów zespołów.

Aby dostać się do finału studenci musieli w eliminacjach pokonać 39 zespołów z różnych uczelni w Polsce. Eliminacje składały się z 8 rund decyzyjnych, gdzie każda runda symulowała jeden kwartał działalności wirtualnego przedsiębiorstwa. W pierwszym etapie rozgrywki 40 4-osobowych zespołów studenckich z uczelni w całej Polsce konkurowało on-line na wirtualnych rynkach. Zespoły rywalizowały na 10 rynkach, po cztery zespoły losowo przydzielone do każdej gry.

Pierwszy etap rozgrywki odbył się z wykorzystaniem polskojęzycznej wersji Zarządzanie Przedsiębiorstwem (Business Management).

Studenci oceniali byli na podstawie wyników dwuletniej działalności firmy. Eliminacje były bardzo zacięte i zespół w składzie Marcin Dziuba, Bartłomiej Róg, Michał Kanach, Krzysztof Szklanny do ostatniego kwartału nie miał pewności, iż będzie mógł kontynuować rywalizacje w finale. Do ostatniej rundy wirtualne przedsiębiorstwo Fenix (taką nazwę nadali studenci swojej pierwszej w życiu firmie - miejmy nadzieję, że nie ostatniej) zajmowało drugą pozycję na swoim rynku, by w ostatnim kwartale rzutem na taśmę przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę i w ten sposób reprezentować naszą uczelnię w wielkim finale w Poznaniu.

Po ogłoszeniu wyników 29 maja 2009 roku studenci mieli tydzień czasu na przygotowanie się do finału. Studenci powiedzieliby - tydzień to zbyt wiele powiedziane (międzyczasie studenci musieli pocić się na egzaminach - w końcu na Uczelni trwa sesja). Tak więc na przygotowania zostało dwa dni, które zostały wykorzystane w pełni. Oczywiście tak naprawdę to, że studenci pokazali się w finale z tak dobrej strony wynika z możliwości jakie daje Uczelnia oraz całego programu nauczania, a także tak ostrej walki w eliminacjach.

Podczas finałowej rozgrywki studenci grali na polskojęzycznej wersji Strategia Przedsięwzięcia (Venture Strategy).

5 najlepszych zespołów z całej polski grało w dniach 8-9 czerwca 2009 w Poznaniu. (zespoły, które zakwalifikowały się do finały reprezentowały Akademię Górniczo - Hutniczą w Krakowie - 2 zespoły, Akademię Leona Koźmińskiego w Warszawie 2 zespoły i zespół reprezentujący naszą Uczelnię.

Finałowa rozgrywka odbyła się na Politechnice Poznańskiej na wydziale Informatyki i Zarządzania.

Finał składał się z 6 rund decyzyjnych, które zostały podzielone na dwa dni. W Pierwszym dniu studenci podejmowali decyzji trzech pierwszych rund natomiast w drugim dniu kolejne trzy decyzje.

Celem zespołu zarządzającego było wejście na rynek komputerów osobistych. Studenci byli odpowiedzialni za wprowadzenie nowej linii komputerów na rynki w Azji, USA, Kanadzie i Europie.

W tym samym czasie inne firmy z tej branży także wchodziły na rynek (pozostałe zespoły studenckie). Wszystkie firmy posiadały te same środki i identyczną wiedzę o rynku.

Studenci reprezentujący naszą Uczelnię od samego początku rozgrywki grali bardzo ryzykownie (ale jak to w ekonomi im wyższe ryzyko tym wyższe zyski), co przełożyło się na pierwsze wyniki, które były imponujące - studenci wyszli na prowadzenie. Druga runda decyzyjna była jedyną rundą, w której pozostali studenci uzyskali bliskie wyniki do wyników naszych studentów. Po pierwszym dniu rozgrywki zespół Fenix był liderem w finałowej rozgrywce.

Kolejny dzień zaczął się również od dobrych decyzji naszego zespołu, który z rundy na rundę powiększał swoją przewagę, co w konsekwencji przerodziło się w ostateczny sukces. Zwycięstwo cieszy tym bardziej, że studenci startowali z 5 miejsca, które zajęli po eliminacjach. Różnice punktowe po eliminacjach były dość wyraźne, co nie ustawiało nas w roli faworytów rozgrywki. Pierwszy zespół po eliminacjach osiągnął wynik około 23000, gdzie nasi studenci około 9000. Dlatego studenci po ogłoszeniu ostatecznych wyników byli bardzo szczęśliwi i dumni, że z ostatniego miejsca po eliminacjach byli w stanie zająć miejsce 1 z tak wyraźną przewagą nad pozostałymi zespołami.

Po ogłoszeniu wyników odbyło się wręczenie nagród rzeczowych (studenci otrzymali odtwarzacze mp4, książki i gadżety) i certyfikatów Marketpalce.

Zespół reprezentujący naszą Uczelnię zaprezentował bardzo wysoki poziom w trakcie rozgrywki finałowej, o czym mogą świadczyć wyniki. Nasza drużyny uzyskała łączną ocenę działalności na poziomie 302.636, gdzie drugi zespół w klasyfikacji na poziomie 41.299.

UCZESTNICY O KONKURSIE

Bartłomiej Róg

W dniach 8-9 czerwca 2009 r. uczestniczyliśmy wraz z naszym prowadzącym mgr Wojciechem Piturą w finale III Edycji Polskiej Rozgrywki Marketplace, który odbył się w Poznaniu. Pomimo faktu, iż z pierwszego etapu zakwalifikowaliśmy się do finału jako 5 drużyna, mając przed sobą dublety z AGH i Akademii Leona Koźmińskiego, wierzyliśmy że dzięki solidnemu przygotowaniu możemy odnieść sukces.  I tak też się stało!! Zostaliśmy Mistrzami III Polskiej Edycji Marketplace.  Musimy jednak powiedzieć, iż sukces nie spadł nam z nieba, ale był efektem kilkutygodniowego przygotowania, ciągłego uczenia się m.in. w pierwszym etapie konkursu, a także wynikał z wykorzystania w praktyce wiedzy na temat działalności przedsiębiorstwa, którą zdobyliśmy podczas studiów.  Poza tym musieliśmy się wykazać opanowaniem emocji, rywalizowaliśmy na jednym rynku, z czego łatwo wywnioskować, że decyzje konkurencji oddziaływały na nasz zespół (Fenix), a co za tym idzie - każdy nasz ruch przed ostatecznym zaakceptowaniem musiał być dokładnie przeanalizowany, co wiązało się z umiejętnością podejmowania decyzji pod presją czasu, a także z komunikacją i organizacją pracy w zespole. Zwycięstwo dodało nam wiary w siebie, w nasze możliwości, iż możemy na równi konkurować z najlepszymi uczelniami w Polsce.

Krzysztof Szklanny

Walka w eliminacjach była bardzo zacięta i ostatnia runda zadecydowała o końcowym wyniku. W samym finale najwięcej emocji dostarczył drugi dzień, ponieważ było bardzo mało czasu na decyzje oraz ciężko było przewidzieć jak się zachowa rynek, a także czy konkurencja nie zrobi nam jakiegoś „psikusa" i nie zacznie sprzedawać produktów o 1 $ wyżej niż najniższa cena, jaka była dopuszczalna, bo wtedy w czarnym scenariuszu mielibyśmy ogromną awaryjną pożyczkę (na szczęście się tak nie stało).

Link do ostatecznych wyników: http://pl.marketplace-simulation.com/rozgrywka.php



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

ap

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »