Technologie » Komputery
Dobry system IT wymaga zaangażowania pracowników
![]() |
| Zobacz więcej zdjęć » |
Najprościej ujmując, digital workspace to wykorzystujące współczesne nam środki komunikacji środowisko codziennej współpracy z innymi ludźmi. W kontekście digital workspace celowo unikam odniesienia wprost technologicznego, gdyż jest to system zarówno informatyczny, ale też ludzki i organizacyjny jednocześnie. Najczęstszą formą takiego systemu jest intranet, ale dla mniejszej organizacji może być to równie dobrze prosta usługa SaaS świadczona zewnętrznie jak Office 365 czy Dropbox.Digital workspace, workplace a może enterprise content management? Skąd tyle problemów z definicją narzędzi, które tworzą to środowisko?
Wszystkie przestrzenie pracy to z jednej strony systemy informatyczne, ale z drugiej narzędzia służące komunikacji. Dlatego definicje pochodzą z dwóch źródeł – od architektów aplikacji oraz ludzi odpowiedzialnych za komunikację w firmie. Te promowane w świecie systemy nazewnictwa niekoniecznie do siebie pasują. Pojęcie Enterprise Content Management wypromował Gardner i prowadzi coroczne analizy tego sektora. Gardner w swoich badaniach kwalifikuje jednak nie same systemy tylko firmy, które je produkują. Tak więc to, co Gardner ma w swoim Magic Quadrat ECM, to nic innego jak zebranie cech kilku Enterprise Content Management System oferowanych przez konkretnego producenta.
Z kolei pojęcie Digital Workplace, promowane przez ludzi od komunikacji i rozwiązań organizacyjnych to cyfrowe środowisko pracy, która nie jest fizyczna. W praktyce agreguje to zestaw technologii, w których pracujemy jak np. intranet komunikacyjny, collaboration wokspace, komunikatory i videokonferencje, mikroblogi, systemy HR, e-mail, aplikacje mobilne, CRM itp.
Collaboration Wokspace to natomiast rozwiązania umożliwiające zdalną współpracę, co nachodzi na szersze znaczeniowo Digital Workplace.
Dla kogo przeznaczone są rozwiązania z tego koszyka?
Czytaj całość artykułu tutaj: http://www.erp-view.pl/wiadomosci/dobry_system_it_wymaga_zaangazowania_pracownikow.html
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Nadesłał:
openmediagroup
|

Wszystkie przestrzenie pracy to z jednej strony systemy informatyczne, ale z drugiej narzędzia służące komunikacji. Dlatego definicje pochodzą z dwóch źródeł – od architektów aplikacji oraz ludzi odpowiedzialnych za komunikację w firmie. Te promowane w świecie systemy nazewnictwa niekoniecznie do siebie pasują. Pojęcie Enterprise Content Management wypromował Gardner i prowadzi coroczne analizy tego sektora. Gardner w swoich badaniach kwalifikuje jednak nie same systemy tylko firmy, które je produkują. Tak więc to, co Gardner ma w swoim Magic Quadrat ECM, to nic innego jak zebranie cech kilku Enterprise Content Management System oferowanych przez konkretnego producenta.
Gdzie po gotowe, nowe mieszkania? Ile kosztują?
Polski kapitał idzie po swoje
Pełne ciepła prezenty i świąteczne dodatki do domu z ekspresową dostawą pod drzwi - Homla i Wolt
Rodzinna pasja i spełnione marzenie „Galanta opowieść o Łodzi” pomoże najmłodszym poznawać miasto
Komentarze (0)