Społeczeństwo » Szkolnictwo i nauka

Dojrzałość sześciolatka w aspekcie społeczno- emocjonalnym

Dojrzałość sześciolatka w aspekcie społeczno- emocjonalnym
Zobacz więcej zdjęć »
Czym powinno wykazać się sześcioletnie dziecko, aby wraz z nowym rokiem szkolnym mogło zasiąść w szkolnej ławce? Zdaniem pedagogów przede wszystkim powinno cechować się dojrzałością społeczno- emocjonalną.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Dziecko, które w wieku sześciu lat może rozpocząć naukę w szkole, przede wszystkim powinno osiągnąć dojrzałość społeczno- emocjonalną. Oznacza to, że dziecko powinno przejawiać zainteresowanie zadaniami na poziomie szkolnym, czyli interesować się czytaniem, pisaniem i liczeniem oraz umiejętnością koncentracji uwagi. - Dziecko powinno skupić uwagę przez 30 min, a w pewnym zakresie powinno umieć nią sterować, aby skłonić je do zajęcia się rzeczami, które niekoniecznie są dla niego ciekawe i nie przykuwają uwagę automatycznie. Dziecko powinno także reagować na polecenia, umieć przerywać zabawę i zwracać uwagę na inną czynność zalecaną przez dorosłego – mówi Barbara Lamla- Wochnik, pedagog w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Raciborzu. Bardzo ważne jest, aby sześciolatek był samodzielny, czyli potrafił się ubrać, jeść, załatwiać potrzeby fizjologiczne. - Samodzielność dziecka wyraża się nie tylko w tym, że wykonuje zadania samo, ale w momencie, gdy czegoś nie umie, potrafi poprosić o pomoc dorosłego – wyjaśnia Barbara Lamla- Wochnik. 

Dziecko dojrzałe w aspekcie społeczno- emocjonalnym jest wytrwałe, rozumie i stara się przestrzegać normy i zasady panujące w grupie, ma poczucie obowiązku. - Nawet jeśli zadanie wydaje mu się nieatrakcyjne i nie ma ochoty go robić, to jednak wykonuje, bo wie, że powinno – podaje przykład pedagog. 

Należy również pamiętać, że dzieci, które mogą w wieku sześciu lat zasiąść w szkolnej ławce są stabilne emocjonalnie. Co to oznacza? Radzą sobie z emocjami, potrafią panować nad złością i agresją; mają ukształtowane uczucia społeczne – przyjaźń, współczucie; wiedzą, które zachowania są dobre, a które złe i potrafią rozstać się z rodzicami. 


Mając na uwadze wszystkie te cechy, to ostatecznie rodzic, obserwując swoją pociechę, zadecyduje, czy pozwolić dziecku na naukę w szkole, czy też pozostawić je jeszcze w przedszkolu. Po poradę w tym zakresie może udać się właśnie do Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Raciborzu, gdzie doświadczeni pedagodzy zbadaj dziecko i pomogą rodzicom w podjęciu decyzji. 


Adres Placówki:
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna
ul. Jana 14
47-700 Racibórz 
tel: 32 415 35 47 


Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Adventure Media

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »