Motoryzacja » Jednoślady
Dremel wspiera projekt Lekkiego Motocykla Elektrycznego
Zobacz więcej zdjęć » |
Lekki Motocykl Elektryczny to projekt studentów i doktorantów Politechniki Wrocławskiej z Koła Naukowego Pojazdów i Robotów Mobilnych, którego celem było stworzenie miejskiego skutera, zasilanego z baterii i napędzanego silnikiem elektrycznym umieszczonym w kole pojazdu. Cały projekt trwa już od dwóch lat, obecny model jest drugim z kolei.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Dwudziestoosobowy zespół pracował nad projektem od października 2013 r. do czerwca br. Po fazie projektów przyszedł czas na wykonanie, tutaj bardzo pomocne okazały się narzędzia Dremela.
Dremel Versatip był wykorzystywany głównie przez zespół elektroników. Studenci lutowali nim przewody instalacji elektrycznej motocykla, izolowali i łączyli wiązki przewodów przy użyciu koszulek termokurczliwych. Do ich termicznego zaciskania Dremel Versatip nadaje się znakomicie – mówi Zbigniew Żelazny, prezes Koła i wicelider projektu. Narzędzie było wykorzystywane także do lutowania elementów drobnej elektroniki i wycinania otworów w obudowach elementów elektronicznych – wyjaśnia.
Narzędzie wielofunkcyjne Dremel 4200 okazało się najbardziej wszechstronne. Tego niezawodnego narzędzia używały zespoły mechaników, elektroników i osoby zajmujące się tworzywami sztucznymi– mówi prezes Koła. Modelem Dremel 4200 studenci szlifowali powierzchnie metalowe, cięli cienkie blachy aluminiowe i stalowe, polerowali powierzchnie metalowe, frezowali modele owiewek, cięli płyty wykonane z karbonu i włókna szklanego. Narzędzie sprawdziło się także podczas wykończenia elementów konstrukcyjnych motocykla – zarówno ramy stalowej, owiewek kompozytowych, jak i mocowań z różnych materiałów.
Piła ręczna DSM20 była bardzo przydatna przy tworzeniu elementów poszycia motocykla, dzięki niej cięcie powierzchni metalowych szło bardzo sprawnie. Specjalna tarcza do cięcia tworzyw sprawdzała się idealnie przy wycinaniu różnych kształtów z elementów z tworzyw sztucznych – zarówno z włókna szklanego, jak i z karbonu – opowiada Żelazny. Tworzywa podczas cięcia nie topiły się, a samo lico cięcia pozostawało gładkie, co pozwoliło oszczędzić dużo pracy członkom zespołu. I dodaje: Bez narzędzi przekazanych przez firmę Dremel realizacja wielu aspektów byłaby bardzo utrudniona i czasochłonna. Urządzenia sprawdziły się we wszystkich działach projektu i dzięki nim prace były prowadzone dużo sprawniej i szybciej.
Motocykl jest bardzo lekki, waży zaledwie 58 kg. Ma nowoczesny napęd elektryczny, bez żadnych przekładni mechanicznych. Wydajna bateria pozwala przejechać 70 km na jednym ładowaniu. Jego maksymalna prędkość to 45 km/h. Pojazd został wyposażony w aplikację mobilną – można go podłączyć do telefonu komórkowego, na którym będą się wyświetlać dane motocykla: prędkość, poziom naładowania baterii, pozycja, nawigacja.
Finałem prac było zaprezentowanie motocykla podczas Smart Moto Challenge międzynarodowych studenckich zawodów motocykli i rowerów elektrycznych, które w dniach 3-6 lipca br. odbyły się w Barcelonie. Projekt wrocławskich studentów okazał się bezkonkurencyjny! Reprezentacja Koła Naukowego musiała najpierw omówić biznesplan wprowadzenia na rynek swojego motocykla, a także przedstawić prototyp przed komisją składającą się z osób z branży motoryzacyjnej. Motocykl wzorowo przeszedł także testy techniczne, świetnie poradził sobie podczas wyścigu na dystansie 22 km i podczas testów na ulicach Barcelony. Duma jest tym większa, że w konkursie startowało 11 drużyn z całego świata.
Następne zawody z udziałem Lekkiego Motocykla Elektrycznego odbędą się 15-17 października br. w Moskwie. Studenci chcą zmodyfikować konstrukcję, aby motocykl był jeszcze lżejszy. Narzędzia Dremel będą używane także przy dalszych pracach. Trzymamy kciuki za kolejne sukcesy!
Nadesłał:
mg
|
Komentarze (0)