Technologie » Komputery
Drużyna INTERNET STARTER na START
By rozpocząć szerszą dyskusję na temat tego, jak „Ważny jest wspólny start” w świecie nowych technologii, twórcy Internet Startera zdecydowali się na wybór języka uniwersalnego – sportu. Drużyna „Internet Starter” chce zwrócić uwagę mediów na istotny społecznie problem, jakim jest e-wykluczenie w Polsce. Dzięki temu działaniu, UPC aktywnie wpływa na zmianę postaw społecznych młodych osób i uwrażliwiać ich na kwestie braku umiejętności posługiwania się nowymi technologiami przez osoby dojrzałe. Drużyna „Internet Starter” na początek wystartuje w Sztafecie 5x5 i Półmaratonie Warszawskim, ale nie wyklucza udziału w biegach przełajowych, a nawet z przeszkodami, jeśli tylko to wpłynie na wzrost odpowiedzialności każdego z nas, za jakość życia dojrzałych osób w Polsce.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Hasło „Ważny jest wspólny start” to idea, mająca zachęcić młodych, by podjęli wyzwanie nauczania nowych umiejętności swoich bliskich w starszym wieku i seniorów. Bo podobnie jak przy bieganiu, wystarczy krótki trening, aby rozpocząć sportową przygodę, tak kilka chwil z Internet Starterem otworzy okno na nowy, wirtualny świat, dający możliwość nieograniczonego zdobywania informacji, rozwijania pasji i przede wszystkim utrzymywania kontaktu z bliskimi.
O Internet Starterze
Pod adresem www.internetstarter.com.pl każdy może stworzyć indywidualny pulpit Internet Startera, by ułatwić nowym użytkownikom internetu wędrówki po wirtualnym świecie. Dzięki Internet Starterowi w kilka chwil można przygotować prostą i łatwą w obsłudze stronę z Ikonami, pod którymi zapisane będą linki do wybranych stron www. Od tego momentu nasi najbliżsi będą mogli z łatwością z nich korzystać. Internet Starter zachowuje własny URL (adres strony internetowej), do którego dostęp po zalogowaniu ma się z dowolnego komputera podłączonego do internetu. Każdy, dedykowany pulpit zawiera zdjęcie wraz z informacją, która przypomina nowemu użytkownikowi, do kogo zawsze może zadzwonić w razie problemów lub pytań.
Wcześniej Beata Sadowska, Michał Piróg i Katarzyna Pakosińska aktywnie włączyli się w ten projekt. Internet Startery przygotowane z myślą o ich rodzicach znajdują się w Galerii: http://.internetstarter.com.pl/page/gallery/ Teraz idee promuje drużyna „Internet Starter”.
Więcej na: www.internetstarter.com.pl
Dane:
· Ponad 9 milionów Polaków 50+ nie korzysta z Internetu, w tym 4 mln z nich ma dostęp do sieci.
· W Polsce tylko 19% osób w wieku 55+ korzysta z Internetu, tymczasem np. w Islandii 76%, Szwecji – 71%, a w Wielkiej Brytanii - 56%
· Główna barierą w poznaniu Internetu przez osoby 50+ w Polsce jest brak motywacji (46%) i brak umiejętności (11%).
Internet Starter (w Wielkiej Brytanii – Internet Buttons) został stworzony przez organizację non-profit We Are What We Do, w ramach działań zachęcających osoby z różnych pokoleń, by częściej ze sobą rozmawiały, dzieliły się doświadczeniami i spędzały ze sobą więcej czasu. We Are What We Do opracowuje produkty, narzędzia i projekty, dotyczące ważnych kwestii społecznych i środowiskowych.
UPC Polska jest liderem cyfrowych usług kablowych: telewizji, szerokopasmowego Internetu i telefonii dla klientów indywidualnych i biznesowych. Łączymy ludzi z cyfrowym światem, ułatwiając korzystanie z jego nieograniczonego potencjału oraz wyznaczamy nowe trendy na rynku, dzięki wdrażaniu najlepszych, światowych technologii. Na koniec 2012 r. z usług UPC Polska korzystało 1 472 000 abonentów, w tym 756 300 z interaktywnej telewizji cyfrowej, 546 000 z telewizji analogowej, 854 700 z szerokopasmowego internetu i 459 000 z telefonii. W zasięgu najnowszej generacji szerokopasmowych sieci UPC w standardzie DOCSIS 3.0 znajduje się ponad 2,5 mln gospodarstw domowych, w ponad 100 miastach w Polsce. UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK). Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.upc.pl
Liberty Global, Inc. jest międzynarodowym operatorem telewizji kablowej oferującym innowacyjne usługi telewizji, szerokopasmowego dostępu do Internetu i telefonii 20 milionom klientów, zapewniając im dostęp do świata informacji, komunikacji i rozrywki. Liberty Global dysponuje nowoczesnymi sieciami szerokopasmowymi w 13 krajach, głównie w Europie, ale także w Chile. Do firmy należą również spółki medialne i producenckie, m.in. Chellomedia w Europie (dane z dnia 30 grudnia 2012r.).
Komentarze (0)