Gospodarka » Żywność

Dziesięć faktów na temat programu „Doceń polskie”

Dziesięć faktów na temat programu „Doceń polskie”
Zobacz więcej zdjęć »
Pięcioosobowa Loża Ekspertów oceniająca każdy produkt biorący udział w programie; ponad pięćset wyrobów, które pomyślnie przeszły certyfikację i dziewięć przeprowadzonych dotychczas audytów - tak w uproszczeniu przedstawia się Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Już 23 października w Krakowie odbędzie się X audyt produktów spożywczych organizowany w ramach Ogólnopolskiego Programu „Doceń polskie”. Co warto wiedzieć o tym przedsięwzięciu?

I. Program otwarty dla wszystkich
Celem programu „Doceń polskie” jest promowanie wysokiej jakości artykułów spożywczych wytwarzanych przez rodzimych producentów. Produkty wyróżniające się najwyższą jakością są nagradzane certyfikatem „Doceń polskie”.
Wyroby ubiegające się o to godło muszą posiadać tzw. polski akcent, co oznacza, że powinny być produkowane z rodzimych składników, na podstawie tradycyjnej receptury lub przynajmniej na terenie naszego kraju. Wyróżnienie może zdobyć zarówno mała firma lokalna, jak i producent o zasięgu ogólnopolskim. Bez znaczenia jest historia i struktura organizacyjna wytwórcy - liczy się wyrób i jego cechy.
W przedsięwzięciu mogą brać udział także wyroby marek własnych. Z myślą o nich ustanowiono godło „Doceń polskie” - MARKA WŁASNA.

II. Pochodzenie i jakość

Posiadanie „polskiego akcentu” to kluczowy, ale nie jedyny warunek stawiany artykułom spożywczym starającym się o laury programu. Pozytywna weryfikacja pochodzenia wyrobu to pierwsza część jego oceny. Druga ma miejsce podczas audytów organizowanych cztery razy w roku. Co istotne -  sam udział w certyfikacji nie jest równoznaczny ze zdobyciem godła programu. Nie mniej ważne jest jednak to, iż audyt nie jest plebiscytem - jego celem nie jest wybór najlepszych produktów spośród zgłoszonych, ale decyzja które z artykułów starających się o znak promocyjny naprawdę na niego zasługują.

III. Noty ekspertów są kluczowe
O przyznaniu wyróżnień decydują członkowie Loży Ekspertów, a ściślej – noty, jakie stawiają oni każdemu z wyrobów. Ocenie podlegają trzy aspekty: smak, wygląd, a także stosunek jakości wyrobu do jego ceny. Każdy juror ma do dyspozycji dziesięciostopniową skalę punktów.  Certyfikat   zdobywają tylko produkty, którym Loża Ekspertów przyzna wysokie noty. Poza godłem promocyjnym żywność może zyskać także tytuł TOP PRODUKT. Jest on jednak zarezerwowany dla produktów, które zdobędą maksymalną liczbę punktów.
Godło nadawane jest na okres 24 miesięcy. Po upływie tego czasu firma, która nadal chce się nim posługiwać jest zobowiązana do dostarczania produktu do powtórnej oceny.

IV. Honorowy patronat ministra

Program „Doceń polskie” jest realizowany od 2011 roku. Od samego początku jego istnienia, patronat honorowy nad tą inicjatywą sprawuje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
-Realizowane działania promocyjne, budujące określony wizerunek polskich producentów wytwarzających żywność wysokiej jakości są niewątpliwie bardzo istotnym elementem tworzenia wielkości sprzedaży - napisał minister Stanisław Kalemba w liście adresowanym do organizatorów programu. – Jestem przekonany, że uczestnictwo w programie „Doceń polskie” przyniesie wiele korzyści producentom i przyczyni się do promocji produktów wysokiej jakości – dodał.

V. Członkowie Loży Ekspertów
Lożę Ekspertów tworzy zawsze pięć osób. Przewodniczącym grona jest Mirek Drewniak, członek Fundacji Klubu Szefów Kuchni (FKSK), autor poradników kulinarnych, przewodniczący jury konkursu „BlogerChef”- innowacyjnego konkursu dla blogerów kulinarnych.
Poza nim, Lożę tworzą: Celina Nierodkiewicz, ekspert ds. jakości żywności, Zbigniew Kurleto doświadczony szef kuchni, członek FKSK, Jarosław Kujawa reprezentujący Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Katarzyna Salomon - przedstawicielka organizatorów programu.
Każdy juror przyznaje noty wszystkim produktom, eksperci nie konsultują się ze sobą.

VI. W różnorodności siła
Do tej pory odbyło się dziewięć certyfikacji. O tym jak różnorodne produkty spożywcze brały w niej udział można przekonać się przyglądając się liście laureatów dostępnej na blogu programu. Znajdziemy na niej: wędliny, nabiał, pieczywo, słodycze, napoje (także alkoholowe), przetwory, dania gotowe, przyprawy, owoce, warzywa, ryby, jaja i lody.
Co istotne, o certyfikat starają się rynkowe nowości, ale także produkty od lat dostępne na sklepowych półkach. Posiadaniem godła programu pochwalić się mogą znane marki, jak i firmy dopiero budujące swoją pozycję.

VII. Nie tylko certyfikacje
Działania związane z programem „Doceń polskie” nie ograniczają się do samych audytów. Laureaci programu mają możliwość uczestniczenia w przedsięwzięciach realizowanych lub współorganizowanych przez jego organizatorów.  Warsztaty dla blogerów kulinarnych, celebrowanie Dnia Polskiej Żywności (święto ustanowione 25 sierpnia z inicjatywy twórców programu), czy dedykowany program telewizyjny - to tylko niektóre z przedsięwzięć otwartych dla producentów, których wyroby zyskały uznanie Loży Ekspertów.   
Informacje o zwycięzcach certyfikacji można znaleźć nie tylko na blogu, lecz także na specjalnej mapie. Opracowana przez organizatorów programu grafika to coś więcej niż lista laureatów programu. Dzięki niej na nagrodzone wyroby można spojrzeć także przez pryzmat województw oraz kategorii i przekonać się np. ile znaków promocyjnych zdobyli wytwórcy z poszczególnych regionów oraz jak często nagradzano słodycze czy wypieki.

VIII. Jeden znak – wiele możliwości
Przyznanym przez Lożę znakiem promocyjnym „Doceń polskie” można się posługiwać na różnych polach. Producenci zamieszczają godło nie tylko na opakowaniach wyróżnionych produktów, ale także na firmowych stronach internetowych oraz  materiałach informacyjnych i promocyjnych. Zawieszki na półki, plakaty w sklepach, billboardy, a nawet reklamy telewizyjne – w ten sposób producenci dotychczas wykorzystywali znak do promocji swoich wyrobów. Do producenta należy decyzja czy i w jaki sposób skorzysta z potencjału certyfikatu „Doceń polskie”.

IX. Więcej powodów do dumy
Cenną informacją zwrotną dla organizatorów programu są zgłoszenia nadsyłane przez firmy, których wyroby zostały już nagrodzone przez Lożę. Producenci starający się o zdobycie wyróżnień dla kolejnych artykułów spożywczych stanowią doskonałą rekomendację dla programu. Wytwórcy ci przekonali się o tym jak wartościowy jest znak i zabiegają więc o to, by w swojej ofercie posiadać jak najwięcej wyrobów ze znakiem „Doceń polskie” . To dowodzi o sile znaku.

X. Zgłoszenie nic nie kosztuje
Przystąpienie do programu i udział artykułu spożywczego w certyfikacji są bezpłatne. Każdy wytwórca, jeśli tylko spełnia wymagania określone w regulaminie, może wziąć udział w przedsięwzięciu i uzyskać informację zwrotną na temat swojego wyrobu. Uczestnictwo w certyfikacji jest niezobowiązujące.  





* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie”  jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmuje się piątka specjalistów zawodowo związana z żywnością i technologią żywienia, która tworzy Lożę Ekspertów. Zasiada w niej m.in. reprezentant Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a także członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest  także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego projektu skierowanego do blogerów kulinarnych. Celem przedsięwzięcia jest propagowanie wspólnego gotowania wśród pasjonatów kuchni, którzy swoją wiedzą i przepisami dzielą się w Internecie. Dzięki ogólnopolskiemu konkursowi, warsztatom i pokazom kulinarnym, blogerzy mają okazję do spotkań, poznawania nowych miejsc i produktów, wymiany doświadczeń, nauki oraz dobrej zabawy.


* * *
KONTAKT:

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.blog.docenpolskie.pl

Anna Koza
specjalista ds. public relations
anna.koza@adventure.media.pl

Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Adventure Media

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »