Firma » Biznes
Eksportuj z Dachser DIY Logistics
Polski eksport do krajów europejskich (z wyłączeniem roku 2009) od kilkunastu lat nieprzerwanie wzrasta. Jego wzrost w roku 2010 wyniósł aż 22,6%1. Silnie rośnie zwłaszcza do krajów europejskich – do Niemiec wzrósł o 22,4%, do wielkiej Brytanii o 20%, do Francji o 19,5%, a do Słowacji, aż o 45%. Naszą produkcję eksportową, w tym budowlaną i ogrodniczą, charakteryzuje wysoka jakość, która obecnie jest bardzo doceniana i często bardziej preferowana niż tania produkcja
z dalekiego wschodu. Stąd coraz więcej polskich producentów o tym myśli i planuje zagraniczną ekspansję. Czy jednak, nie mając biur i magazynów za granicą jest to możliwe? Tak. Dzięki współpracy z Dachser przedsiębiorcy mogą zająć się swoją produkcją, powierzając operatorowi całą logistykę, od transportu po obsługę regałów w marketach.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Firma Dachser oferuje dla producentów towarów sprzedawanych w marketach typu dom i ogród usługę DIY Logistics. Obejmuje ona nie tylko dostarczenie wyrobów od producenta do marketów, ale również szereg usług dodatkowych, jak np. wykładanie towaru na regały, kontrola jakości i ilości produktów, dbanie o właściwą ekspozycję produktów, organizacja promocji w sieciach sprzedaży, organizacja procesem zwrotów towarów. Polscy producenci mogą bez konieczności tworzenia zagranicznych przedstawicielstw dostarczać swoje wyroby nawet do tysięcy marketów budowlanych w Europie.
Globalny operator logistyczny Dachser od lat współpracuje z marketami typu dom i ogród. Obecnie firma codziennie obsługuje 18 000 marketów budowlanych w Europie, takich jak np. OBI, Castorama, Praktiker, Bauhaus, Hornbach, Leroy Merlin, dostarczając do nich ok. 2 mln. przesyłek rocznie. Dzięki wiedzy dotyczącej lokalnych rynków oraz wykwalifikowanemu personelowi, firma Dachser może dostarczyć wyroby do marketów w całej Europie. Współpraca z Dachser może wyeliminować ewentualną barierę językową – pracownicy operatora w każdym z krajów zajmą się dostawcami w ramach swojego rynku. W ten sposób minimalizowane są również ewentualne problemy związane ze specyfiką lokalnych rynków – w każdym regionie pracownicy Dachser skutecznie radzą sobie z wszelkimi utrudnieniami. Operator zajmuje się całym łańcuchem dostaw, począwszy od logistyki zaopatrzenia, poprzez procesy magazynowe, dystrybucji, aż po usługę merchandisingu. Z różnych składowych tworzona jest kompletna usługa, dopasowana do potrzeb i wymagań klienta.
„DIY Logistics to ogromna szansa dla polskich producentów, swoiste okno na markety budowlane całej Europy” – uważa Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce. „Nasi klienci dzięki eksportowi z DIY Logistics otrzymują ogromne perspektywy związane ze skalą dystrybucji towarów. Wielokrotnie byliśmy świadkami ogromnych sukcesów biznesowych polskich eksporterów na zachodzie” – dodaje.
„Obsługa naszych klientów sięga aż do półek w markecie” – mówi Juliusz Pakuński, kierownik ds. DIY Logstics w Polsce. „Oprócz magazynowania i dostarczania towaru do marketu, świadczymy szereg dodatkowych usług merchandisingowych, wykonywanych w punktach sprzedaży. Wszystko po to, aby nasi klienci jak najlepiej sprzedawali swoje produkty” – dodaje. W ramach merchandisingu firma oferuje: wykładanie towaru na półki sklepowe, serwis regałów, obsługę dyspozycji oraz zamówień, organizację promocji w sieciach sprzedaży, kontrolę jakości i ilości towaru, etykietowanie, przepakowywanie oraz przygotowywanie zwrotów.
Obecnie firma oferuje pełny serwis logistyki DIY (transport do marketów w ramach sieci Dachser oraz merchandising) w następujących krajach: Polska, Czechy, Słowacja, Niemcy, Francja, Włochy, Szwajcaria, Szwecja, Belgia, Holandia, Węgry, Austria, Bułgaria, Rumunia, Serbia, /Chorwacja, Słowenia, Bośnia i Hercegowina. We wszystkich tych krajach Dachser ma partnera odpowiedzialnego za usługę merchandisingu w marketach DIY.
W 2011 roku Dachser, międzynarodowy operator logistyczny, wygenerował obrót
w wysokości 4,3 miliarda Euro, zatrudniając 21000 pracowników w 315 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,3 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,1 milionów ton.
1 Źródło: www.mg.gov.p
Nadesłał:
katarzyna.prochniak@globalbrand.pl
|
Komentarze (0)