Dom » Wnętrza
Esencja krakowskiej ulicy w kolażu. Relacja z warsztatów moodboardowych
Zobacz więcej zdjęć » |
Zaproszenie organizatorów przyjęło ponad 100 osób. Twórcze spotkanie miało miejsce 4 listopada we wzorcowni Prodesigne.
Choć na nasze zmysły nieustannie oddziałują różnorodne bodźce, nie zawsze zastanawiamy się nad ich znaczeniem. Wystarczy jednak odpowiednia inspiracja, by na otaczające nas przedmioty spojrzeć inaczej: dostrzec fakturę koloru, czy zapach dźwięku, a poczynione obserwacje twórczo wykorzystać. Do takiego postrzegania świata namawiali organizatorzy spotkania „Tote/my zmysłów”.
Na potrzeby wydarzenia, w krakowskiej wzorcowni Prodesigne powstał warsztat zmysłów: przestrzenne instalacje dostarczające wrażeń różnego rodzaju. Jedną z nich był mogący pomieścić grupę osób sześcian. Wszystkie jego ściany wykonano z dębowych kasetonów marki Chapel Parket, przygotowanych specjalnie na tę okazję. Na uczestników inspirującej wędrówki działały faktury, dźwięki oraz gra świateł i zapachów.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Po takim wstępie przyszła kolej na jeszcze głębszą podróż w świat zmysłów. Swoją wiedzą i doświadczeniami dotyczącymi węchu (w tym wykorzystania go do kreowania wizerunku oraz mapowania przestrzeni zapachem) podzielili się Marta Siembab i Maciej Kawecki (www.senselier.pl). Beata Michalec, prezes fundacji Nowe Spojrzenie, mówiła natomiast o tym jak świat postrzegają osoby niewidome. Swoimi spostrzeżeniami dzielili się także artyści street artu oraz partnerzy wydarzenia, którzy dobrze znane architektom produkty przedstawiali w nieszablonowy sposób, przez pryzmat pięciu zmysłów i w konwencji „Pecha Kucha”.
Najważniejszą częścią wieczoru były jednak warsztaty, podczas których goście spotkania pracowali w grupach nad moodboardami reprezentującymi ulice Krakowa. Tematami prac były ulice: Grodzka, Kalwaryjska, Tomasza, Królowej Jadwigi, Rakowiecka, Józefa, Kopernika oraz Plac Centralny. Każdy zespół miał do dyspozycji szeroki wybór różnorodnych materiałów, dlatego też w kolażach znalazły się m.in.: rośliny, drewno, ceramika, tkaniny, elementy armatury, produkty spożywcze, przedmioty codziennego użytku, jak również obrazy i gadżety. Grupy projektantów interpretowały temat na różne sposoby: przy pomocy dostępnych materiałów obrazowały najbardziej charakterystyczne punkty danej ulicy, oddawały jej historię oraz klimat lub też opierały się na symbolach i luźnych skojarzeniach. Dla przykładu: elementem moodboardu obrazującego Plac Centralny na Nowej Hucie był fabryczny komin wykonany ze sztorcowego drewna („dym” powstał przy pomocy folii i czarnego sprayu). Przy ulicy Rakowickiej nie zabrakło zaś odniesień do mieszczącego się tam cmentarza i charakterystycznych budynków tej części miasta. Z kolei ulica Królowej Jadwigi wypełniona tkaninami, zdobieniami i luksusowymi przedmiotami godnymi monarchów.
Prace ocenili Zuzanna Skalska (gość specjalny wydarzenia) oraz Robert Niessner, prezes Prodesigne. Decyzją jury, pierwsze miejsce zajął zespół, którego moodboard obrazował ulicę Rakowicką, wyróżniono także autorów kolaży prezentujących ulicę Królowej Jadwigi i Tomasza.
Wydarzenie zostało zorganizowane przez wzorcownię Prodesigne oraz Świetlicę Architekta. Partnerem wydarzenia była m.in. firma Chapel Parket Polska oferująca dębowe podłogi Chapel Parket.
* * *
Chapel Parket – podłogi z własną historią
www.chapelparket.pl
www.facebook.com/ChapelParketPolska
Instagram: chapel_parket_polska
Przy produkcji podłóg Chapel Parket stosowany jest olej Floor Service Hardwax Oil, który ma dużą odporność na ścieranie, działanie wody, wina, piwa, coli, kawy, herbaty, soków owocowych i mleka. Substancja jest zgodna z normą DIN 68861 1A. Odporność na działanie śliny i potu jest zgodna z normą DIN 53160. Olej jest ponadto zgodny z europejską normą EN71 dotyczącą zabawek z drewna.
* * *
KONTAKT:
Chapel Parket Polska Sp. z o.o.
www.chapelparket.pl
Anna Koza
specjalista ds. public relations
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 780 115 953
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
Nadesłał:
Adventure Media
|
Komentarze (0)