Firma » Finanse

Expander rozwija sieć i zwiększa sprzedaż

Expander rozwija sieć i zwiększa sprzedaż
Zobacz więcej zdjęć »
W czasie kryzysu, gdy banki powstrzymują ekspansję i ograniczają otwieranie nowych placówek, Expander chce rozbudowywać sieć oddziałów franszyzowych.

Akcja pozwoli firmie zwiększyć liczbę placówek na terenie całej Polski i dotrzeć do miast, w których usługi doradców finansowych nie były dotąd dostępne.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

W lutym wartość wniosków kredytowych wysłanych za pośrednictwem Expandera była o 60% wyższa niż w styczniu.

W IV kwartale ubiegłego roku Expander miał największy udział w sprzedaży kredytów hipotecznych przez firmy doradztwa finansowego.

- Na początku tego roku odnotowaliśmy rekordową w historii Expandera liczbę klientów, w efekcie czego z miesiąca na miesiąc rośnie liczba wniosków kredytowych wysłanych za naszym pośrednictwem do banków. W lutym wartość tych wniosków była o ponad 60% większa niż w styczniu - mówi Grzegorz Mann, wiceprezes Expander Advisors. - Prezentowane przez nas dane dotyczą prawie w całości nowozaciąganych kredytów. Tylko ok. 10% wysłanych w tym roku wniosków dotyczy kredytów refinansowych. Ponadto strategia Expandera nie przewiduje działań polegających na refinansowaniu portfela kredytowego konkretnego banku, a jedynie indywidualnego klienta w sytuacji, gdy refinansowanie jest dla niego korzystnym rozwiązaniem - podkreśla wiceprezes. 

Expander od początku istnienia konsekwentnie stawia na rozwój sieci oddziałów. W 2005 roku firma podjęła decyzję o nawiązaniu współpracy w zakresie prowadzenia placówek na zasadzie franszyzy. W tym samym roku powstały pierwsze oddziały kierowane przez niezależnych przedsiębiorców. Obecnie działa już 39 takich placówek - więcej niż placówek własnych. Do końca 2009 roku Expander planuje poszerzenie sieci partnerskiej o kolejne 10 oddziałów. Obecnie w oddziałach partnerskich pracuje 101 doradców finansowych.

W ramach współpracy Expander oferuje partnerom pomoc w rozwoju przedsięwzięcia, wsparcie doświadczeniem i wiedzą oraz ogólnopolskie działania promocyjne. Ponadto zapewnia profesjonalne przygotowanie pracowników placówek poprzez intensywny program szkoleń i odpowiednią rekrutację. Podpisując umowę z Expanderem partner zyskuje wyłączność na terenie lokalnym. Szacowany kapitał na uruchomienie placówki to kwota rzędu 50-70 tys. zł. Dodatkowo franszyzobiorca powinien dysponować kapitałem umożliwiającym rozwój placówki oraz pokrycie miesięcznych kosztów w początkowym okresie działalność, co łącznie daje koszt w granicach 120 tys. złotych.

Zintensyfikowana współpraca z niezależnymi przedsiębiorcami ma się przyczynić do obecności Expandera w jak największej liczbie miast. Mimo dekoniunktury w sektorze finansowym, firma nie ogranicza planów rozwoju. 

Nowe oddziały franszyzowe mają przyczynić się do dalszego rozwoju Expandera w 2009 roku, dzięki dotarciu do większej liczby potencjalnych klientów. Żadna inna firma doradztwa finansowego nie posiada tak dużej sieci placówek, a jednak Expander planuje stały rozwój w tym kierunku. - Chcemy docierać nie tylko do mieszkańców największych miast, ale pragniemy również umożliwić korzystanie z naszych usług w miejscowościach, których populacja nie przekracza 100 tys. osób. - mówi Rafał Krukowski, dyrektor Departamentu Sieci Partnerskiej w Expander Advisors. - Często w takich miastach brakuje oddziałów instytucji finansowych, z których usług chcieliby skorzystać mieszkańcy. Dzięki placówkom partnerskim będziemy oferować dostęp do wielu atrakcyjnych propozycji w zakresie produktów inwestycyjnych, kredytowych, ubezpieczeniowych oraz produktów kredytowych i leasingowych dla przedsiębiorców. To najbardziej rozbudowana oferta wśród firm doradztwa finansowego. - dodaje.

Oprócz rozbudowy sieci franszyzowej Expander rozwija także sieć placówek własnych, aczkolwiek w tym wypadku tegoroczne plany koncentrują się na zwiększeniu efektywności i unowocześnieniu już istniejących placówek. - W pierwszej połowie 2009 rozpoczną pracę nowe oddziały w Krakowie i Katowicach. Jednocześnie stale monitorujemy efektywność poszczególnych placówek. Jeżeli uznamy, że jest ona niższa od oczekiwań, nie wykluczamy zmian w obrębie sieci własnej. W ubiegłym roku zmieniliśmy lokalizację oddziałów w Warszawie i w Bydgoszczy na bardziej dostępne i prestiżowe, co przynosi bardzo dobre efekty - informuje Grzegorz Mann.

Obecnie w ramach tzw. sieci własnej Expandera funkcjonuje 29 oddziałów, w których pracuje 161 doradców. W sumie we wszystkich placówkach Expandera w całej Polsce pracuje w tej chwili 318 doradców finansowych - Wierzymy, że ten rok, choć trudny dla gospodarki, będzie dla nas korzystny. Dlatego zamierzamy dalej rozwijać nasze sieci sprzedaży, własną i partnerską, zwiększając liczbę doradców - mówi Grzegorz Mann.

Osoby zainteresowane podjęciem współpracy z firmą Expander mogą przesyłać swoje zgłoszenia na adres e-mail: partnerzy@expander.pl.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

ap

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »