Kultura » Kultura

Fontanny odkryte na nowo | Lexus Design Awards

Fontanny odkryte na nowo | Lexus Design Awards
Zobacz więcej zdjęć »
Dobry design to taki, który rozwiązuje problemy a nie przynosi nowe. Rozwija piękno i użyteczność znanych przedmiotów lub tworzy nieznane dotąd kategorie. To właśnie jest istotą konkursu Lexus Design Awards.

W roku 2013 jednym ze zwycięzców był projekt, który mimo upływu czasu nie traci nic na swojej świeżości i pięknie. To dlatego, że jego głównym elementem jest to co daje życie, stnowi 71% powierzchni naszej planety i 60% każdego z nas. To woda.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Japońskie Atelier OPA czyli trio Yuki Sugihara, Toshihiko Suzuki i Munetaka Isikawa postanowiło wrócić do konceptu fontann. Elementu architektury i designu, w przeszłości tak ważnego dla kultury, a obecnie pozostającego w cieniu choćby fascynacji światłem. W konkursie Lexus Design Awards wyróżniane są projekty, które potrafią być wszechstronnie użyteczne, a przy tym piękne. To zasady, które przyświecają samej marce Lexus i jej projektantom.

Jak przyznają sami twórcy pomysł projekt zrodził się z codziennego życia i prostej zasady hydrodynamiki. Gdy strumień wody płynącej z kranu uderza w podstawioną pod niego łyżkę, odbija się od niej tworząc przy tym cienką membranę wody. Potrafi przybierać różne kształty w zależności od wielkości łyżki czy kąta nachylenia. W oparciu o tę prostą zasadę projektanci opracowali kształty, które nadają płynącej wodzie unikalne formy: motyla, ważki, pająka, czy kwiatu wiśni. Odpowiednie proporcje pozwalają zachować każdej z wodnych membran identyczną średnicę 15 centymetrów.

Projekt „The drinking fountain” był jednym z 12 wyróżnionych podczas konkursu Lexus Design Awards 2013. Po raz pierwszy został zaprezentowany podczas Milan Design Week w kwietniu 2013 roku. Paola Antonelli - kurator The Museum of Modern Art (MoMA) w Nowym Jorku i jedna z jurorek Lexus Design Awards 2013 podsumowała projekt Atelier OPA najbardziej celnymi słowami: „Poetycki, skuteczny, minimum wysiłku, maksymalny efekt. Jego celem jest wywołanie zachwytu i cel ten osiąga”.

Źródła:

http://www.lexus-int.com/lexus-design/lexus-design-award/2013/

http://www.lexus-int.com/news/130228_a.html



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

AdComms Media & Marketing Group

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »