Kultura » Kultura
Fontanny odkryte na nowo | Lexus Design Awards
Zobacz więcej zdjęć » |
W roku 2013 jednym ze zwycięzców był projekt, który mimo upływu czasu nie traci nic na swojej świeżości i pięknie. To dlatego, że jego głównym elementem jest to co daje życie, stnowi 71% powierzchni naszej planety i 60% każdego z nas. To woda.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Japońskie Atelier OPA czyli trio Yuki Sugihara, Toshihiko Suzuki i Munetaka Isikawa postanowiło wrócić do konceptu fontann. Elementu architektury i designu, w przeszłości tak ważnego dla kultury, a obecnie pozostającego w cieniu choćby fascynacji światłem. W konkursie Lexus Design Awards wyróżniane są projekty, które potrafią być wszechstronnie użyteczne, a przy tym piękne. To zasady, które przyświecają samej marce Lexus i jej projektantom.
Jak przyznają sami twórcy pomysł projekt zrodził się z codziennego życia i prostej zasady hydrodynamiki. Gdy strumień wody płynącej z kranu uderza w podstawioną pod niego łyżkę, odbija się od niej tworząc przy tym cienką membranę wody. Potrafi przybierać różne kształty w zależności od wielkości łyżki czy kąta nachylenia. W oparciu o tę prostą zasadę projektanci opracowali kształty, które nadają płynącej wodzie unikalne formy: motyla, ważki, pająka, czy kwiatu wiśni. Odpowiednie proporcje pozwalają zachować każdej z wodnych membran identyczną średnicę 15 centymetrów.
Projekt „The drinking fountain” był jednym z 12 wyróżnionych podczas konkursu Lexus Design Awards 2013. Po raz pierwszy został zaprezentowany podczas Milan Design Week w kwietniu 2013 roku. Paola Antonelli - kurator The Museum of Modern Art (MoMA) w Nowym Jorku i jedna z jurorek Lexus Design Awards 2013 podsumowała projekt Atelier OPA najbardziej celnymi słowami: „Poetycki, skuteczny, minimum wysiłku, maksymalny efekt. Jego celem jest wywołanie zachwytu i cel ten osiąga”.
Źródła:
http://www.lexus-int.com/lexus-design/lexus-design-award/2013/
http://www.lexus-int.com/news/130228_a.html
Nadesłał:
AdComms Media & Marketing Group
|
Komentarze (0)