Gospodarka » Opakowania

Gimnazjaliści na własne konto zwiedzali Chesapeake Białystok

Gimnazjaliści na własne konto zwiedzali Chesapeake Białystok
Zobacz więcej zdjęć »
Podpatrywali skomplikowany proces powstawania etykiet i opakowań, a przy tym poznawali historię firmy, która w ciągu 20 lat pokonała drogę od lokalnej drukarni po zatrudniający 300 osób zakład.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Dziś Chesapeake to od dwóch lat część międzynarodowej korporacji, dzięki czemu produkcja z Zaścianek trafia zarówno do polskich jaki i do największych światowych marek.

- Super miejsce! Najlepsze było laboratorium i te wszystkie wielkie maszyny w hali, no i ten chemik, który czarną farbę tak przetwarzał, że w efekcie powstawała niebieska...- mówili wyraźnie zadowoleni z wizyty w drukarni niecodzienni goście.

Mowa o gimnazjalistach z Zespołu Szkół im. Elizy Orzeszkowej w Sobolewie, którzy w piątek 25 stycznia w ramach ogólnopolskiego programu "Na własne konto", pomimo trwających właśnie ferii zimowych, zwiedzali mieszczącą się w podbiałostockich Zaściankach firmę Chesapeake Białystok.

- Chcemy poprzez zabawę uczyć efektywnego gospodarowania własnymi pieniędzmi, tworzenia planów oszczędzania i budżetów domowych. Oczekujemy, że dzięki temu młodzież z terenów wiejskich łatwiej poradzi sobie w nowoczesnym, szybko zmieniającym się świecie – mówi dyrektor Krzysztof Lipiński z Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi Polskiej, koordynator programu.

Jego integralnym elementem są właśnie spotkania z przedsiębiorcami, które mają pokazać możliwości rozwoju, a zarazem rozbudzić wyobraźnię i aspiracje młodych mieszkańców wsi, nierzadko pozbawionych wiary w siebie. Wizyty studyjne pokazują, że dzięki pracy i wiedzy, można osiągnąć sukces - zbudować dobrze prosperujący biznes, ale potrzebne do tego są wiedza i ambicje.

- Spotkania z młodzieżą są niezwykle inspirujące. Dają dobrą energię. W oczach tych młodych ludzi widać zainteresowanie, ale też niepewność i trochę obawy o przyszłość. To dobry pomysł, aby spotykając się w takich firmach jak nasza, pokazywać im cele, które są w ich zasięgu. Nasze drzwi zawsze pozostaną dla nich szeroko otwarte – tym bardziej, że to nasi sąsiedzi. Funkcjonujemy przecież na terenie tej samej gminy, a nam zależy na realnej obecności w życiu tej lokalnej społeczności – zapewnił Andrzej Sosna, dyrektor generalny Chesapeake Białystok.

Przedstawiciel Fundacji ma nadzieję, że to ogólnopolskie przedsięwzięcie nie tylko pomoże uczniom poszerzyć horyzonty, ale także rozwinie wiedzę nauczycieli oraz zapewni im narzędzia do prowadzenia zajęć z zakresu edukacji ekonomicznej.

Program edukacji ekonomicznej „Na własne konto” jest adresowany do uczniów gimnazjów z terenów wiejskich, a jego głównym celem jest poszerzenie wiedzy ekonomicznej, rozbudzenie aspiracji edukacyjnych i zmotywowanie młodego człowieka do rozwoju osobistego i zawodowego. Ma wyrównywać szanse edukacyjne, pomóc młodzieży wiejskiej odnaleźć się w nowych warunkach szkolnych po zakończeniu gimnazjum i rozpoczęciu nauki w szkole ponadgimnazjalnej, wpłynąć na trafne wybory ścieżki edukacyjnej i w przyszłości - zawodowej.

Program „Na Własne Konto” realizuje EFRWP przy wsparciu Fundacji na Rzecz Rozwoju Wsi „Polska Wieś 2000” im. M. Rataja oraz we współpracy z bankami spółdzielczymi i lokalnymi przedsiębiorcami. Projekt jest dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

publicum

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »