Motoryzacja » Samochody

Hamowanie silnikiem

Hamowanie silnikiem
Zobacz więcej zdjęć »
Hamowanie silnikiem ma bardzo dużo zalet, począwszy od oszczędności na paliwie, skończywszy na bezpieczeństwie. Tego typu hamowanie przydaje się głównie na terenach górzystych, dokładniej na odcinkach dłuższych zjazdów.

Zacznijmy od wymienienia zalet, które potwierdzą to, że hamowanie silnikiem jest w pełni korzystne. Jak już zostało wspomniane, współczesne samochody nie zużywają wtedy ani kropli paliwa, co pozwoli naprawdę sporo zaoszczędzić. Hamowanie silnikiem wspomaga również pracę hamulców, dzięki czemu będą sprawne dłużej klocki i tarcze oraz płyn hamulcowy.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Wielu kierowców wskazuje jednak na wady. Hamowanie silnikiem z redukcją biegu powoduje szybsze zużywanie się sprzęgła. Warto tutaj zaznaczyć, że sprzęgło jest elementem eksploatacyjnym samochodu, więc wiadomym jest, że się zużywa, tak samo jak przy zmianie biegów. Innym powodem „na nie” jest to, że hamowanie silnikiem związane jest z wykonywaniem nieumiejętnej zmiany biegów. Gwałtowne szarpnięcie podczas redukcji może spowodować nieoczekiwany poślizg. Jeśli doszłoby do takiej sytuacji należy natychmiast wcisnąć pedał sprzęgła, co pozwoli wyprowadzić samochód z poślizgu.

Technika hamowania silnikiem wcale nie jest trudna. Wystarczy zdjąć nogę z gazu i zredukować biegi odpowiednio do ilości obrotów silnika. Gdy obroty spadną do 2000 – 1500 należy zmienić bieg na niższy, bez dotykania gazu. Tak postępować należy do momentu aż konieczne będzie zatrzymanie samochodu, wtedy należy użyć hamulca nożnego. Ważne jest, by wszystko odbywało się płynnie, a podczas redukcji nie szarpało samochodu. Na terenach górzystych, przy dłuższych odcinkach zjazdów zasada jest podobna, tylko tam celem jest utrzymanie stałej prędkości pojazdu. Wtedy nie trzeba używać hamulca nożnego, gdyż może to doprowadzić do spalenia klocków hamulcowych lub zagotowania płynu hamulcowego.

Hamowanie silnikiem dotyczy głównie terenów górzystych, gdyż jak już było wspomniane inaczej można zagotować płyn hamulcowy, bądź doprowadzić do szybkiego zużycia klocków hamulcowych. Jest to jednak też dobry nawyk przy codziennej jeździe, po mieście.

Autor korzystał z bazy wiedzy sklepu Nowe-Hamulce.pl.





Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

jasiek012

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »