Firma » Finanse
III kwartał w Netii z zyskiem
Zobacz więcej zdjęć » |
Spółka przewiduje ponadto osiągnięcie w całym 2009 r. dodatnich wolnych przepływów środków pieniężnych.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
„W trzecim kwartale 2009 r. - pomimo silnego spowolnienia gospodarczego - Netia osiągnęła świetne rezultaty w większości obszarów swojego działania. Kwartał zakończyliśmy zyskiem netto w wysokości 4.2 mln zł. Nasza baza klientów usług szerokopasmowych przekroczyła symboliczną liczbę 500 000, jesteśmy więc na prostej drodze do osiągnięcia zakładanego 1 mln klientów w 2012 roku." - powiedział Mirosław Godlewski, Prezes Zarządu Netii. - „Inicjatywy redukcji kosztów wprowadziliśmy szybciej, niż planowaliśmy, dlatego dzisiaj z prawdziwą satysfakcją podwyższamy prognozę zysku EBITDA na 2009 rok do kwoty 290 mln zł. W kolejnych kwartałach będziemy nadal realizować strategię rentownego wzrostu poprzez pozyskiwanie klientów, zarówno w sposób organiczny, jak i poprzez akwizycje. Wierzę, iż znakomity trend trzeciego kwartału, zakończonego zyskiem netto, będzie kontynuowany w kolejnych miesiącach."
Coraz lepsze wyniki finansowe
Przychody Netii po III kwartałach, w porównaniu do analogicznego okresu 2008 r. wzrosły o 49 proc., tj.: do sumy 1,12 mld zł, natomiast EBITDA wyniosła 222,2 mln zł, co stanowiło wzrost o 96 proc. w stosunku do pierwszych 9 miesięcy 2008 r.
Spółka odnotowała zysk netto w wysokości 4,2 mln zł.
Środki pieniężne i obligacje skarbowe wykazane przez Netię na dzień 30 września 2009 r. wyniosły 211,6 mln zł, a środki dostępne w ramach niewykorzystanej linii kredytowej wyniosły 295 mln zł.
Dynamiczny wzrost liczby klientów
Liczba klientów usług szerokopasmowych na dzień 30 września 2009 r. wyniosła 490 tys., co stanowi wzrost o 31 tys. w porównaniu z 459 tys. na koniec czerwca 2009 roku. Wszyscy nowi klienci zostali pozyskani w sposób organiczny.
Szacowany przez Spółkę udział w rynku aktywacji netto stacjonarnego dostępu do internetu (bez technologii bezprzewodowych) wyniósł rekordowe 39 proc.
W ciągu roku liczba klientów szerokopasmowego dostępu do internetu w Netii wzrosła o 41 proc., a udział Netii w polskim rynku usług szerokopasmowych wzrósł z 7 proc. na dzień 30 czerwca 2008 r. do blisko 9 proc. na 30 września 2009 r.
Dodatkowo Spółka podwyższyła prognozę liczby klientów usług szerokopasmowych na koniec 2009 roku do co najmniej 525 tys.
Na dzień 1 listopada 2009 r. Netia posiadała 505 660 klientów szerokopasmowego dostępu do Internetu.
Baza klientów usług głosowych na dzień 30 września 2009 r. wyniosła 1 146 876, co stanowiło wzrost o 2 proc. w porównaniu z 1 128 728 na dzień 30 czerwca 2009 r. i 11 proc. w porównaniu z 1 033 206 na 30 września 2008 roku.
Netia liderem LLU w Polsce
Netia posiadała na dzień 30 czerwca 2009 r. 176 uwolnionych węzłów LLU z dostępem do około 1,8 mln linii. Z końcem III kwartału 2009 r. spółka miała łącznie 21 281 klientów, obsługiwanych na bazie LLU, co zapewnia jej pozycję lidera w zakresie rozwoju tych usług w Polsce. Na dzień 1 listopada 2009 r. Netia posiadała 27 339 klientów, obsługiwanych na bazie LLU.
Netia SA jest wiodącym alternatywnym operatorem telekomunikacyjnym, świadczącym m.in. usługi głosowe oraz szerokopasmowego internetu klientom indywidualnym i biznesowym. Działa na bazie własnej infrastruktury oraz sieci TP.
Nadesłał:
ap
|
Komentarze (0)