Firma » Biznes
Innowacyjne rozwiązania uwolnią logistyków od stresu
Są to m.in. jednolite procesy
i systemy działające we wszystkich krajach, w całym łańcuchu dostaw, czy rozwiązanie Pick-by-Voice, zmniejszające możliwość popełniania błędów
w magazynie.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
W dynamicznie zmieniających się uwarunkowaniach rynkowych praca w logistyce jest oparta na wielu zmiennych. To jeden z zawodów wymagających najwyższych umiejętności organizacyjnych i zdolności szybkiego reagowania na zmiany. Taki styl pracy wiąże się
z kolei z dużym poziomem stresu. By uwolnić od niego logistyków, najwięksi operatorzy wprowadzają coraz nowsze rozwiązania optymalizujące łańcuchy dostaw. Udoskonalają też obsługę klientów, tak by czuli oni zawsze wsparcie. „W Dachser Polska korzystamy z know-how oraz doświadczeń całej naszej grupy, zdobytych w innych krajach. Wprowadzamy rozwiązania, które dobrze sprawdziły się na innych, czasem bardziej złożonych rynkach” – mówił Grzegorz Lichocik, prezes Dachser Polska w czasie wystąpienia na Polskim Kongresie Logistycznym Logistic 2012, który odbywa się w dniach 16-18 maja w Poznaniu. „Dachser jest firmą rodzinną, o swoich klientów dba jak o najbliższych, dlatego nie naraża ich na niepotrzebne ryzyko” – dodaje prezes Dachser.
Jeden system – brak stresu
To, czym Dachser wyróżnia się na tle rynku, to jednolite procesy przemieszczania przesyłek i magazynowania na całym świecie. We wszystkich krajach, w których działa, stosuje ten sam system operacyjny. „Takie rozwiązanie daje komfort klientom, gdyż niezależnie od tego, gdzie korzystają z naszych usług, mają dokładnie ten sam system nadawania, śledzenia
i odbierania towarów” – wyjaśniał Grzegorz Lichocik. Jednolity system gwarantuje również pracownikom łatwiejsze przyswojenie zasad panujących w firmie.
Bezpieczeństwo transportu
Pewność oraz bezpieczeństwo transportu także wpływają na obniżenie liczby potencjalnie stresujących sytuacji. Systemy stosowane w firmie Dachser pozwalają na pełną kontrolę pojazdów w ruchu. Oprócz aktualnej listy kierowców w trasie z danymi kontaktowymi, system monitoruje na bieżąco ich lokalizację wraz z określeniem statusu (ruch, postój). Dzięki wykorzystaniu technik GPRS i pełnemu raportowi pomaga także w analizie i optymalizacji tras. Klienci natomiast mogą w każdej chwili sprawdzić status swoich przesyłek za pomocą systemu Track & Trace lub z pomocą opiekuna klienta (Single Point of Contact). „W Dachser stosujemy również wewnętrzny system proaktywnej kontroli jakości – ActiveReport, który
w każdym momencie łańcucha dostawy może informować o statusie realizacji przesyłki” – mówił Grzegorz Lichocik.
Innowacyjność to również najprostsze rozwiązania – w Dachser do zabezpieczenia transportu używa się zużytej folii zwiniętej i upakowanej w worki. Jest to rozwiązanie oparte na recyklingu, o niskich kosztach, ale mające znaczenie dla bezpieczeństwa transportu.
Kontenery wymienne
Dachser stosuje piętrowe kontenery wymienne, umożliwiające podwójny załadunek. Dzięki specjalnej konstrukcji, kontenery mogą być wymieniane między ciężarówkami, co zapewnia płynność transportu, nawet na długich dystansach. „Zastosowanie kontenerów wymiennych, takich samych we wszystkich oddziałach Dachser, było krokiem milowym w naszym transporcie przesyłek” – mówi Grzegorz Lichocik. „Teraz nasi klienci otrzymują pewną, bezpieczną, a zarazem możliwie najszybszą realizację usługi” – zapewnia.
Pick-by-Voice
Firma stosuje w swoich magazynach innowacyjne rozwiązanie, optymalizujące proces komplementacji zamówień – Pick-by-Voice. Pracownik magazynu otrzymuje zlecenia przez specjalne słuchawki – Voxter, dodatkowo od systemu otrzymując lokalizację składowania. Następnie trafia do wskazanego miejsca, potwierdza to głosowo, a system podaje ilość towaru do pobrania. Pracownik potwierdza wykonanie czynności, co umożliwia inwentaryzację towarów na bieżąco. Pracownicy magazynu noszą skaner na nadgarstku, co pozwala im na większe skupienie oraz sprawną pracę obiema rękami. Technologia Pick-by-Voice pozwala na redukcję kosztów nawet o 20%.
„Wszystkie rozwiązania standaryzujące, optymalizujące oraz ujednolicające procesy logistyczne w Dachser są rozwiązaniami inteligentnymi, opartymi na wieloletnim doświadczeniu firmy oraz świadczącymi o dbałość o jak najwyższą jakość obsługi, przy jednoczesnym zachowaniu zasad zrównoważonego rozwoju” – podsumował Grzegorz Lichocik.
Nadesłał:
katarzyna.prochniak@globalbrand.pl
|
Komentarze (0)