Firma » Reklama

Jak budować bazę klientów sklepu internetowego

Budowa bazy potencjalnych klientów dla sklepu internetowego, to kluczowa sprawa w osiągnięciu sukcesu firmy.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Rozpoczynając działalność gospodarczą zazwyczaj każdy przedsiębiorca startuje z tej samej półki - jako, że firma nie jest rozpoznawalna na rynku, to początkowo liczba klientów jest bardzo niewielka. Działania marketingowe, których celem jest dotarcie do jak najszerszej grupy odbiorców warto podjąć już na etapie tworzenia platformy handlowej, tak aby sklep internetowy zaraz po uruchomieniu zaczął przynosić zyski.
 
Marketing internetowy - klucz do sukcesu
 
Promocja w biznesu prowadzonego w sieci różni się znacznie od tradycyjnych form reklamy. Oczywiście można liczyć na rosnącą popularność sklepu, którą przyniesie poczta pantoflowa, jednak znacznie skuteczniejszym sposobem poszerzenia bazy klientów będzie inwestycja określonych zasobów finansowych w marketing internetowy. Jego podstawową zaletą jest to, że w bardzo dokładny sposób umożliwia śledzenie efektów jakie przynoszą poszczególne kanały reklamowe, dzięki czemu inwestycje prowadzone są tylko w tych obszarach, które przynoszą realne zyski. Wśród najpopularniejszych działań marketingowych stosowanych w sieci można wymienić między innymi kampanie linków sponsorowanych, remarketing, systemy bonusowe czy newslettery.
Sprawdź również: Jak stworzyć newsletter 
 
Złap klienta - daj mu bonus
 
Współcześnie dosyć mocno rozszerzył się proces zakupowy klientów. Odwiedzają oni wiele miejsc w sieci, porównując towary i ich ceny zanim podejmą decyzję o zakupie. Sytuacja taka oznacza, że odwiedziny na danej platformie handlowej niekoniecznie zakończą się zakupem. Aby jednak zachęcić klienta do transakcji, warto zwabić go bonusem - na przykład kuponem rabatowym na pierwsze zakupy czy specjalnymi ofertami długoterminowymi, jakie otrzyma po zapisaniu się do newslettera.
 
Utrzymywanie relacji z klientem - newsletter
 
Efektywnym sposobem na nawiązanie, a następnie podtrzymanie kontaktów z klientami jest newsletter. Można w nim zawrzeć informacje dotyczące nowego asortymentu, aktualnych promocji lub ciekawe konkursy konsumenckie. Należy jednak pamiętać o tym, aby newsy były do klientów wysyłane nie częściej niż raz w tygodniu - w przeciwnym razie można osiągnąć efekt odwrotny od zamierzonego.
 
Polecamy artykuł: Jak promować sklep internetowy 


Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Mypleasure

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »