Firma » Biznes

Jak być szczęśliwym pracownikiem? Objectivity jednym z najlepszych miejsc pracy w Polsce

-Wyznajemy zasadę, że skoro w pracy spędzamy większość czasu, chcemy czuć się tu dobrze – twierdzą zgodnie pracownicy Objectivity.

W tegorocznym prestiżowym konkursie Great Place to Work©, firma zajęła II miejsce w kategorii średnich przedsiębiorstw i jako jedna z trzech w branży IT znalazła się w gronie laureatów. 

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Na tegorocznej Gali organizowanej przez Instytut Great Place to Work©, już po raz siódmy nagrodzono przedsiębiorstwa, uznawane za „najlepsze miejsca pracy” w Polsce. To niezwykłe wyróżnienie, bowiem w ramach konkursu Instytut honoruje organizacje, mogące poszczycić się efektywnym systemem zarządzania i wysoką kulturą organizacyjną. O miejscu w rankingu decydują dwa główne aspekty: wskaźnik Trust Index© – opracowany na podstawie ankiet wśród samych pracowników oraz audyt praktyk HR i kultury organizacyjnej Culture Audit©. Objectivity wystartowało w konkursie po raz pierwszy, zajmując wysoką II pozycję wśród liderów (w kategorii przedsiębiorstw zatrudniających do 500 osób). Firma jest także jedną z trzech z najwyżej ocenionych w branży IT – oprócz takich „gigantów” jak Microsoft i Cisco.

Opinia osób zatrudnionych w firmie ma kluczowe znaczenie dla wyników konkursu. - To, co czyni naszą markę rozpoznawalną w branży, to świetna atmosfera i traktowanie wszystkich na równi. Dla naszej kadry tworzymy wyjątkowe miejsce pracy, gdzie przede wszystkim słucha się ich głosu, wspiera inicjatywy i promuje kreatywność. W naszej firmie bardzo dużo uwagi koncentrujemy na rozwijaniu talentów – mówi Magdalena Kopyściańska, HR Business Partner. Objectivity Bespoke Software Specialists, założona przez Roba Helle, działa we Wrocławiu od 9 lat i zatrudnia blisko 400 osób. Specjalizuje się w tworzeniu oprogramowania „szytego na miarę” – w większości na rynek brytyjski. Są to głównie aplikacje webowe oraz rozwiązania typu Business Intelligence. Firma zatrudnia ekspertów, dzięki którym może dostarczać klientom rozwiązań wysokiej jakości, ale również umożliwia dzielenie się wiedzą w ramach zespołów. Wyjątkowa kultura organizacyjna promuje wymianę doświadczeń – bowiem najcenniejsze dla organizacji są inicjatywy pracowników. Objectivity wypracowało wiele autorskich narzędzi, które wspierają rozwój kadry – m.in.  tzw. Gold Cards – czyli czas, który każdy z pracowników może poświęcić na poszerzanie własnej wiedzy. W ten sposób rozwija swoje umiejętności i samodzielnie tworzy efektywne rozwiązania, które przydadzą się potem całemu zespołowi. Kolejną praktyką są spotkania Lightning Talks, to najczęściej minikonferencje prowadzone przez pracowników, którzy przedstawiają konkretną funkcjonalność lub narzędzie i ich zastosowanie.

- Najważniejszą z wewnętrznych praktyk jest jednak 1-1 (one to one), czyli comiesięczne spotkania face-to-face pomiędzy liderem a pracownikiem, podczas których omawiane są jego zadania. 1-1 traktujemy jako spotkania rozwojowe, mające na celu m.in. coachingowe rozwiązywanie problemów – mówi Ada Kołosowska – Ryżewska, HR Business Partner.

Objectivity przeprowadza wśród swoich pracowników cykliczną ankietę tzw. Hapiness Index, dzięki której bada poziom satysfakcji z pracy – każdy z zatrudnionych może wypowiedzieć się na temat swoich obowiązków, procesów dotyczących całej firmy, jak również pozostałych aspektów zatrudnienia, w tym …organizacji przestrzeni biurowej.

Tegoroczna nagroda Great Place to Work© jest uhonorowaniem praktyk stosowanych w Objectivity. Co roku zostaje przyznawana tym organizacjom, które oprócz wyjątkowej kultury organizacyjnej, są wysoko oceniane przez swoich pracowników oraz postrzegane jako wiarygodne, uczciwe, promujące szacunek i koleżeństwo. Analiza ankiet, przeprowadzona przez Instytut Great Place to Work© wykazała, że na pozytywną ocenę pracownika składają się trzy główne elementy: przekonanie, że firma działa uczciwie, poczucie, że osoba zatrudniona nie jest „tylko” pracownikiem oraz partnerskie relacje, bez względu na zajmowane stanowisko czy hierarchię.

- Staramy się na bieżąco odpowiadać na potrzeby naszych pracowników i dawać im wszystkie niezbędne narzędzia, które wesprą ich w pracy, a tym samym znacząco wpłyną na rozwój ich, jak i całej firmy. Tak wysoka pozycja w konkursie jest dla nas dowodem na to, że obraliśmy właściwy kierunek działań – podsumowuje Piotr Szatkowski, Dyrektor Operacyjny.

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

ukoper

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »