Technologie » Telekomunikacja
Jak poprawnie rozpoznawać potrzeby rynku i odpowiadać na nie działaniami
Czym tak naprawdę jest outsourcing, z jakimi wiąże się ułatwieniami i korzyściami dla klienta. Jak poprawnie rozpoznawać potrzeby rynku i odpowiadać na nie działaniami - analiza elementarnych procesów realizowanych przez Telmon.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Outsourcing to termin bardzo popularny w ostatnich latach, szczególnie w dziedzinie audytu, kadr czy też działalności bankowej. Co dokładnie kryje się za tą nazwą? W skrócie outsourcing to nic innego jak przejęcie przez zewnętrzną, specjalistyczną firmę niektórych procesów i ich pełna realizacja. W pełni oznacza to, że stoją za tym ludzie, którzy przejmują odpowiedzialności, nadzór, wnoszą know-how, przygotowują analizę i rekomendacje.
Klienci często zadają sobie pytanie, co w ich biznesie jest najważniejsze. Zastanawiają się niejednokrotnie, na rozwój której gałęzi swojej działalności położyć największy nacisk, jak zoptymalizować swój biznes. Wyobraźmy sobie firmę zajmującą się ubezpieczeniami oferowanymi na dużą skalę. Czy ubezpieczyciel powinien znać się na obsłudze klienta czy sprzedaży ubezpieczeń? Gdy zastanowimy się nad tym dłużej, wiemy, że nie musi to leżeć w zakresie jego kompetencji. Tu dobrym pomysłem jest outsourcować procesy obsługi klienta i sprzedaży. W Telmon realizujemy właśnie tego typu procesy dla klientów różnych branży np. ubezpieczeniowej, bankowej czy telekomunikacyjnej.
Decyzja o zrealizowaniu części procesów przez wynajęcie dobrej firmy outsourcingowej to szereg korzyści. Nie tylko zyskujemy możliwość skupienia się na core biznesie, ale też wykorzystania zasobów do wykonywania innych projektów w pełni. Wszystkie procesy towarzyszące zostają oddelegowane do firmy zewnętrznej. Dzięki takiemu działaniu mamy zwykle niższe koszty niż w przypadku zatrudniania dodatkowych pracowników, nie mamy konieczności ich szkolenia, co oznacza, że optymalizujemy koszty prowadzenia biznesu. Ponad jesteśmy bardziej elastyczni, zewnętrzna firma przyjmuje zlecone zadania, a nasi pracownicy mają możliwość skupić się na projektach wewnętrznych innej rangi. Wszystko to wpływa zdecydowanie na skalowalność biznesu.
Telmon, jako specjalistyczna firma usługowa, realizuje takie procesy od wielu lat. W naszym modelu współpracy najlepiej sprawdza się rozwiązanie, w którym pomimo, że działamy na zlecenie Partnera, to w pewien sposób, stajemy się jego integralną częścią. Taki model współpracy zapewnia skuteczną obsługę outsoursowanego procesu, za który odpowiadamy. Dlaczego? Ponieważ wzajemnie możemy dzielić się doświadczeniem i wiedzą. Wspólnie też z Partnerem realizujemy wyznaczone cele.
Co według Telmon jest najważniejsze w outsourcingu? Kluczowa jest transparentność między stronami i partnerstwo, które umożliwia każdej z zaangażowanych stron osiągnięcie sukcesu. Bo przecież w tym rodzaju współpracy to nie tylko Partner korzysta na realizowaniu działań, ale też call center, któremu zlecony jest projekt. Ma ono ogromną szansę na poznanie nowej branży, produktów, procesów i budowanie trwałych relacji z Partnerem.
Dla Telmon outsourcing to procesy, które w pewnym sensie mamy już we krwi. Bardzo chętnie realizujemy tego typu działania i też świetnie się w nich odnajdujemy. Oczywiście wynika to z faktu, że każdy tego typu projekt jest inny. Może się zdawać, że optymalizacja takiego rodzaju działań to coś naturalnego i wykonuje się je "schematycznie". Nic bardziej mylnego - z każdym Partnerem mamy inną relację. Bo nie da się dokładnie tych samych czynności realizować dla Partnera związanego z bankowością i dla Partnera związanego np. z telekomunikacją. Stąd praca z każdym naszym klientem jest dla nas cenna i rozwijająca - mówi Artur Kapacki, prezes zarządu Telmon.
Dobry outsourcing nie jest tani, trzeba pamiętać, że ponoszona opłata dotyczy całości usługi. W związku z tym płacimy nie tylko za wynik, ale też profesjonalny personel, z odpowiednimi kompetencjami, jego rekrutację, szkolenia, biuro jak i systemy, które przyczyniają się do tworzenia optymalnego efektu. Czy decyzja o outsoursowaniu niektórych procesów później zaprocentuje? Oczywiście!
Czy można wskazać minusy outsourcingu? Zawsze zastanawiając się, czy zdecydować się na outsourcing trzeba pomyśleć, jak wiele procesów uda nam się ograniczyć. Czy dzięki Partnerowi uda nam się zrealizować więcej założeń, czy może wynik będzie jeszcze inny? Dopiero jak uświadomimy sobie wszystkie strony, plusy czy też minusy tego projektu, będziemy w stanie faktycznie ocenić, czy outsourcing jest korzystny dla nas i dla naszego biznesu.
Nadesłał:
Klang! Media
|
Komentarze (1)
w tych czasach niektore branze mocno korzystaja na outsorcingu. jedna z nich jest branza it. warto poczytac co nieco w temacie:euvic. com/pl/event-sourcing-bez -tajemnic tak by móc ocenic czy jest co cos dla nas