Firma » Biznes
Jak przełożyć pozycje w sieci na zysk?
Lokaty, które nie przynoszą pieniędzy
Wysokie miejsca w Google są zaledwie początkiem drogi do zysku. Niezależnie od branży sukcesem tym jest pozyskanie ruchu na Twojej stronie, a więc otrzymanie jak największej grupy wizytujących. Możesz być na pierwszym miejscu na kluczowe słowo, które nie jest popularne i w praktyce nie wyciągnąć takiego ruchu jak strona z piatej pozycji na frazy popularne.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Sprawdzaj kierunki ruchu na witrynie www
Internauci mogą docierać do Ciebie z wielu źródeł. Wyjąwszy przeglądarkę www są wizyty płatne z promocji w kanale AdWords, wejścia z social media i innych odnośników np. fora internetowe, a na końcu ruch direct. Ten ostatne może mieć miejsce jedynie wtedy, jeżeli ktoś zna Twoją witrynę. Każdy z kierunków jest mierzalny. Dostęp do aktualnych informacji otrzymasz po zarejestrowaniu konta w Google Analytics oraz złączeniu z nimi Twojej strony. Rozkład na te kanały to dane bardzo ogólne, lecz po nich łatwo poznać, czy pozycjonowanie witryny przyniosło wyniki w postaci ruchu z wyszukiwarki.
Skoro nie sprawdzasz każdego dnia sytuacji swojej strony to jesteś niedoinformowany, rób to chociaż cyklicznie. Stosuj dodatkowe narzędzie od Google, a więc Search Console. Informacji tam dużo, jednak pośród nich niewątpliwie kluczowa będzie analityka wyszukiwania. Uzyskasz podpowiedzi, na które frazy Twoja witryna będzie wysoko w wyszukiwarce www, na której pozycji i jak regularnie ktoś klikał w wynikach wyszukiwania. Warto odkryć ponadto dane archiwalne za minione 90 dni. W finale daje Ci to możliwość badania wzrostów albo ich braku.
Jak wybrać słowa pod pozycjonowanie
Niemal każdy użytkownik przekopuje sieć używając swojego języka i możesz nam uwierzyć, że wielorakość zapytań w wyszukiwarce jest naprawdę niezwykła. Potrafimy je rozbić na te najczęściej wybierane, które dla jakiejkolwiek specjalizacji warto jasno zdefiniować. Dostrzec te o ograniczonej częstotliwości wyszukiwania, lecz istotne z uwagi na imponującą ilość mniej popularnych fraz. Warto brać je pod uwagę w ramach działań pozycjonowania pod tzw. „długi ogon”. Mieszczą się w owej kategorii frazy składające się z kilku słów, a także przeciętnie znane zestawienia. Sumarycznie tworzą one jednak bardzo wielki potencjał ruchu.
Zaczynając pozycjonowanie strony należy opisać dokładnie najistotniejsze dla Ciebie wyrażenia kluczowe. Nie należy polegać jedynie na osobistych preferencjach i założeniach. Zwłaszcza wykorzystując wyżej przedstawioną różnorodność. Należy skorzystać z ważnego programu udostępnionego przez Google, który zezwala na wyznaczenie masowości zapytań w internecie – http://adwords.google.pl/keywordplanner. Narzędzie to na bazie Twoich propozycji wytypuje comiesięczną ilość zapytań w internecie. Możesz kontrolować informacje we wyznaczonym przez Ciebie zakresie czasu oraz z rozkładem na miasteczka, województwa lub też informacje ogólnopolskie. Co najważniejsze, nadrzędzie to usprawni Ci dobór fraz pod pozycjonowanie określając wszelkie możliwe słowa warte obserwacji. Statystyki nie oszukują i choć możesz być zaskoczony o co pytają klienci, to nie pozostaje Ci nic poza skwapliwym spożytkowaniem otrzymanych informacji.
Gdy już rozumiesz preferencje internautów to znacznie prościej będzie Wam utrzymywać racjonalne pozycjonowanie. Niestety nie można się cieszyć z topów skoro nie przekładają się one na duży ruch na witrynie. Bogatsi o bieżące statystyki umiemy poprawiać stronę, a to start do wydajnego pozycjonowania. A to ledwie początek, bo skoro zdołasz rozpoznawać pochodzenie ruchu na Twojej stronie, to potrafisz także sprawdzić postępowanie internautów. Dlaczego nie kupują? Dlaczego nie dzwonią? Szukaj słabych stron swojej witryny i działaj. Reaguj na tak zwane porzucenia poprawiając witrynę.
Znaczące pozycje to zaledwie pierwszy odcinek drogi, ale bez niego nie zrobisz nic. Dla Firmy celem jest pozyskanie nowych klientów, więc zatrzymanie ich uwagi. Możesz sobie ułatwić życie i pytać obecnych klientów o opinie o Twojej stronie internetowe, może oni coś wartościowego zaproponują. Wiadomo, kto się nie rozwija, ten się zwija.
Artykuł powstał przy współpracy z Pozycjonowanie Toruń & Audyty SEO
Nadesłał:
kontakt@pozycjonowanie-audytseo.pl
|
Komentarze (0)